Jump to content
Annons

Mikrofon ADK A51e en prisvärd mic till hemmastudion?


drphil

Recommended Posts

Hej Hej!

Funderar på om ADK A51e för 999kr på musikbörsen, är en bra deal, det vill de ju i vilket fall själv påstå..

Någon som har någon erfarenhet av micen? Tänkte främst spela in sång och ackustisk gitarr med den.

Ska användas i en liten hemmastudio tillsammans med ett mbox mini 2-ljudkort.

mvh drphil

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I den prisklassen tycker jag bättre om Studio Projects B1 - men det är ju en smaksak.

Hämta gärna lite smakprov på hur olika micar kan låta, på min testsite, så kan du jämföra ljudet själv. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft den ett tag och är riktigt nöjd med den.

Men åh andra sidan är det enda stormembranmicken jag testat, så jag kan varken säga bu eller bä om jämförelser med andra.

Jag tycker det är lätt att få en bra inspelning med den, det låter rent och det flyter på som det ska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var hos en kompis tidigare idag och testade min nyinköpta AKG Perception 200 som musikbörsen säljer för 1500. Vi jämförde med en B1a och en Neumann TLM 103. Vi kom fram till att Perception låter jädrigt bra och mer som neumann micken än B1an men att Neumannen har ett mjukare ljud. Jag föredrog AKG:n före B1an. Den får man dessutom med en låda och ett ordentligt shockmount. Så kolla upp den är mitt tips, den kostar ett par hundralappar mer, men då man får en bra väska och shockmount så tycker jag lätt att det är värt det.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hej Hej!

Funderar på om ADK A51e för 999kr på musikbörsen, är en bra deal, det vill de ju i vilket fall själv påstå..

Någon som har någon erfarenhet av micen? Tänkte främst spela in sång och ackustisk gitarr med den.

Ska användas i en liten hemmastudio tillsammans med ett mbox mini 2-ljudkort.

mvh drphil

Har själv den och den är värd det priset. Köp den på öppet köp och testa den hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...