Gäst Postat 9 maj 2008 Postat 9 maj 2008 Hej! Jag har en gammal AKG-mick som är minst 12 år gammal. För tio år sedan köpte jag den för en hundring av en gammal bandkompis som skulle lägga av och jag förstod av de andra bandmedlemmarnas suckar att micken kunde ha sålts för mycket mer. Som jag förstår det så är det en dynamisk mick. (Hur vet man det med säkerhet?) I nederkanten av micken finns några utslitna siffror/bokstäver som jag antar är modellbeteckningen och det verkar som det endast rör sig om fyra tecken. Den första är med största sannolikhet ett D, den andra är helt otydbart - skulle kunna vara vad som helst, den tredje är nog ett C, en nolla, eller ett O, och den sista är med stor sannolikhet ett S. Kan vara en sexa också. Är det nån som kan komma på vad det är för nåt och om den är nåt bra? Jag har sökt på AKG-s produkter på deras hemsida, men hittar inget som skulle kunna tänkas passa in - det är säkert en gammal utgående modell jag har.
Gilbert Postat 9 maj 2008 Postat 9 maj 2008 Att den är dynamisk vet du om det fungerar utan att få ström (48V DC). Släng upp en bild.
Linus Postat 12 maj 2008 Postat 12 maj 2008 Att den är dynamisk vet vi säkert då modellen började på bokstaven D. Alla mikar i AKG:s D-serie är dynamiska. 😎 En D 60 S kanske?
joachime Postat 12 maj 2008 Postat 12 maj 2008 AKG har faktiskt ett arkiv med gamla produkter på nätet. Där hittar man följande modeller som passar in på din beskrivning: AKG D40 S AKG D50 S AKG D60 S AKG D506
IDF Postat 12 maj 2008 Postat 12 maj 2008 annars finns ju den lite mer obskyra modellen D880s som jag faktiskt har en av. köpte för 50 pix för några år sen. 🙁
Gäst Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 Stort tack för hjälpen. Fantastiskt att man nästan alltid får svar på sina frågor. Jag antar att det måste vara D60S som jag har och förstår då att 100 spänn kanske inte är nåt direkt jätteöverpris. Ska låta den bli förstärkarmick och skaffa mig en bättre sångmick.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.