maxmaxmax (oregistrerad) Postat 8 februari 2004 Postat 8 februari 2004 Hittade en Beyer Soundstar pÄ en auktion för en hundring, men har inte lyckats anvÀnda den Àn. Har inte lyckats hitta nÄgon kontakt som passar i uttaget, trots tappra försök i secondhand- och musikaffÀrer. SÄ hÀr ser det ut pÄ mikrofonen: Mindre Àn en vanlig mikrofoningÄng. NÄgon som kan ge tips pÄ var man kan hitta en sÄdan kabel? NÄgon som kan ge synpunkt pÄ vilken typ av mikrofon det Àr jag har köpt? Och om nÄgon har en kabel att sÀlja sÄ tar jag gÀrna kontakt.
wollibolli Postat 8 februari 2004 Postat 8 februari 2004 Jag tycker det ser ut som en vanlig XLR kontakt. Om man kollar denna sidan sÄ verkar det stÀmma: http://pages.britishlibrary.net/davidharrington/beyersp.html SÄdana kablar har dom ju i varenda musikaffÀr.
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 8 februari 2004 Postat 8 februari 2004 Det Ă€r inte en vanlig XLR, har testat. Ăr mindre Ă€n sĂ„
classic Postat 8 februari 2004 Postat 8 februari 2004 Det Àr en helt vanlig (hm, vanlig förr i alla fall) 3-polig DIN-kontakt (DIN 41524). AnvÀndes mycket till radiomikrofoner förr. Borde finnas pÄ ELFA. Elfa
trombonisten Postat 8 februari 2004 Postat 8 februari 2004 Kan vara en DIN mikrofonkontakt med bajonett. Dvs samma storlek som en Midi-kontakt (Midi anvÀnder 5 polig kontakt). Om det stÀmmer kan du kolla upp ett kontaktdon hos ELFA som heter 42-220-06. 1) gÄ till www.elfa.se (du kanske mÄste vÀlja svenska flaggan) 2) Kontaktdon 3) Audio/Videokontaktdon 4) Mikrofonkontaktdon DIN 5) Kontaktdon med bajonettlÄsning DIN = Deutsche Industri Norm = "tyska industristandarden" Ingen koll pÄ hur den Àr kopplad dock. Trombonisten
insolitus Postat 8 februari 2004 Postat 8 februari 2004 Om jag inte ser helt fel sĂ„ mĂ„ste det vara en sĂ„n kontakt som sitter pĂ„ försvarets radioapparater. Om du fĂ„r tag pĂ„ en gammal radio kan du ju alltid testa att pĂ„ nĂ„t sĂ€tt koppla in den och fĂ„ ett trevligt Lo-Fi sound... đ Hehe...
classic Postat 8 februari 2004 Postat 8 februari 2004 Var inne pÄ Elfa och kollade. TyvÀrr fanns inte exakt den kontakt du behöver men med lite modifiering sÄ passar 42-223-03. TÀnk pÄ att det Àr en hona du ska ha. Om jag inte missminner mig sÄ Àr det skruvlÄsning pÄ mikrofonen...
trombonisten Postat 8 februari 2004 Postat 8 februari 2004 Sorry, jag gav fel nummer. Det Àr ju en hylspropp du skall ha, nr 42-223-03. Miken Àr troligen en dynamisk kardoid, men jag Àr ingen stjÀrna pÄ sÄnt dÀr. Har ett svagt minne av en galen ljudtkekniker som hade just en sÄdan som favorit pÄ bastrumma. Det bör vara ganska enkelt att hitta signalen. Koppla in i en mikförstÀrkare och leta fram den genom att flytta runt sladdarna. Jag skulle gissa att stiftet i mitten Àr jord, men det var hundra Är sedan jag sist sÄg en sÄdan hÀr kabel. Trombonisten
joachime Postat 27 juli 2005 Postat 27 juli 2005 Och hur gick det sedan, Max. Fick du igĂ„ng micken? đ
joachime Postat 27 juli 2005 Postat 27 juli 2005 đ Kunde inte lĂ„ta bli. Jag Ă€r uppriktigt nyfiken pĂ„ hur den lĂ„ter!
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 27 juli 2005 Postat 27 juli 2005 Det gick bra, Joachim. SÄhÀr lÄten den pÄ leadsÄng: https://www.studio.se/index.php?showtopic...l=vanilla+hotel
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.