Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Hur fungerar det med mac om man vill ha fler hÄrddiskar? Om man vill ha en till program och en till ljudbibliotek...Àr det externhÄrddisk som gÀller dÄ?

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Det torde vara beroende pÄ vilken modell det Àr.... Men typiskt Àr det vÀl bara mac pro som gott om utbyggnadsmöjligheter.

Postat
Det torde vara beroende pÄ vilken modell det Àr.... Men typiskt Àr det vÀl bara mac pro som gott om utbyggnadsmöjligheter.

MEn om man sÀger iMac Àr det kört dÄ?

Postat

dÄ Àr det extern disk som gÀller.

Postat

VadÄ "kört"? I stÀllet för att ha en fet burk som Àr halvtom pÄ insidan har du en skÀrm med en liten box bredvid. Det Àr ju knappast domedag och apokalypsm.

Postat

VadÄ "kört"? I stÀllet för att ha en fet burk som Àr halvtom pÄ insidan har du en skÀrm med en liten box bredvid. Det Àr ju knappast domedag och apokalypsm.

Hehe...nej.... kört var kanske ett konstigt ordval 😉

Hur gör ni? NÄgra schyssta tips pÄ FW diskar....ska ev köpa en mac sÄ jag vill ju veta vilka utlÀgg jag bör göra

Postat

jag kör med maxtor fw/usb-diskar. Funkar alldeles utmÀrkt. Har andvÀnt externt bÄde med fw och usb... No probs...

Postat

Extern disk.. FöretrĂ€delsevis FW.. Nema problem! â˜ș

Postat
Hehehehe "..... en fet burk som Ă€r halvtom ..." â˜ș

Större delen av gemene mans tower-burk brukar vÀl i regel vara luft samt ventitalation för att kompensera för att burken Àr just sÄ stor?

Det finns liksom inte en chans att oavsett hur mÄnga externa apparater man har komma upp i samma otymplighet som ett tower innebÀr med en Mac (förutom Power Mac dÄ).

NĂ€r det gĂ€ller FW-diskar Ă€r jag snart pĂ„ vĂ€g att köpa nĂ„gon jag med (till Mac 😛). Jag tycker det Ă€r lite svĂ„rt att bestĂ€mma sig. Man hör sĂ„ mĂ„nga skrĂ€ckexempel om diskar som krachar varannan kvart och en del som har flĂ€ktar som lĂ„ter som nuclear test zones.

Postat
Hehehehe "..... en fet burk som Ă€r halvtom ..." 😆

Större delen av gemene mans tower-burk brukar vÀl i regel vara luft samt ventitalation för att kompensera för att burken Àr just sÄ stor?

Det finns liksom inte en chans att oavsett hur mÄnga externa apparater man har komma upp i samma otymplighet som ett tower innebÀr med en Mac (förutom Power Mac dÄ).

NĂ€r det gĂ€ller FW-diskar Ă€r jag snart pĂ„ vĂ€g att köpa nĂ„gon jag med (till Mac 😛). Jag tycker det Ă€r lite svĂ„rt att bestĂ€mma sig. Man hör sĂ„ mĂ„nga skrĂ€ckexempel om diskar som krachar varannan kvart och en del som har flĂ€ktar som lĂ„ter som nuclear test zones.

Ja, det Àr svÄrt med externa...köpte en frÄn lacie som det inte Àr nÄgon av/pÄ knapp sÄ den stÄr Ä snurrar hela tiden...

Postat

En kompis slÀngde ur sin superdrive och stoppade in en 2.5"-disk pÄ 250gb i sin macbook. Funkar alla tiders enl. honom. Antar att han kör med extern dvd vid behov.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.