Jump to content
Annons

Användbara VST plugins


Assfire (oregistrerad)

Recommended Posts

Assfire (oregistrerad)

Hej, jag undrar ifall någon skulle vilja posta namnen på några bra VST plugins som lämpar sig till främst trance och electro? Jag är ganska ny så jag vet inte vilka som ni rekommenderar osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)
Hej, jag undrar ifall någon skulle vilja posta namnen på några bra VST plugins som lämpar sig till främst trance och electro? Jag är ganska ny så jag vet inte vilka som ni rekommenderar osv.

Bara söka på forumet. Den här frågan brukar dyka upp med jämna mellanrum lika säkert som frågor om importera från usa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag undrar ifall någon skulle vilja posta namnen på några bra VST plugins som lämpar sig till främst trance och electro? Jag är ganska ny så jag vet inte vilka som ni rekommenderar osv.

Här har du en hög länkar till gratis-pluggar:

http://www.braindoc.de/english/vstEn.html

http://vst-instruments.qarchive.org/

http://www.synthtopia.com/phpBB2/dload.php...167e943afd5f504

Här har vi en plugg av det klassiska intrumentet Theremin. Går säkert att göra häftig trance med:

http://www.spacenoah.com/musicsoftware/fre...in-theremin.htm

Kör hårt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lär dig 3xosc, Den har inte några presets då du blir tvingad att lära dig. Men tro mig det går att framställa i princip dom flesta ljudena i trance/electro genren från just denna 3xosc. Sedan får du lägga på reverb och chorus, filter, dist, kompressor och voila, du har just lärt dig att tuna in dina egna presets och det är mycket roligare än att söka igenom alla 1000 presets för att hitta "just det där soundet".

Sedan blir valmöjligheterna så mycket större! jag satt själv med presets en lång tid och gjorde bara finjusteringar på några presets. Men nu när jag lärt mig att använda 3xosc till fullo så kommer jag endast använda absynthen för att dom ljudena är så jäkla skumma och behagliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag producerar enbart trance och använder mig främst av

z3ta+

FM8

Sytrus

sen har du bla:

Atmosphere

Absynth

Sylenth

Vangurd

V-station

annars funkar även 3xOsc, Wasp etc också bra.

och även för mixning och mastring så använder jag Wavelabs.

Hoppas det hjälpte!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Lär dig 3xosc, Den har inte några presets då du blir tvingad att lära dig. Men tro mig det går att framställa i princip dom flesta ljudena i trance/electro genren från just denna 3xosc. Sedan får du lägga på reverb och chorus, filter, dist, kompressor och voila, du har just lärt dig att tuna in dina egna presets och det är mycket roligare än att söka igenom alla 1000 presets för att hitta "just det där soundet".

Sedan blir valmöjligheterna så mycket större! jag satt själv med presets en lång tid och gjorde bara finjusteringar på några presets. Men nu när jag lärt mig att använda 3xosc till fullo så kommer jag endast använda absynthen för att dom ljudena är så jäkla skumma och behagliga.

3xosc har presets under channel presets. Men dom är inte så jättebra när man ska använda dom. Men lär dig hur 3xosc funkar. men du gör bättre ljud själv om du bara experimenterar med sågtandsoscilatorer som detunas lika mycket åt varje håll med lite filter sen reverb på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lär dig 3xosc, Den har inte några presets då du blir tvingad att lära dig. Men tro mig det går att framställa i princip dom flesta ljudena i trance/electro genren från just denna 3xosc. Sedan får du lägga på reverb och chorus, filter, dist, kompressor och voila, du har just lärt dig att tuna in dina egna presets och det är mycket roligare än att söka igenom alla 1000 presets för att hitta "just det där soundet".

Sedan blir valmöjligheterna så mycket större! jag satt själv med presets en lång tid och gjorde bara finjusteringar på några presets. Men nu när jag lärt mig att använda 3xosc till fullo så kommer jag endast använda absynthen för att dom ljudena är så jäkla skumma och behagliga.

3xosc har presets under channel presets. Men dom är inte så jättebra när man ska använda dom. Men lär dig hur 3xosc funkar. men du gör bättre ljud själv om du bara experimenterar med sågtandsoscilatorer som detunas lika mycket åt varje håll med lite filter sen reverb på.

Ahh det stämmer säkert. Jag har aldrig browser fönstret uppe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lär dig 3xosc, Den har inte några presets då du blir tvingad att lära dig. Men tro mig det går att framställa i princip dom flesta ljudena i trance/electro genren från just denna 3xosc. Sedan får du lägga på reverb och chorus, filter, dist, kompressor och voila, du har just lärt dig att tuna in dina egna presets och det är mycket roligare än att söka igenom alla 1000 presets för att hitta "just det där soundet".

Sedan blir valmöjligheterna så mycket större! jag satt själv med presets en lång tid och gjorde bara finjusteringar på några presets. Men nu när jag lärt mig att använda 3xosc till fullo så kommer jag endast använda absynthen för att dom ljudena är så jäkla skumma och behagliga.

Att begränsa sig till enbart 3xosc tycker jag låter lite tråkigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Assfire (oregistrerad)

Tack alla!

Jag har börjat fatta lite mer 🙂

Jag använder just nu Bass Station, V-Station, Vanguard, Purity, Glass Viper och FM8.

Angående reFX Nexus.. jag hörde från en polare att den är världsklass och väldigt bra.. vad tycker ni om den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla!

Jag har börjat fatta lite mer 😛

Jag använder just nu Bass Station, V-Station, Vanguard, Purity, Glass Viper och FM8.

Angående reFX Nexus.. jag hörde från en polare att den är världsklass och väldigt bra.. vad tycker ni om den?

Den är trevlig, tycker jag. Fast det blir inte jätteorginellt då man inte kan skruva till egna ljud, så den känns ganska begränsande faktiskt 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla!

Jag har börjat fatta lite mer 🙁

Jag använder just nu Bass Station, V-Station, Vanguard, Purity, Glass Viper och FM8.

Angående reFX Nexus.. jag hörde från en polare att den är världsklass och väldigt bra.. vad tycker ni om den?

Många använder sylenth från lennardigital.com och sedan finns det mesta som rob papen varit med i (albino, predator osv).

Refx är lättanvänd och har massor av bra trancepresets, lite trist att den är samplingsbaserad bara....tycker jag.

Sedan blir det lätt lite standard också, varför inte använda något som inte alla andra kör med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nexus är klockren. Den har as många expansioner som man kan lägga till också. Riktigt bra. Jag använder mig nästan bara av Nexus och massa effekter för att få det perfekta ljudet som man inte alltid hittar. Så jag behöver också utöka frådet lite. Men är det någon som vet hur man gör hardstyle bas? Det har jag inte lärt mig än. Nog ända kvar på listan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nexus är klockren. Den har as många expansioner som man kan lägga till också. Riktigt bra. Jag använder mig nästan bara av Nexus och massa effekter för att få det perfekta ljudet som man inte alltid hittar. Så jag behöver också utöka frådet lite. Men är det någon som vet hur man gör hardstyle bas? Det har jag inte lärt mig än. Nog ända kvar på listan.

Här är en video hur du gör en nu-style kick. Till sån hardstyle som inte har off-beat bas. Utan en stenhårdkick.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Nexus är klockren. Den har as många expansioner som man kan lägga till också. Riktigt bra. Jag använder mig nästan bara av Nexus och massa effekter för att få det perfekta ljudet som man inte alltid hittar. Så jag behöver också utöka frådet lite. Men är det någon som vet hur man gör hardstyle bas? Det har jag inte lärt mig än. Nog ända kvar på listan.

Att bara använda nexus låter lite som att göra musik i ejay om du frågar mig. Den är ju väldigt begränsad.

Om du inte kan hitta det perfekta ljudet så gör ett 😎

Drar inte den en massa datorkraft oxå? Eller är det bara dualcore som är gammeldags? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nexus är klockren. Den har as många expansioner som man kan lägga till också. Riktigt bra. Jag använder mig nästan bara av Nexus och massa effekter för att få det perfekta ljudet som man inte alltid hittar. Så jag behöver också utöka frådet lite. Men är det någon som vet hur man gör hardstyle bas? Det har jag inte lärt mig än. Nog ända kvar på listan.

Att bara använda nexus låter lite som att göra musik i ejay om du frågar mig. Den är ju väldigt begränsad.

Om du inte kan hitta det perfekta ljudet så gör ett 😎

Drar inte den en massa datorkraft oxå? Eller är det bara dualcore som är gammeldags? 😄

Ja jag tycker också att man ska göra sina ljud själv. Använd inte nexus. Jag gör väldigt mycket i 3xosc i flstudio den är bra tillsånt. Sytrus eller toxic. kan nog också funka till det om man har fl studio. Men man tjänar nåt otroligt på att faktist göra sina ljud själv 1. man får ett eget sound 2. Man gör mycket bättre grejer om man har bättre kontroll över man gör och 3. man bler smartare av det

Link to comment
Dela på andra sajter

Har faktiskt tröttnat lite på Nexus, inga balla ljud längre. Om jag använder Nexus så använder jag nästan bara XP Dance Orchestra. Har precis upptäckt Rapture och Toxic BioHazard, så just nu är dem mina favoriter 😱
z3ta+ är en fet synth med många ljud som kan tillverkas 😄

Rapture och z3ta+ går bra ihopp oxå! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Rainkicker (oregistrerad)
Hej, jag undrar ifall någon skulle vilja posta namnen på några bra VST plugins som lämpar sig till främst trance och electro? Jag är ganska ny så jag vet inte vilka som ni rekommenderar osv.

reFX nexus

V-station

Vanguard

m.m 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan vara blind, men jag såg ingen nämna Audiorealism´s sköna pluggar! Det är absolut värda att kollas in! Först och främst ABL 2 och ABL Semi Modular (ABL Pro)!

Riktiga höjdarmaskiner till all möjlig musik egentligen! Bör kikas på! Användbara och lättrattade!

Peace...

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har testat FLs nya? Ogun tror jag att den hätte...

Vet inte om det är sant, men den ska tydligen kunna "höra" ett ljud och sedan återskapa det i sin egna syntes, fyfan vad ballt det skulle va!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Någon som har testat FLs nya? Ogun tror jag att den hätte...

Vet inte om det är sant, men den ska tydligen kunna "höra" ett ljud och sedan återskapa det i sin egna syntes, fyfan vad ballt det skulle va!

Toxic Biohazard är en verkligt intressant synth när det gäller rena syntheser åt det lite "spacade" hållet men det är inte speciellt billigt men absolut värt att kolla på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har testat FLs nya? Ogun tror jag att den hätte...

Vet inte om det är sant, men den ska tydligen kunna "höra" ett ljud och sedan återskapa det i sin egna syntes, fyfan vad ballt det skulle va!

Toxic Biohazard är en verkligt intressant synth när det gäller rena syntheser åt det lite "spacade" hållet men det är inte speciellt billigt men absolut värt att kolla på.

Den har jag provat, det grövsta ljud jag har hört 🙂 Bland det bästa som finns i dagsläget tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...