Jump to content
Annons

Lite riktiga stråkar kanske?


trombonisten

Recommended Posts

Hej,

detta är en oblyg annons, så kanske att moderatorn tar bort den.

Nå, det är så att det finns en amatörorkester som har kroniskt dålig ekonomi. Tanken var att det kanske finns någon som skulle vilja betala en peng för att få riktiga stråkar i sin låt. Jag ordnar inspelningen. Stråkar och arrangör och dirigent och lokal finns så det bör inte bli någon lång leveranstid.

Kanske inte på samma nivå som i reportaget i Studio, men bra mycket billigare. Några tusenlappar för jobbet kanske, vi får väl hitta en lösning. Och självklar garanti på att om det inte blir användbart så blir det ingen kostnad.

Besättningen för närvarande är amatörer från 25 till 45, några på professionell nivå. Småstråk, cello, bas. Träblås med flöjt, klarinetter, oboe och fagott. Horn och (konstigt nog) tromboner. Trumpeter är det lite tunt på just nu.

Demoinspelningar finns.

Intressant? Maila mig här på forumet så får vi se. Eller skriv en kommentar som svar.

Trombonisten

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har skickat ett svar till VacUm.

Pris som sagt får bli en förhandlingsfråga, men lite mer lönsamt än att sälja bingolotter bör det väl vara.

T.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle va kul att höra stråket faktiskt.. Och få en prisuppgift.

Får jag också höra lite. Känns som att man går och smålängtar efter att ha tillgång till riktiga stråkar. Dock har jag inget projekt just för stunden där man kan slanta upp några större summor. Men det kanske kommer framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra idé!!

Har lite då och då varit sugen på att använda riktiga stråkar i nån låt... -Jag ÄLSKAR cello! 😛

Däremot har man väl i nuläget inte direkt ekonomi för att slänga ut nån större summa... Men det är bra att veta vart man kan vända sig!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brutalklippte upp några bitar och gjorde MP3-or av dem. Med reservation för alla tekniska problem man kan tänka sig, här är adressen.

http://hem.bredband.net/trombonisten/

Trombonisten

PS: Jag har en mailadress numera också

trombonisten (här skall det stå kanelbulle) bredband.net

Redigerat av trombonisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra idé!!

Har lite då och då varit sugen på att använda riktiga stråkar i nån låt... -Jag ÄLSKAR cello! 🙂

Däremot har man väl i nuläget inte direkt ekonomi för att slänga ut nån större summa... Men det är bra att veta vart man kan vända sig!!

Prova Giga ruskigt bra en del samplingar cello duo exprossivo med en ton som får en att .....

karl 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på mp3orna.. Låter ju dugligt helt klart, men frågan är nu vad det kommer att kosta?

Jag är inte intresserad av några stora orkestrar utan t ex stråkkvartett som spelar till en färdig bakgrund och så vidare. Dvs rena studioinspelningar, gärna inspelat i ett mindre rum så man slipper dessa gigantiska efterklanger. Hur bra låter dom om man skulle skriva jazz/pop-harmisar? Många klassiskt skolade har ofta skitsvårt för att intonera "rätt" över sån harmonik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på mp3orna.. Låter ju dugligt helt klart, men frågan är nu vad det kommer att kosta?

Jag är inte intresserad av några stora orkestrar utan t ex stråkkvartett som spelar till en färdig bakgrund och så vidare. Dvs rena studioinspelningar, gärna inspelat i ett mindre rum så man slipper dessa gigantiska efterklanger. Hur bra låter dom om man skulle skriva jazz/pop-harmisar? Många klassiskt skolade har ofta skitsvårt för att intonera "rätt" över sån harmonik.

Jag tyckte dom lät lite sura emellanåt, ViolinTrioPal men det kanske funkar....

med At

karl 🙂😛🙂

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra idé!!

Har lite då och då varit sugen på att använda riktiga stråkar i nån låt... -Jag ÄLSKAR cello! 🙂

Däremot har man väl i nuläget inte direkt ekonomi för att slänga ut nån större summa... Men det är bra att veta vart man kan vända sig!!

Prova Giga ruskigt bra en del samplingar cello duo exprossivo med en ton som får en att .....

Ok, ska fundera på det... Den är ju dock inte heller direkt gratis, så kanske får Cello-ljudet från min microQ duga ett tag till... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...