Jump to content
Annons

Cdr skivor för Deejays?


Dj Pinetto (oregistrerad)

Recommended Posts

Dj Pinetto (oregistrerad)

😉 NĂ„gon som har eller vet om det finns nĂ„got speciellt mĂ€rke för cdr skivor till DjÂŽs som man slipper problem med att vissa cd spelare inte kĂ€nner av vissa mĂ€rken av skivor. Just nu brĂ€nner jag pĂ„ boeder skivor funkar bra men börjar ta slut,men kĂ€nner att jag behöver lite bĂ€ttre kvalitet!

skriv gÀrna era erfarenheter av skivor och mÀrken tack i förhand!! Dj Pinetto

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Verbatim och Maxell har jag aldrig haft problem med.

Det billigaste skrÀpet Àr utkastade pengar, eftersom de som regel slutar fungera mycket tidigare - och som sagt, ofta krÄnglar i vissa spelare.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

1. Jag lÀgger en röst till pÄ Verbatim.

2. BrÀnn i lÄg hastighet. Det kan vara avgörande för cd-spelare som har svÄrt för brÀnda CDs.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Dj Pinetto (oregistrerad)
1. Jag lÀgger en röst till pÄ Verbatim.

2. BrÀnn i lÄg hastighet. Det kan vara avgörande för cd-spelare som har svÄrt för brÀnda CDs.

Hur lÄgt dÄ?? jag kan brÀnna i max 24

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Dj Pinetto (oregistrerad)
BekrÀftar verbatim. Kolla pÄ t ex prisjakt för bÀsta pris. Brukar inte bli sÄ fasligt dyrt.

Jag brÀnner ofta i 8x.

ok tack för alla era svar ska prova de dÀr verbatim lifeplus nÄnting!

Sen har jag en annan liten frÄga?

jag har 2 st numark axis 4, den ena lÀser inte av alla skivor bÄde brÀnda och orginal men det gör den andre vad kan det bero pÄ om nÄgon vet! tack i förhand

mvh.dj pinetto

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

BekrÀftar verbatim. Kolla pÄ t ex prisjakt för bÀsta pris. Brukar inte bli sÄ fasligt dyrt.

Jag brÀnner ofta i 8x.

ok tack för alla era svar ska prova de dÀr verbatim lifeplus nÄnting!

Sen har jag en annan liten frÄga?

jag har 2 st numark axis 4, den ena lÀser inte av alla skivor bÄde brÀnda och orginal men det gör den andre vad kan det bero pÄ om nÄgon vet! tack i förhand

mvh.dj pinetto

Det kan kanske vara en rengöring av laserlinsen som behövs?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

ok tack för alla era svar ska prova de dÀr verbatim lifeplus nÄnting!

Sen har jag en annan liten frÄga?

jag har 2 st numark axis 4, den ena lÀser inte av alla skivor bÄde brÀnda och orginal men det gör den andre vad kan det bero pÄ om nÄgon vet! tack i förhand

mvh.dj pinetto

CD spelare kan vara vÀldigt kÀnsliga för stötar, har man otur kan laserns lÀge rubbas, micro-lite rÀcker för att lÀsbarheten ska försÀmras. Nu ska vÀl en DJ-spelare tÄla en del tycker man....Men börja med en rengöring.

Brukar oxÄ köra Verbatim, tycker de verkar ha bra och tÄligt ytskikt. www.wesellcd.com brukar mÀrkes CDR till sjukt lÄga priser.

/X

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 3 veckor senare...
Dj Pinetto (oregistrerad)
ok tack för alla era svar ska prova de dÀr verbatim lifeplus nÄnting!

Sen har jag en annan liten frÄga?

jag har 2 st numark axis 4, den ena lÀser inte av alla skivor bÄde brÀnda och orginal men det gör den andre vad kan det bero pÄ om nÄgon vet! tack i förhand

mvh.dj pinetto

CD spelare kan vara vÀldigt kÀnsliga för stötar, har man otur kan laserns lÀge rubbas, micro-lite rÀcker för att lÀsbarheten ska försÀmras. Nu ska vÀl en DJ-spelare tÄla en del tycker man....Men börja med en rengöring.

Brukar oxÄ köra Verbatim, tycker de verkar ha bra och tÄligt ytskikt. www.wesellcd.com brukar mÀrkes CDR till sjukt lÄga priser.

/X

Har laggt in en rengörings skiva men den lÀser inte av den heller! mÄsta hÄlla pÄ och ta ut Ä in pÄ skivan innan den lÀser av den! men tack för era svar tror fÄr skicka in den pÄ lagning. Tack igen !

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har kollat in www.wesellcd.com och det Àr riktigt bra priser, men vilka Verbatim ska man vÀlja?

Det finns:

Crystal Double Protection

Datalife Extraprotection

Logo cakebox (som hÀvdar att den inte Àr repbar)

Jag anvÀnder ett par CDJ-400 och scratchar ganska mycket.

Mvh Farre

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 2 mĂ„nader senare...

Jag kör verbatim med keramisk skyddsyta.

BrÀnn lÄngsamt och ha inte tok mÄnga lÄtar pÄ varje skiva, i övrigt gÀller som vanligt att inte Àta jordnötter nÀr du spelar :(/Tobias

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 5 mĂ„nader senare...

Jag har vÀl hunnit brÀnna ut nÄgra hundra skivor iaf i högsta hastighet utan att ha mÀrkt nÄgra problem. Det har varit allt mellan HP till Sony till Verbatim till TDK. Ingen verkar bÀttre eller sÀmre Àn nÄgon annan.Har det varit nÄgot problem sÄ har det berott pÄ repor, och det Àr vÀl svÄrt att komma undan i vilket fall som helst i det lÄnga loppet.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Verbatim, spelar ingen roll vad du köper frÄn dem. Allt fungerar.

Dom har rÀtt tjocklek pÄ sina skivor(en del mÀrken har tunnare skiva vilket blir svÄrt för cd att lÀsa), och dom har en bra brÀnnyta pÄ sina skivor. Samma sak dÀr, en del mÀrken har dÄlig/tunn brÀnnyta som gör skivan svÄrlÀst och svÄrbrÀnd. Med brÀnnyta menar jag den pressade delen pÄ skivan som informationen ligger pÄ efter brÀnning.

Köp en spindel med skivor, och anvĂ€nd dig av en cd vĂ€ska. Är du "Ă€kta" dj ska det vara aluminium vĂ€ska och alla skivor ska ligga i egna plastfickor. 😆

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=201687 jag har bestÀllt via Sweburn tidigare, riktigt snabb leverans och bra priset. De skickar sina prylar frÄn Tyskland om jag minns rÀtt(kanske Holland).

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Är du "Ă€kta" dj ska det vara aluminium vĂ€ska och alla skivor ska ligga i egna plastfickor. 😆

Nonsens! Äkta deejays har sina skivor i handmĂ„lade pappfickor sorterade i kronologisk ordning i en vĂ€ska av mĂ€rket SchlĂŒsspack. Kommer du till ett gig utan detta blir du utskrattad.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Nonsens! Äkta deejays har sina skivor i handmĂ„lade pappfickor sorterade i kronologisk ordning i en vĂ€ska av mĂ€rket SchlĂŒsspack. Kommer du till ett gig utan detta blir du utskrattad.

hehe 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag kan tillÀgga att ljudet blir aningens bÀttre om ni fasar och mÄlar skivkanterna.. Detta Àr dock mest för hifi-freaks..

Traxdata kan jag rekommendera, annars Àr Verbatim och fujifilm rekommenderade.. LÄg hastighet, men viktigast Àr ju sÄ klart att skydda skivorna!

Ett bra case Àr a och o!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag kan tillÀgga att ljudet blir aningens bÀttre om ni fasar och mÄlar skivkanterna..

Det gör ingen som helst skillnad för ljudet att göra sĂ„, men det Ă€r sĂ€kert en del som tror det - och tron kan försĂ€tta berg, sĂ€gs det... 🙂

Om man slipar av kanterna, sÄ riskerar man dÀremot att ytan pÄ materialet i skivan oxideras tidgare Àn det hade gjort annars, eftersom en del av skyddet försvinner.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det gör ingen som helst skillnad för ljudet att göra sĂ„, men det Ă€r sĂ€kert en del som tror det - och tron kan försĂ€tta berg, sĂ€gs det... 🙂

Om man slipar av kanterna, sÄ riskerar man dÀremot att ytan pÄ materialet i skivan oxideras tidgare Àn det hade gjort annars, eftersom en del av skyddet försvinner.

DÀrav mÄlning/lackning, Àldre skivor var Àven rundade, men det skiter man i idag dÄ det kostar mer.. Trist egentligen..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det gör ingen som helst skillnad för ljudet att göra sĂ„, men det Ă€r sĂ€kert en del som tror det - och tron kan försĂ€tta berg, sĂ€gs det... đŸ€Ș

Om man slipar av kanterna, sÄ riskerar man dÀremot att ytan pÄ materialet i skivan oxideras tidgare Àn det hade gjort annars, eftersom en del av skyddet försvinner.

DÀrav mÄlning/lackning, Àldre skivor var Àven rundade, men det skiter man i idag dÄ det kostar mer.. Trist egentligen..

...men eftersom slipningen inte har nÄgon som helst funktion ljudmÀssigt (annat Àn placebo i sÄ fall), sÄ Àr det meningslöst att fundera över ÀndÄ...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...