Jump to content
Annons

Organisering av ljud


Freddae

Recommended Posts

Jag använder Fl Studio 8 och har enormt mycket trumm ljud att fixa upp och sortera.

Undrar bara hur ni där ute gör, och om ni har några tips på hur man sorterar sina t. ex ljud-filer utan att det blir grötigt eller för mycket på en gång? 😑

Tack på förhand.

// Freddie

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det jag brukar göra när jag tar hem olika samplingar är att direkt döpa om dem till namn som beskriver ljudet, tex snare_dist_nineinchnails.wav

Inget som kanske hjälper i din städning, men ändå nåt att tänka på i framtiden.

Ett annat tips är SLÄNG! Det är ofta en bråkdel av alla samplingar man använder (dessa använder man däremot om och om igen). Jag kör med mycket undermappar. Triangel NN kan tex ligga under: Samplingar -> Instrument -> Trummor -> Percussion -> Trianglar, Chimes etc -> TriangelNN

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag brukar göra när jag tar hem olika samplingar är att direkt döpa om dem till namn som beskriver ljudet, tex snare_dist_nineinchnails.wav

Inget som kanske hjälper i din städning, men ändå nåt att tänka på i framtiden.

Ett annat tips är SLÄNG! Det är ofta en bråkdel av alla samplingar man använder (dessa använder man däremot om och om igen). Jag kör med mycket undermappar. Triangel NN kan tex ligga under: Samplingar -> Instrument -> Trummor -> Percussion -> Trianglar, Chimes etc -> TriangelNN

Okej, tack för tipset, men det är så sjukt mycket samplingar att sortera, så jag kan sitta till Jul om jag ska döpa om allt. Men dem flesta är som tur redan döpta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...