Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon som stött på något program med i a f midi-editering som går att använda på mobiltelefoner? På min SE850W så verkar det ju i a f finnas någon synt samt stöd för uppspelning av flera kanaler ljud (finns ett litet program som heter MusicDJ där man kan komponera m h a loopar, men det är något begränsat). Och stöd för java finns ju såklart.

Annons
Postat
Någon som stött på något program med i a f midi-editering som går att använda på mobiltelefoner? På min SE850W så verkar det ju i a f finnas någon synt samt stöd för uppspelning av flera kanaler ljud (finns ett litet program som heter MusicDJ där man kan komponera m h a loopar, men det är något begränsat). Och stöd för java finns ju såklart.

Det finns ett gratisprogram som heter vibe som använder mobiltelefonens inbyggda general midi-synth.

Här är en länk till det: http://www.getjar.com/products/4258/Vibe

Hoppas det passar ditt ändamål!

Postat

Förvånansvärt bra program! Visst kunde man önska sig fler funktioner, men in-alles riktigt trevligt.

Postat (redigerat)

Hmm. På min gamla numera bortkastade telefon Ericsson K600i så fanns det med en midisequencer som original. På min ny N95 har jag inte hittat nån ännu men är övertygad att det finns då den har Symbian som os. Ska ta en titt på Vibe jag också 🙂

Fast har man symbian som OS så verkar MidiWriter pro rätt lovande. Här en gratisversion http://www.mobilefan.net/Symbian.nsf/Downl...-for-SymbianUIQ

Sen hittade jag nåt som heter Syntrax som har det mesta.. En hel musikstudio i mobilen 😉http://www.symbian-freak.com/news/008/02/s...usic_studio.htm

Förvånansvärt bra program! Visst kunde man önska sig fler funktioner, men in-alles riktigt trevligt.
Redigerat av hegobald
Postat
Dum fråga: Hur vet man om man har Symbian som OS?

Det är ingen dum fråga, men jag gissar på att din inte har det.

Tror inte att den gruppen SE-telefoner har det.

Postat

Tänkte att det var något man borde ha koll på, men det kanske inte är samma sak som att veta vad man har för OS på datorn? 😉

Postat

Om några år så finns säkert dagens inspelningsprogram i mobiltelefonerna 😉

Postat
Tänkte att det var något man borde ha koll på, men det kanske inte är samma sak som att veta vad man har för OS på datorn? 😉

Det är inte samma sak som att veta vad man har för OS i datorn.

För om det går allmänt segt så har man en Windows, nä skoja bara, men varje dator har ju nästan överdrivet mycket reklam för sig själva, tex så är ju startmeny loggan på Vista (sämsta OS som finns!!!) en Windows logga... I mobiler är det inte likadant.

Där när man startar är det ju inte typ en logo som visas när man startar, det står ju tex Nokia, connecting people eller liknande istället för: Symbian ... ... .

• 3 veckor senare...
Postat
Tänkte att det var något man borde ha koll på, men det kanske inte är samma sak som att veta vad man har för OS på datorn? 😆

Det är inte samma sak som att veta vad man har för OS i datorn.

För om det går allmänt segt så har man en Windows, nä skoja bara, men varje dator har ju nästan överdrivet mycket reklam för sig själva, tex så är ju startmeny loggan på Vista (sämsta OS som finns!!!) en Windows logga... I mobiler är det inte likadant.

Där när man startar är det ju inte typ en logo som visas när man startar, det står ju tex Nokia, connecting people eller liknande istället för: Symbian ... ... .

Hm... Någon annan som fick känslan att detta inlägget endast gick ut på att utrycka hat mot Microsoft? 😆

Postat
Hmm. På min gamla numera bortkastade telefon Ericsson K600i så fanns det med en midisequencer som original. På min ny N95 har jag inte hittat nån ännu men är övertygad att det finns då den har Symbian som os. Ska ta en titt på Vibe jag också 😲

Fast har man symbian som OS så verkar MidiWriter pro rätt lovande. Här en gratisversion http://www.mobilefan.net/Symbian.nsf/Downl...-for-SymbianUIQ

Sen hittade jag nåt som heter Syntrax som har det mesta.. En hel musikstudio i mobilen 😑http://www.symbian-freak.com/news/008/02/s...usic_studio.htm

Nu är det så att man själv vart mobil nörd sen man var liten, och snappat upp en hel del. Såg direkt på länken att det inte var nokias symbian s60 utan se uiq (vilket man själv har och ska testa ditt program).

Uiq har alla sony ericssons smartphones! Även dem nya g och c serierna! Kolla här om du är osäker, tryck på din mobil och sen specifikationer till vänster i menyn (när din telefon kommit upp)

Postat

Jag lyckas inte hitta vilket OS min telefon har. Försökte maila deras support, men det var lättare sagt än gjort... Fick bara en massa felmeddelanden "404 page not found" och gav till slut upp. Själv har jag tänkt att det kanske inte är någon dum idé att försöka stödja svensk industri, men vid sådana här tillfällen är man inte så positiv 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.