Jump to content
Annons

Thunder & Lightning!


KillwithSkill

Recommended Posts

Hade helvete precis över mig för några timmar sen. Tur att man körde med Laptop och mobilt bredband. 😛 Atombombssmatterband typ. Sen lugnade det ner sig, men nu vete fasen. Nu har det börjat smälla utav bara helvete igen.

Hur har ni det hos er?

Se till att stäng ner datorn och ryck alla sladdar ni som har jackat.

Men jag måste säga att det är förbannat mysigt. Nu ikväll när solen gick ner så såg man röd sol och i horisonten kolsvart himmel och en massa blixtrar. Plus att det blåste varmt.

Då är det mysigt att sitta på balkongen med tak överhuvet, sitta med en öl och bara vänta in skådespelet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hos mig är det lugnt ikväll, men hos tjejen 6 mil söder så åskade det ikväll, så det kanske kommer hit under natten. Är riktigt skönt när det får åska ur ordentligt, luften känns mycket lättare att andas efteråt tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodu jäklar... Har suttit och blivit paparazzifotad av blixtar från halvtio tills nu typ (00.30).

Som tur var kom det bara kollisionsblixtar och åska långt uppe bland molnen, hade det blivit blixtsvansar hade det inte varit lika roligt!

Pöjken sov genom hela skiten. Tapper grabb det där 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

I helgen hjälpte jag en blivande högstadietjej med att spela in "knock on wood", som hon ville spela in som cover. Det är det närmaste jag har kommit "thunder and lightning" på väldigt länge... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Har dator, hårddiskar, en skräm och rörmickar kopplade till en UPS. Så om strömmen går så står allt det viktiga på några minuter så man hinner spara ner.

Jag fick strömavbrott en gång under en sångtagning, det var lite läskigt, då bestämde jag mig för att skaffa denna mirakelmaskin 😄

Redigerat av Elof
Link to comment
Dela på andra sajter

UPS is the shit.. Har en själv en online (galvanisk skiljd från primärsidan) så det funkar som bra åskskydd också.. Skulle inte tänka mig att vara utan den. Och ja visst här har det dundrat och tokblixtrat som bara den i säkert 3 timmar.. Satt på verandan och bara njöt av fyrverkeriet. Fast i morrn lär det bli svettigt.. Då lär det nog bytas ute nåra tusen DSL-modem :/

Har dator, hårddiskar, en skräm och rörmickar kopplade till en UPS. Så om strömmen går så står allt det viktiga på några minuter så man hinner spara ner.

Jag fick strömavbrott en gång under en sångtagning, det var lite läskigt, då bestämde jag mig för att skaffa denna mirakelmaskin 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

UPS:er och liknande fixar inte ett rejält nedslag. Det enda som duger är att dra ur sladden ur vägguttaget!!!

Fast för några år sedan slog det ner hos oss, helt utan förvarning. Det sprutade blått är uttagen och jag trodde huset sprängdes. Otroligt nog höll alla apparater som var inkopplade, såsom TV och stereo. Dator mm hade kontakten utdragen (som alltid då den ej används).

Alltså, UPS är bra då man arbetar. Men koppla ur ordentligt då du inte arbetar!

Redigerat av oioioi
Link to comment
Dela på andra sajter

APC har sina "surge arrest" fördelardosor, där man automatiskt får en försäkring upp till 50000 EUR för eventuella skador på grund av överspänning. Några sådana är en väldigt billig försäkring.

För att de ska fungera, så krävs förstås att man har jord framdragen också... 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen åska igår, att tala om. Men jädrar vad det åskade i lördags. Då var det kul att stå ute och kolla på spektaklet. Regnade försvarliga mängder också, så till den milda grad att de varnade för översvämningar. Men idag är det hyfsat varmt och skönt igen. Men jag hörde det var ännu varmare i Sverige just nu. Skulle varit kul att vara hemma och grilla, men jag är i Albany, USA för tillfället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen åska igår, att tala om. Men jädrar vad det åskade i lördags. Då var det kul att stå ute och kolla på spektaklet. Regnade försvarliga mängder också, så till den milda grad att de varnade för översvämningar. Men idag är det hyfsat varmt och skönt igen. Men jag hörde det var ännu varmare i Sverige just nu. Skulle varit kul att vara hemma och grilla, men jag är i Albany, USA för tillfället.

en polare bor långt ner på drottninggatan här i stan, och han berättade hur det hade gått svallvågor utanför hans lägenhet. Inga små heller, utan en halvmeter höga som högst!! galet

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen åska igår, att tala om. Men jädrar vad det åskade i lördags. Då var det kul att stå ute och kolla på spektaklet. Regnade försvarliga mängder också, så till den milda grad att de varnade för översvämningar. Men idag är det hyfsat varmt och skönt igen. Men jag hörde det var ännu varmare i Sverige just nu. Skulle varit kul att vara hemma och grilla, men jag är i Albany, USA för tillfället.

en polare bor långt ner på drottninggatan här i stan, och han berättade hur det hade gått svallvågor utanför hans lägenhet. Inga små heller, utan en halvmeter höga som högst!! galet

Fräckt! Jodå, det är lite så här med, men svallvågor har jag inte sett ännu. När det regnar härborta så vadar bilen fram i regnmassorna i alla fall och att kliva ut är inte att tänka på. ☺️ Skall snart tillbaka till hotellet och klura på om man skall köpa med sig något skojigt från musikgodisaffären. Tips är välkomna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen åska igår, att tala om. Men jädrar vad det åskade i lördags. Då var det kul att stå ute och kolla på spektaklet. Regnade försvarliga mängder också, så till den milda grad att de varnade för översvämningar. Men idag är det hyfsat varmt och skönt igen. Men jag hörde det var ännu varmare i Sverige just nu. Skulle varit kul att vara hemma och grilla, men jag är i Albany, USA för tillfället.

en polare bor långt ner på drottninggatan här i stan, och han berättade hur det hade gått svallvågor utanför hans lägenhet. Inga små heller, utan en halvmeter höga som högst!! galet

Fräckt! Jodå, det är lite så här med, men svallvågor har jag inte sett ännu. När det regnar härborta så vadar bilen fram i regnmassorna i alla fall och att kliva ut är inte att tänka på. 🙂 Skall snart tillbaka till hotellet och klura på om man skall köpa med sig något skojigt från musikgodisaffären. Tips är välkomna.

du behöver en bra dist! i stereo dvs. att summera en stereomix genom!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Då är det mysigt att sitta på balkongen med tak överhuvet, sitta med en öl och bara vänta in skådespelet!

Där vi bodde förut kom det in ett slags eldklot under åskvädret och studsade runt på balkongen. Min brorson stod i dörröppningen, vi andra var i vardagsrummet. Han stängde fort som fan! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

I Stockholm är det över trettio grader men sol än sålänge. Det verkar ska komma hit först till kvällen. Tycker också det är mysigt med åskväder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Där vi bodde förut kom det in ett slags eldklot under åskvädret och studsade runt på balkongen. Min brorson stod i dörröppningen, vi andra var i vardagsrummet. Han stängde fort som fan! 😄

Har varit med om en sån grej när jag var liten också... läskigt och koolt ^^

Jag var typ 5 år då eller något, ute på landet, i en släktings sommarstuga. Jag hade fått cowboy-leksaker, typ knallpulverpistol, patronbälte, sporrar och en hatt eller något. Så kom det en massa mörka moln som jag typ hotade med min pistol och försökte skrämma iväg dem... Så gick jag in i stugan, så precis när jag svänger höger innanför dörren in till köket så kommer det en såndär eldboll och åker rakt in i sidan på spisen som ligger precis rakt fram när man kommer in genom dörren... Sedan dess vågar jag inte prata med molnen längre...

Redigerat av alekks
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...