Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Halloj,

30 Är, östgöte bosatt i Visby men pÄ vÀg till Stockholm och/eller USA (NJ). Har spelat elgitarr och skrivit musik sedan 1994, men aldrig tagit det pÄ sÄdant allvar att jag spelat in nÄgot seriöst eller försökt fÄtt min musik publicerad/sÄld.

Är inte direkt vĂ€rldsbĂ€st pĂ„ detta med att spela gitarr, speciellt inte solo- och de teoretiska bitarna, men rĂ€tt vass pĂ„ riffandet.

Efter 3 Är pÄ Gotland sÄ har jag dock sagt upp min anstÀllning för att söka mig till sÀllare jaktmarker jobbmÀssigt, och i samband med det sÄ kÀndes det vettigt att ta tag i musiken pÄ lite mer allvar - har dÀrför införskaffat nytt ljudkort och ett par studiomonitorer idag (Phonic P8A; pÄ nÄgot magiskt vis sÄ lÀr jag mig sÀkert att mixa och producera nu :rolleyes:). KÀnns bra!

Har ett tjugotal fÀrdiga lÄtar, ett hundratal som inte Àr fÀrdiga och ytterligare ett par hundra oanvÀnda riff, melodier och passager; sÄ jag ser fram emot att arbeta mig fram till en vettig demo under de kommande 6-12 mÄnaderna. Har massor att lÀra mig om inspelning, mixning och produktion dock, dÄ jag tidigare mest spelat in saker mest för att minnas dem (produktionsvÀrde = 0).

Spelar och lyssnar helst pÄ rock, metal och thrash; och om jag tar mig till Stockholm inom en snar framtid (2-4 mÄnader) sÄ vore det vÀl f.ö. inte helt fel att hitta lite folk att repa med...

Redigerat av Xipe
Annons
Stinkey (oregistrerad)
Postat

VĂ€lkommen hit!! 😄

Postat

InstÀmmer i ovanst.

LĂ€gg gĂ€rna upp eget material sĂ„ vi fĂ„r lyssna, (lite trash sĂ„hĂ€r pĂ„ tisdagskvĂ€llen Ă€r ju sĂ€llan fel) 😄

Postat (redigerat)
InstÀmmer i ovanst.

LĂ€gg gĂ€rna upp eget material sĂ„ vi fĂ„r lyssna, (lite trash sĂ„hĂ€r pĂ„ tisdagskvĂ€llen Ă€r ju sĂ€llan fel)  😉

Haha. Ja, som sagt sĂ„ spelar jag mest in för att komma ihĂ„g riffen och melodierna jag kommer pĂ„... 😉 Och de bĂ€sta riffen sparar jag pĂ„ tills de Ă€r en del av hela lĂ„tar, men ni kommer nog fĂ„ ta del av mixnings- och produceringsprocessen.

PS - Zakk regerar.

Redigerat av Xipe
Postat

SÄdÀrja, lite dist att mjuka upp öronen med innan sÀnglÀge!

LÀt bra det dÀr.. (svÄrt att bilda sig en uppfattning med sÄpass lite arr och melodier, men riffen var bra.. vill gÀrna höra nÄgot lite mer komplett nÀr du spelat in nÄgot i framtiden)

Postat

VĂ€lkommen hit till zyberspejs

..o vĂ€lkommen till Stockholm om du tar steget ( o inte kliver snett och hamnar i NJ 😉 )

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.