Jump to content
Annons

Johanna har hittat hit


Jayla

Recommended Posts

Hej!

Kanske är det mag vi har? minns inte, jag bara jobbar, frågar inget haha! 😎

Så var jobbade du? P28 eller p2x?

Truck är ju betydligt glidigare, enligt oss som svetsar.. fast dom har alltid böcker med sig så man tror ju att det är tråkigare, MEN slappare 😄

Men du har inte fått jobb på Volvo PV va? Måste väl vara lastvagnar eftersom dom inte tar in semstervik på PV i år.. pengar pengar..

Det där med att svetsa utan hjälm, ska berätta att vi hade en riiiiktigt speciell kille hos oss som var underhållstekniker, jag behövde hjälp med att lägga en svets på en ûber-tunn plåt, så jag "kallade" på honom och när han kom tog han svetsen i handen och stirrade in i svetsen med den jobbade, iförd shorts och t-shirt och inget mer 😄

Jag frågade efteråt om han överhuvudtaget såg något. Och han sa: "Svetsen blev bra. Då är allt bra".

Hade!

Vilka ena..

MIG och MAG är samma slags svetsmetoder, bara olika gaser man använder. 😄 Jag har fått jobb på Pininfarina-fabriken i Uddevalla, där de bygger C70-cabbarna, hoppas man får en i avgångspresent.. 😄 så det är alltså inte i Torslanda. Stod på bandet förra sommaren o monterade intrumentpaneler mm, rätt enformigt men ok. 🙂 Svetsa han utan hjälm? 😄 Jösses, skum kille. 😛 Men efter jobbet är det musik som gäller, komponera o spela med bandet, och sol och bad såklart. 😎 Men som sagt, välkommen till forumet. 😄

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ah just det, det med mig mag, det är interaktiv och aktiv gas.. eller nåt sånt. Pinsamt dålig koll där. :S

Var glad att du jobbar på Pinin där har jag hört att dom har hyffsat AC system och friskluft i svetsburkarna. Vi har typ 38 grader i fabriken och folk svimmar typ av värmeslag om dom inte druckit tillräckligt. 🙂

Blir så sne på sånt, är det svårt att ha standard som inte liknar Kina i en fabrik i Sverige? 🙂

Ja vi ses väl här i forumet.. Kanske också om vi gör "studiebesök" på Pinin (ja det händer haha)

Hade så bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Välkommen hit!

Jag gissar att du redan hittat den omixade Bohemian rhapsody på nätet med 24 kanaler?

Väldigt rolig mixövning.

Förlåt för att jag lånar tråden, men.. Finns det? 😕

Välkommen förresten :rolleyes:

Redigerat av KaptenKresh
Link to comment
Dela på andra sajter

Har letat men inte hittat den, säg till mig när ni hittar den! Ska leta vidare... 😄

Tack förresten Kaptenen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Tja o välkommen. 🙂 Hoppas du kommer trivas här, roligt med en cellist, väldigt vackert ljudande instrument, om utövaren nu kan hantera det. 😉

Jag har också svetsat på volvokarosser, inte helt lätt. 😛 Det var MAG, har även svetsat me TIG på ett annat arbete, och MMA (pinne) i skolan och det var svårast, jag flashade mig själv en gång när jag tog upp hjälmen och pinnen fastnade och jag ryckte loss den och det blev en fet blixt.. 😛 Men i sommar har jag fått jobb som truckförare. 🙁

Ha det gott

Mvh

Memphis

Hej!

Kanske är det mag vi har? minns inte, jag bara jobbar, frågar inget haha! 😎

Så var jobbade du? P28 eller p2x?

Truck är ju betydligt glidigare, enligt oss som svetsar.. fast dom har alltid böcker med sig så man tror ju att det är tråkigare, MEN slappare 😛

Men du har inte fått jobb på Volvo PV va? Måste väl vara lastvagnar eftersom dom inte tar in semstervik på PV i år.. pengar pengar..

Det där med att svetsa utan hjälm, ska berätta att vi hade en riiiiktigt speciell kille hos oss som var underhållstekniker, jag behövde hjälp med att lägga en svets på en ûber-tunn plåt, så jag "kallade" på honom och när han kom tog han svetsen i handen och stirrade in i svetsen med den jobbade, iförd shorts och t-shirt och inget mer 😮

INGET MER! 😮 :o

Jag frågade efteråt om han överhuvudtaget såg något. Och han sa: "Svetsen blev bra. Då är allt bra".

Hade!

Vilka ena..

Det var också underbart att skära loss stora fastrostade bultar med gas under malmtågsloken när jag jobbade o lokverkstan. Det började droppa från dom och man fick innanför overallen. Det är gulligt sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rostiga bultar? Ja det lät jättegulligt! hihi

Gör lite ont kan jag tänka mig.. Man glömmer aldrig sin första svetsloppa! 🙂

Detta med gitarr.. undrar om man sakta men säkert ska bli självlärd eller gå en kurs eller nåt?

Hm..

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Rostiga bultar? Ja det lät jättegulligt! hihi

Gör lite ont kan jag tänka mig.. Man glömmer aldrig sin första svetsloppa! 🙂

Detta med gitarr.. undrar om man sakta men säkert ska bli självlärd eller gå en kurs eller nåt?

Hm..

Är det inte svårt för dig som är tjej att efter si och så många svetsloppor innanför overallen kunna avgöra vad som är bröstvårtan och inte?

Nä nu var det gitarr du undrade över... 🙂

Att planka låtar är ett jättebra sätt att lära sig spela. En ackordbok bör du ha så du kan ta ut olika ackord. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Rostiga bultar? Ja det lät jättegulligt! hihi

Gör lite ont kan jag tänka mig.. Man glömmer aldrig sin första svetsloppa! 😮

Detta med gitarr.. undrar om man sakta men säkert ska bli självlärd eller gå en kurs eller nåt?

Hm..

Är det inte svårt för dig som är tjej att efter si och så många svetsloppor innanför overallen kunna avgöra vad som är bröstvårtan och inte?

Nä nu var det gitarr du undrade över... 😮

Att planka låtar är ett jättebra sätt att lära sig spela. En ackordbok bör du ha så du kan ta ut olika ackord. 😏

Ha ha! nu fattade jag inte alls vad du menar? Killar har ju lika många vårtor dom!

Mest fula brännmärken man får på insidan av överarmarna.. inte skitsnyggt precis :/

En ackordbok ska jag nog ha från den gamla hederliga tiden när man fick lära sig gitarr i skolan, kommer ungefär ihåg hur man stämmer och grund ackord, sen är det väl bara att utveckla..

Och ja just det, köpa en gitarr! 😉

Har kollat på några olika akustiska med inbyggd mik, men jag är ju ingen expert.. Blir väl nån fabriksvariant nu när man är så nybörjare..

Runt 4000 kan jag väl lägga, ingen aning om vad man får för 4 tomtar i gitarr världen, i cellovärlden är det ju bara en stråke typ.. Hmm!

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Rostiga bultar? Ja det lät jättegulligt! hihi

Gör lite ont kan jag tänka mig.. Man glömmer aldrig sin första svetsloppa! 🙂

Detta med gitarr.. undrar om man sakta men säkert ska bli självlärd eller gå en kurs eller nåt?

Hm..

Är det inte svårt för dig som är tjej att efter si och så många svetsloppor innanför overallen kunna avgöra vad som är bröstvårtan och inte?

Nä nu var det gitarr du undrade över... 😮

Att planka låtar är ett jättebra sätt att lära sig spela. En ackordbok bör du ha så du kan ta ut olika ackord. 😏

Ha ha! nu fattade jag inte alls vad du menar? Killar har ju lika många vårtor dom!

Mest fula brännmärken man får på insidan av överarmarna.. inte skitsnyggt precis :/

En ackordbok ska jag nog ha från den gamla hederliga tiden när man fick lära sig gitarr i skolan, kommer ungefär ihåg hur man stämmer och grund ackord, sen är det väl bara att utveckla..

Och ja just det, köpa en gitarr! 🙂

Har kollat på några olika akustiska med inbyggd mik, men jag är ju ingen expert.. Blir väl nån fabriksvariant nu när man är så nybörjare..

Runt 4000 kan jag väl lägga, ingen aning om vad man får för 4 tomtar i gitarr världen, i cellovärlden är det ju bara en stråke typ.. Hmm!

Ja lika många vårtor kanske fast mindre gårdar. haha 😉

Simon & Patrick gör riktigt fina gitarrer. Jag törs säga att du inte hittar bättre gitarr under 10000 om du köper en Simon & Patrick. Dom tål vårt klimat bättre också än tex Furch-gitarrerna eftersom Simon & Patrick byggs i norra Kanada.

Woodland-serien kostar runt 5000:- med inbyggd mic som är deras billigaste serie men är otroligt fina instrument. 😮

Edit:Stava

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...