Jump to content
Annons

Kombokontakter xlr+tele - även för sladdändar?


nickponcho (oregistrerad)

Recommended Posts

nickponcho (oregistrerad)

Hej!

Tänkte det finns ju chassi kontakter som combokontakter på vissa ljudkort. men om man har dom fast monterade i ett rack så blir det ju väldigt bökigt att koppa om så fort man behöver byta från mick till line / instr ingångar. finns det inte combokontakter att löda på kablar så att man kan välja vad man vill koppla in i tex en mick eller en tele?? utan att behöva klättra bakom racket och dra ut xlr och in med instrumet eler line kabl??

förstår ni ??

Redigerat av Olsberg
Tydliggjorde/rättstavade rubrik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns bara som chassikontakter.

De har också en switch inbyggd, så att fantommatningen kopplas bort och signalvägen ändras om man sätter in en Tele - något som blir ganska omöjligt att lösa om man skulle ha en sladdmodell... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

nickponcho (oregistrerad)

Jaha då blir det till att köpa di boxar då man vill ta in Linje eller instrument signaler....

eller har jag fel??

Några rekommendationer på bra DI-Boxar??

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha då blir det till att köpa di boxar då man vill ta in Linje eller instrument signaler....

eller har jag fel??

Några rekommendationer på bra DI-Boxar??

Avalon U5 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha då blir det till att köpa di boxar då man vill ta in Linje eller instrument signaler....

eller har jag fel??

Några rekommendationer på bra DI-Boxar??

Line Audio Design ADIB. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...