Jump to content
Annons

Bra sample-skiva (trummor)


Hekne

Recommended Posts

Hej!

Hade tänkt göra lite bakgrunder till mina trubadurlåtar men är för lat (eller okunnig) för att kunna göra egna trumkomp.

Har varit på nätet och lyssnat på demoversioner av olika samplingsskivor men inte hittat det jag är ute efter. Det jag främst söker är vanliga 4/4 komp med tillhörande fills och break. Med andra ord inget avancerat, utan vanligt hederligt rockkomp. (Ex. Lalla Hansson - Anna och mig, Creedence - Have you ever seen the rain, Billy Ray Cirus - Achy beaky heart).

Tack på förhand /Henrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har faktiskt funderat på Groove agent då jag läst mycket gott om det på nätet, men två faktorer får mig att tveka.

Det jag framförallt är ute efter är "vanliga rockkomp" och grooveagent samlar alla möjliga stilar i sitt program om jag föstått det rätt.

Den anda faktorn är priset. För 2500 SEK kan jag köpa ett antal samplingsCD som innehåller endast det jag är ute efter (om jag nu hittat några)

/Henrik

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Heavy hitters, med bl.a Tommy lee bakom stockarna, Bob clearmountain..gammal skiva som det ändå har ett skönt tungt, sound.. Back beat (spectrasonics )

BackBeat finns f:ö till Stylus RMX och blir då ett komplett arr-verktyg med fills o grejer..syncar därmed också till tempo

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...