Jump to content
Annons

Program för att slica upp ljud


Opiiate

Recommended Posts

Hej!

Letar efter något program som har möjligheten att slica upp enstaka ljud ur t.ex. en loop, för att sedan enkelt och smidigt kunna spara ner det som en .wav fil.

Programmet ska fungera ungefär som ReCycle, fast är dock inte så bekväm i det programmet.

Det hade varit bra om det funkade att markera en bit ur en loop, och sen kunna högerklicka för att "spara som.."

//Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 4 veckor senare...
Well ett sätt att använda Recycle är väl att kör left och right locator på den slice du vill exporter.

Vill man spara alla slices i hela loopen behöver man inte sätta några locators. 😄

Kan ju bara spara ner som rex fil? 😳 Eller har jag missat något nu?

Ja! Klipp som vanligt i ReCycle. Gå till File-menyn och klicka Export. Välj att exportera wav-filer och välj upplösning på dessa. Exportera!

Den valda mappen fylls nu av små wav-filer, slice för slice.

ReCycle är inte bara bra på loopar. Om du har samplat ett instrument kan du använda ReCycle för att dela upp i nya ljudfiler ton för ton. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Well ett sätt att använda Recycle är väl att kör left och right locator på den slice du vill exporter.

Vill man spara alla slices i hela loopen behöver man inte sätta några locators. 😄

Kan ju bara spara ner som rex fil? 😳 Eller har jag missat något nu?

Ja! Klipp som vanligt i ReCycle. Gå till File-menyn och klicka Export. Välj att exportera wav-filer och välj upplösning på dessa. Exportera!

Den valda mappen fylls nu av små wav-filer, slice för slice.

ReCycle är inte bara bra på loopar. Om du har samplat ett instrument kan du använda ReCycle för att dela upp i nya ljudfiler ton för ton. 🙂

Pinsamt att jag inte tänkte på det... har ju ändå varit betatestare för Recycle (v1 förvisso).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...