nickponcho (oregistrerad) Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 (redigerat) Hej! Tänkte det finns ju chassi kontakter som combokontakter på vissa ljudkort. men om man har dom fast monterade i ett rack så blir det ju väldigt bökigt att koppa om så fort man behöver byta från mick till line / instr ingångar. finns det inte combokontakter att löda på kablar så att man kan välja vad man vill koppla in i tex en mick eller en tele?? utan att behöva klättra bakom racket och dra ut xlr och in med instrumet eler line kabl?? förstår ni ?? Redigerat 2 juni 2008 av Olsberg Tydliggjorde/rättstavade rubrik
Claes Holmerup Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 Det finns bara som chassikontakter. De har också en switch inbyggd, så att fantommatningen kopplas bort och signalvägen ändras om man sätter in en Tele - något som blir ganska omöjligt att lösa om man skulle ha en sladdmodell... 😉
nickponcho (oregistrerad) Postat 2 juni 2008 Postat 2 juni 2008 Jaha då blir det till att köpa di boxar då man vill ta in Linje eller instrument signaler.... eller har jag fel?? Några rekommendationer på bra DI-Boxar??
osiris Postat 2 juni 2008 Postat 2 juni 2008 Jaha då blir det till att köpa di boxar då man vill ta in Linje eller instrument signaler.... eller har jag fel?? Några rekommendationer på bra DI-Boxar?? Avalon U5 😆
Claes Holmerup Postat 2 juni 2008 Postat 2 juni 2008 Jaha då blir det till att köpa di boxar då man vill ta in Linje eller instrument signaler.... eller har jag fel?? Några rekommendationer på bra DI-Boxar?? Line Audio Design ADIB. 😆
nickponcho (oregistrerad) Postat 2 juni 2008 Postat 2 juni 2008 claes hur många har du hemma?? skulle iof bara behöva 2 till att börja med
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.