Jump to content
Annons

Träffa två av medlemmarna i Kiss


Recommended Posts

Annons
DieHard (oregistrerad)
Tommy Thayer och Eric Singer ...

Du menar väl två KISS-anställda ... ☺️🙂

Vem är Tommy Thayer?? Aldrig ens hört talas om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy Thayer och Eric Singer ...

Du menar väl två KISS-anställda ... ☺️🙂

Vem är Tommy Thayer?? Aldrig ens hört talas om.

Lirade i ett band som Simmons upptäckte för några år sedan, men de slog aldrig. Sedan blev han Simmons handyman, och Aces gitarrtekniker. När Ace hoppade av fick han erbjudande att ta över dennes roll och är nu alltså medlem/anställd som gitarrist i KISS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan blev han [Thayer] Simmons handyman...

He he... Ja, det kan man lugnt säga. Gene sa till honom nåt i stil med "Du vill jobba för mig, jag tvingar dig inte att jobba för mig. Om jag vill att du ska tvätta mina fönster eller koka mitt kaffe, så ska du göra det utan att ifrågasätta. Annars är det inget jobb för dig. M'kay?"

Thayer: yes...

Åsså fick han i och för sig, som extraknäck, världens mest attraktiva musikerjobb... Men vi riktiga Ace-fans, vi tycker att det är helgerån vi...

Men faktum är att Thayer är en jävel på gitarr. Än värre — Thayer är bättre på Ace än vad Ace själv är (eller var).

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan... inget är som det ska längre.... 🙁

När jag gick på min senaste Kisskonsert.... borde varit i mitten av 90-talet... var både på stadion o globen.... iaf så var de i orginalsättning då..... gene,paul,ace o peter 😎

Ok, Ace var ett jävla drog-as och missade sina gurasolon, men vafan, har iaf sett alla live på scen 🙂🙂

Redigerat av david.roennlund
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
vi tycker att det är helgerån vi...

ja fy fan vilken urvattnad cirkus det är ...

instore.JPG

eric singer sminkad som criss... 🙂

Minst sagt. De skrev en låt som heter Psycho Circus och det passar verkligen på dem 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är bara glad att jag hann se originaluppsättingen innan dom splittrades. Det finns två bra uppsättningar med Kiss. Den ena är originalet, det andra är med Bruce Kulick och Eric Carr/Eric Singer. Allt annat är skräp. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja mina gammla gudar kiss är ju helt stendöda, vilken sjuk ide' att ta med Thayer och Singer i kissekatten och rymdpojkens kläder och smink. Jag hade kunnat ha lite, lite, lite respekt för Simmons och Stanley om dom gjort som med Carr och Vincent: alltså tagit fram nya figurer och smink. Fick erbjudande att gå gratis på Sthlm konserten men sa nej aldrig i livet hahaha...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade kunnat ha lite, lite, lite respekt för Simmons och Stanley om dom gjort som med Carr och Vincent: alltså tagit fram nya figurer och smink.

Det tror jag de (eg. bara Gene) hade gjort om det hade visat sig vara en lönsammare business. KISS (Gene och Paul) har lyckats köpa loss Peters och Aces alterego-karaktärer och äger därmed rättigheterna till "Catman" och "Spaceman". Gene är inte dum (värd mindre respekt) bara för att han nyttjar sina rättigheter. Ace och Peter, däremot, var riktigt korkade som sålde sina rättigheter (mask, karaktär etc).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade kunnat ha lite, lite, lite respekt för Simmons och Stanley om dom gjort som med Carr och Vincent: alltså tagit fram nya figurer och smink.

Det tror jag de (eg. bara Gene) hade gjort om det hade visat sig vara en lönsammare business. KISS (Gene och Paul) har lyckats köpa loss Peters och Aces alterego-karaktärer och äger därmed rättigheterna till "Catman" och "Spaceman". Gene är inte dum (värd mindre respekt) bara för att han nyttjar sina rättigheter. Ace och Peter, däremot, var riktigt korkade som sålde sina rättigheter (mask, karaktär etc).

Nej att Simmons är korkad kan man inte påstå, mer slipad affärsman får man väl leta efter. Dock betyder inte det att han ska få en uns respekt för att han som han själv säkert tycker "ger fansen det dom vill ha". Jämför rådande situation med att tex Axl Rose skulle köpa ut Slash stil, hatten, brillorna, frisyren etc och sedan anställa en yngre och kanske bättre gitarrist och dra på honom en Slash kostym. Det är enligt min mening extremt patetiskt, och det är väl precis det som Simmons och Stanley gjort. Blä för Simmons och Stanley hahaha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej att Simmons är korkad kan man inte påstå, mer slipad affärsman får man väl leta efter. Dock betyder inte det att han ska få en uns respekt för att han som han själv säkert tycker "ger fansen det dom vill ha". Jämför rådande situation med att tex Axl Rose skulle köpa ut Slash stil, hatten, brillorna, frisyren etc och sedan anställa en yngre och kanske bättre gitarrist och dra på honom en Slash kostym. Det är enligt min mening extremt patetiskt, och det är väl precis det som Simmons och Stanley gjort. Blä för Simmons och Stanley hahaha!

Jag förstår din poäng. Men jag tror att Gene trots allt gör det rätta. Det hade säkert varit än mer patetiskt om Thayer t.ex. kom upp på scen "kostymerad" till någon sorts rymd-indian och Singer som en rambo-bäver. Skapandet av (nya) fantasi- och seriefigurer är nog inte lika sexigt idag som det eventuellt var på 70-talet. Jag menar, idag låter "Galaxer i mina braxer" nästan lite äckligt... fast nu gled jag iväg helt OT.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Men ärligt talat, är det inte patetiskt med gamla gubbar som sminkar sig som de gör? De är ju nästan 60 år, åtminstone Paul och Gene. De andra är ju inga ungdomar direkt heller. Jag är 40 och skulle tycka det känns urfånigt att spöka ut sig så där. Coolt? knappast. Skulle nån tycka det var coolt att se sin gamla farsa sådär? skulle inte tro det i alla fall. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge framträdandet är ok och musiken låter bra så skiter jag i hur gammal man är eller ser ut. Värre för boyband som inte har en genuint musikalisk publik i samma utsträckning...

Får man dessutom extremt mycket stålar för det man gör samt allt annat inkluderat i karusellen så skulle jag inte tveka en sekund.

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

Men ärligt talat, är det inte patetiskt med gamla gubbar som sminkar sig som de gör? De är ju nästan 60 år, åtminstone Paul och Gene. De andra är ju inga ungdomar direkt heller. Jag är 40 och skulle tycka det känns urfånigt att spöka ut sig så där. Coolt? knappast. Skulle nån tycka det var coolt att se sin gamla farsa sådär? skulle inte tro det i alla fall. 😆

Avis?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Men ärligt talat, är det inte patetiskt med gamla gubbar som sminkar sig som de gör? De är ju nästan 60 år, åtminstone Paul och Gene. De andra är ju inga ungdomar direkt heller. Jag är 40 och skulle tycka det känns urfånigt att spöka ut sig så där. Coolt? knappast. Skulle nån tycka det var coolt att se sin gamla farsa sådär? skulle inte tro det i alla fall. 😉

Avis?

Menar du de här? www.avis.se

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Men ärligt talat, är det inte patetiskt med gamla gubbar som sminkar sig som de gör? De är ju nästan 60 år, åtminstone Paul och Gene. De andra är ju inga ungdomar direkt heller. Jag är 40 och skulle tycka det känns urfånigt att spöka ut sig så där. Coolt? knappast. Skulle nån tycka det var coolt att se sin gamla farsa sådär? skulle inte tro det i alla fall. 😉
Avis?

Menar du de här? www.avis.se

clown.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som var där? En liten rapport kanske? Eller bilder? 😛

Ja, jag var där. Lite kluven... Jag tycker att det var ok med Singer som katttrummis, han är duktig på trums. Och jag trodde verkligen att Tommy skulle fixa Ace gamla grejor men det gjorde han inte, inte i mina öron. Ace må inte vara världens mest tekniska ekvibrilist men han har ju en personlig prägel, coolhet och sväng som Tommy inte når upp till. Därtill hade Paul Stanley halsproblem och hans röst var inte vad den kan vara. Överlag kändes detta tröttare än de shower jag har sett med tidigare reunionspelningar (4 innan denna). Visst är de äldre men det är nog inte hela sanningen kanske. Jag hade fortfarande trevlig, det var en hyfsad show men det är inte vad detta band har kunnat leverera tidigare, tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

det var en hyfsad show men det är inte vad detta band har kunnat leverera tidigare, tyvärr.

nej

det där med att "sluta när man står på topp" är ju en tanke som slår en

eller åtminstone innan man dalat för långt från toppen...

Link to comment
Dela på andra sajter

det var en hyfsad show men det är inte vad detta band har kunnat leverera tidigare, tyvärr.

nej

det där med att "sluta när man står på topp" är ju en tanke som slår en

eller åtminstone innan man dalat för långt från toppen...

Om jag hade dragit in närmare 100 miljoner om året och haft obegränsad tillgång till villiga kvinnor så hade jag nog också kört på så länge folk ville se mig. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
det var en hyfsad show men det är inte vad detta band har kunnat leverera tidigare, tyvärr.

nej

det där med att "sluta när man står på topp" är ju en tanke som slår en

eller åtminstone innan man dalat för långt från toppen...

Om jag hade dragit in närmare 100 miljoner om året och haft obegränsad tillgång till villiga kvinnor så hade jag nog också kört på så länge folk ville se mig. 😄

Jo men samtidigt är det tragiskt vad stålar får folk till att göra. Det blir då som en överreklamerad vara, håller inte vad den lovar. 😄 Och sen har de inte gjort nåt på över 25 år som varit bra.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

det var en hyfsad show men det är inte vad detta band har kunnat leverera tidigare, tyvärr.

nej

det där med att "sluta när man står på topp" är ju en tanke som slår en

eller åtminstone innan man dalat för långt från toppen...

Om jag hade dragit in närmare 100 miljoner om året och haft obegränsad tillgång till villiga kvinnor så hade jag nog också kört på så länge folk ville se mig. 😎

hade jag dragit in 100 miljoner ett år så hade jag gjort nåt helt annat nästa år 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...