Jump to content
Annons

Den nuvarande regeringen


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

"Aldrig tidigare har statsbudgeten visat ett så stort överskott."

vilket inte är så mycket att vara stolt över tycker jag

klart bättre än motsatsen såklart, men egentligen betyder det att man plockar in mer skatt än man levererar tillbaka

sen beror det givetvis var i budgeten man tittar - resultat å överskott kan beräknas på många sätt - tex före eller efter betalning av statskuld eller pensionsfonder eller räntor å liknande

men att lägga pengar på hög är ett nästan lika stort misslyckande som att ha minusresultat om inte pengarna används till nåt

man betalar skatt för att få något tillbaka - inte gå med vinst

förstår du vad jag menar? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 199
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

anarkisten1 (oregistrerad)
Oj det var rackarns vad man tar i här då, så du säger att A-liansen är ena riktiga skatthajar som håvar in mer än sossarna det var en intressant tanke.

det han påvisar är att skatteintäkterna ökar - inte att skattetrycket är större

hade du inte haft sånt förakt för slipsnissar, pappersvändare å annat löst folk som inte använder musklerna på sitt arbete, så hade kanske också du kunnat gå nån utbildning där du kunde lärt dig skilja äpplen från päron

Va snackar du för strunt jag har skolat mig så det räcker åt både dig och mig 🙂 och jobbar gott och väl dom timmarna du pratar om 52 veckor om året (även på semestern) men kan bara ta betalt för 44 i veckan pga arbetstidslagstiftningen. Du vet SOLIDARITET ännu en värdefull manlig egenskap som sakta faller i glömska.

Nog kan jag starta företag om jag vill, jag har en ganska bred grund att välja utifrån så det finns minst ett par olika branscher som skulle kunna vara aktuella. Pengar har jag och även förtroende i bank så det är nog inga problem varken med kunskap eller kapital. Vad jobbar du med då som besitter en så ouppnåelig visdom? Ska jag tolka det som att du jobbar med papper kanske 😄

OK du kan inte byta däck alltså, tänkte väl det. Ja man måste ju kunna plocka äpplen och päron oxå inte bara skilja på dom eller skicka ut nån att göra det. Nu ska jag inte vara för taskig men det finns faktiskt lite basic stuff som en man måste kunna, ett tips man måste inte ha stora muskler för att byta däck dom har faktiskt uppfunnit domkraften redan.

Men nu ska vi inte förgifta Musiks tråd så vill du tjafsa mer så var vänlig PM:a. Ha det bra

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Jag VILL ha ett samhälle utan skatt.

🙂

Det är ingen konst att räkna upp hundratals saker som jag anser att det är fel att vi betalar skatt till.

:musik

Du vill ha privatfinansierad polis då antar jag? Och militär... och regering?

Du är anarkist? Nej, trodde inte det.

Jag är inte låst. Hur ser anarkister på skatter? Berätta gärna!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är regeringen så bra då? För att man i tid av internationell högkonjunktur klarat hålla styrräntan under 500%?

Jag tycker det bästa med nya regeringen är alla blåbär som gjort snygga mediavurpor. Underhållning av det slaget uppskattas. I övrigt är det väl rätt mycket business as usual. Jag har aldrig märkt av någon skillnad i mitt liv när vi bytt färg på regeringen förr, och jag gör det inte nu.

Möjligen skulle jag tycka annorlunda om jag hade en förmögenhet, städtant eller hus i skärgården.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Det är frapperande hur alla tänker i termer av kronor och ören när ni tänker politik.

Politik är mer än ekonomi.

Egentligen skulle man därför vid Valen kunna skippa alla olika partibeteckningar och istället få kryssa för vilka olika inkomster olika typer av arbetare, tjänstemän och chefer ska ha.

Alternativt skulle partierna kunna vara skyldiga att presentera en sådan lista inför valet. Sedan röstar man på den lönelista man tycker stämmer mest med sin egen uppfattning.

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

förmåga att driva landet som ett företag!

det där är farligt

samhället ska aldrig drivas som ett företag

ett företag ska generera vinst på insatt kapital

samhället ske leverera så mycket som möjligt tillbaka till skattebetalarna för dom skattemedel som plockas in

en ibland hårfin men mycket viktig skillnad

Jepp!

Håller med men kan inte hitta en bra beskrivning på hur en regering skall styra ett land.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är regeringen så bra då? För att man i tid av internationell högkonjunktur klarat hålla styrräntan under 500%?

Jag tycker det bästa med nya regeringen är alla blåbär som gjort snygga mediavurpor. Underhållning av det slaget uppskattas. I övrigt är det väl rätt mycket business as usual. Jag har aldrig märkt av någon skillnad i mitt liv när vi bytt färg på regeringen förr, och jag gör det inte nu.

Möjligen skulle jag tycka annorlunda om jag hade en förmögenhet, städtant eller hus i skärgården.

Skulle gärna förklarat men alla vet ju att du inte har förmågan att kunna absorbera fakta, speciellt inte om det är av det mer avancerade slaget!

Redigerat av Fredrik Karlsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligen skulle jag tycka annorlunda om jag hade en förmögenhet, städtant eller hus i skärgården.

Aaah, om du var en "von Guldhjälm"(?)

Nej, jag hade inte tänkt mig att byta efternamn.

Låt mig förklara:

Om jag hade en förmögenhet skulle jag numera slippa betala skatt för denna, om jag hade städhjälp skulle jag numera få skattelättnad och om jag hade hus i skärgården skulle jag numera få billigare fastighetsskatt.

Men inget av det ovanstående gäller mig. Jag har inte märkt någon reell förändring i mitt liv till följd av att vi fick en ny regering.

Säg till om något fortfarande är oklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Politik är mer än ekonomi.

Det låter intressant! Berätta mera!

Hänvisar till tre inlägg ovanför!

Du hänvisar till dig själv, där du konstaterar att jag inte besitter tillräcklig intellektuell kapacitet att följa dina kvicka tankar?

😲

Exakt!

(Där var du kvick för en gångs skull)!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Visst är ekonomi oerhört viktigt.

Men det finns annat också som avgörs politiskt:

kulturpolitik

miljöfrågor

hur rättssamhället ska se ut

skolpolitik

och en massa annat

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig märkt av någon skillnad i mitt liv när vi bytt färg på regeringen förr, och jag gör det inte nu.
Men inget av det ovanstående gäller mig. Jag har inte märkt någon reell förändring i mitt liv till följd av att vi fick en ny regering.

Samtidigt som Nattis säger att:

"Om jag hade en förmögenhet skulle jag numera slippa betala skatt för denna, om jag hade städhjälp skulle jag numera få skattelättnad och om jag hade hus i skärgården skulle jag numera få billigare fastighetsskatt."

Frågan är, hur vet Nattis det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag VILL ha ett samhälle utan skatt.

😛

Det är ingen konst att räkna upp hundratals saker som jag anser att det är fel att vi betalar skatt till.

:musik

Du vill ha privatfinansierad polis då antar jag? Och militär... och regering?

Du är anarkist? Nej, trodde inte det.

Jag är inte låst. Hur ser anarkister på skatter? Berätta gärna!

🙂

De vill ju givetvis inte ha skatter eftersom de inte vill ha någon stat. Frivilliga transaktioner är det som gäller.

Jag är ytterst skeptisk till möjligheterna för en fungerande anarki. I en perfekt värld kanske, men inte i denna värld.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Jag VILL ha ett samhälle utan skatt.

😛

Det är ingen konst att räkna upp hundratals saker som jag anser att det är fel att vi betalar skatt till.

:musik

Du vill ha privatfinansierad polis då antar jag? Och militär... och regering?

Du är anarkist? Nej, trodde inte det.

Jag är inte låst. Hur ser anarkister på skatter? Berätta gärna!

🙂

De vill ju givetvis inte ha skatter eftersom de inte vill ha någon stat. Frivilliga transaktioner är det som gäller.

Jag är ytterst skeptisk till möjligheterna för en fungerande anarki. I en perfekt värld kanske, men inte i denna värld.

Frivilliga transaktioner? Hur skulle det gå till?

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Varför är regeringen så bra då? För att man i tid av internationell högkonjunktur klarat hålla styrräntan under 500%?

Samma skribent skrev en gång:

"Nej, det jag och min man skrattar åt, det är svenska män som..."

😛

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig märkt av någon skillnad i mitt liv när vi bytt färg på regeringen förr, och jag gör det inte nu.
Men inget av det ovanstående gäller mig. Jag har inte märkt någon reell förändring i mitt liv till följd av att vi fick en ny regering.

Samtidigt som Nattis säger att:

"Om jag hade en förmögenhet skulle jag numera slippa betala skatt för denna, om jag hade städhjälp skulle jag numera få skattelättnad och om jag hade hus i skärgården skulle jag numera få billigare fastighetsskatt."

Frågan är, hur vet Nattis det?

Nog är det allmänt känt att ovanstående förändringar genomförts av sittande regering?

Att jag vet det är inte konstigare än att du vet det.

Oj vilken tråkig tråd det här är.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Oj vilken tråkig tråd det här är.

Varför skriver du i den då? Eller beror det på att du skriver i den?

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag VILL ha ett samhälle utan skatt.

😄

Det är ingen konst att räkna upp hundratals saker som jag anser att det är fel att vi betalar skatt till.

:musik

Du vill ha privatfinansierad polis då antar jag? Och militär... och regering?

Du är anarkist? Nej, trodde inte det.

Jag är inte låst. Hur ser anarkister på skatter? Berätta gärna!

🙂

De vill ju givetvis inte ha skatter eftersom de inte vill ha någon stat. Frivilliga transaktioner är det som gäller.

Jag är ytterst skeptisk till möjligheterna för en fungerande anarki. I en perfekt värld kanske, men inte i denna värld.

Frivilliga transaktioner? Hur skulle det gå till?

Precis! Det är det som är problemet. Vad gör man med de som ej vill vara med och betala?

Alltså måste vi ha skatter.

Alltså bör du byta ståndpunkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Jag VILL ha ett samhälle utan skatt.

😄

Det är ingen konst att räkna upp hundratals saker som jag anser att det är fel att vi betalar skatt till.

:musik

Du vill ha privatfinansierad polis då antar jag? Och militär... och regering?

Du är anarkist? Nej, trodde inte det.

Jag är inte låst. Hur ser anarkister på skatter? Berätta gärna!

🙂

De vill ju givetvis inte ha skatter eftersom de inte vill ha någon stat. Frivilliga transaktioner är det som gäller.

Jag är ytterst skeptisk till möjligheterna för en fungerande anarki. I en perfekt värld kanske, men inte i denna värld.

Frivilliga transaktioner? Hur skulle det gå till?

Precis! Det är det som är problemet. Vad gör man med de som ej vill vara med och betala?

Alltså måste vi ha skatter.

Alltså bör du byta ståndpunkt.

Ja, kanske det. Men max 10%.

Link to comment
Dela på andra sajter

..om man heter nåt i stil med Von Guldhjiälm.
Äh, lägg av! Att "Adel" och "Arbetare" röstar på olika färger tillhör det förgångna!

mmhmm..så kan du då säga vilken "grupp" av människor som har fått flest fördelar under Reinfeldt-styret? Lågavlönanade? Nä, just inte..

Det är just det som gjorde att högern vann valet. Att dom gav intryck av "arbetarparti". Men samma blå blod flyter fortfarande genom deras politik. Och jag sa inte att det bara är adeln som röstar blått. Folket röstade för förändring från ett tafatt sossestyre. Men att Von Guldhjiälm har skördat största vinsten av deras politik. Det kan du inte neka till..

Jo, det kan jag! För jag vet inte ens vem von Guldhjälm är.

Jag har däremot insett fördelar med att det parti jag röstade på är en del av alliansen. Och jag är definitivt ingen "Guldhjälm". Som sagt, sådant tillhör det förgångna...

Att "dom gav intryck" av att vara ett arbetarparti var något som du svalde utan att först tugga. Jag menar, Mona är ju i all färd med att ge intryck av att vara "småföretagarnas" parti...

Ja just det ja...JAG svalde det och röstade på Kalliansen!! Jag börjar förstå varför du ogillar vänstern, du har tydligen agg för att du inte lärde dig läsa under deras styre. Eller kanske bara det att du vill skita i folk och sopa framför din egen dörr! Jag förstår inte hur man kan stå upp för en ledning som konsekvent sparkar på dom som ligger ner och slickar uppåt!! Ni snackar om att tiden av klasser är förbi, men fortsatt ser dom "där uppe" alla andra som fuskare och parasiter på samhällskroppen (a-kasseförsämringar, bäst vård för dom som har råd, jagande av sjukskrivna, urholkandet av facket, tandlös miljöpolitik etc,etfuckingcetera) och sen går de själv och fuskar. Sen att statsfinanserna ökar och arbetslösheten minskar (pga en högkonjunktur som vänsterblocket byggt upp) hör inte hit.

Nu lämnar jag den här tråden tills folk har hittat plats i sitt hjärta för annat än profit!!

Ps. Allt detta riktades inte enbart till dig Valle

Ps.2 Stor upp till allt du har sagt Anarkisten

Link to comment
Dela på andra sajter

..om man heter nåt i stil med Von Guldhjiälm.
Äh, lägg av! Att "Adel" och "Arbetare" röstar på olika färger tillhör det förgångna!

mmhmm..så kan du då säga vilken "grupp" av människor som har fått flest fördelar under Reinfeldt-styret? Lågavlönanade? Nä, just inte..

Det är just det som gjorde att högern vann valet. Att dom gav intryck av "arbetarparti". Men samma blå blod flyter fortfarande genom deras politik. Och jag sa inte att det bara är adeln som röstar blått. Folket röstade för förändring från ett tafatt sossestyre. Men att Von Guldhjiälm har skördat största vinsten av deras politik. Det kan du inte neka till..

Jo, det kan jag! För jag vet inte ens vem von Guldhjälm är.

Jag har däremot insett fördelar med att det parti jag röstade på är en del av alliansen. Och jag är definitivt ingen "Guldhjälm". Som sagt, sådant tillhör det förgångna...

Att "dom gav intryck" av att vara ett arbetarparti var något som du svalde utan att först tugga. Jag menar, Mona är ju i all färd med att ge intryck av att vara "småföretagarnas" parti...

Ja just det ja...JAG svalde det och röstade på Kalliansen!! Jag börjar förstå varför du ogillar vänstern, du har tydligen agg för att du inte lärde dig läsa under deras styre. Eller kanske bara det att du vill skita i folk och sopa framför din egen dörr! Jag förstår inte hur man kan stå upp för en ledning som konsekvent sparkar på dom som ligger ner och slickar uppåt!! Ni snackar om att tiden av klasser är förbi, men fortsatt ser dom "där uppe" alla andra som fuskare och parasiter på samhällskroppen (a-kasseförsämringar, bäst vård för dom som har råd, jagande av sjukskrivna, urholkandet av facket, tandlös miljöpolitik etc,etfuckingcetera) och sen går de själv och fuskar. Sen att statsfinanserna ökar och arbetslösheten minskar (pga en högkonjunktur som vänsterblocket byggt upp) hör inte hit.

Nu lämnar jag den här tråden tills folk har hittat plats i sitt hjärta för annat än profit!!

Ps. Allt detta riktades inte enbart till dig Valle

Ps.2 Stor upp till allt du har sagt Anarkisten

Oj oj här var det minsann riktig gammal komunistpropaganda!

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Oj vilken tråkig tråd det här är.

Varför skriver du i den då? Eller beror det på att du skriver i den?

Ja visst sjutton kan man undra varför i hela fridens dagar han överhuvudtaget tar sig tid, vilken jäkla dåre att ta sig till att lägga energi på oss mindre vetande. Man undrar ibland om han e i maskopi med demoprocenten. Jag håller med dig Musik till 100%, även om jag är på det klara med att jag kan vara en riktig pain in the but så känns det som att jag har ett liiiite stycke till att klättra innan jag når en så fulländad brist på impulskontroll.

Fidden sa det lite förtäckt så där men jag säger det rent ut Maria Wetterstrand är faktiskt lite 6666ig ändå 🙂 go miljöpartiet go

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja just det ja...JAG svalde det och röstade på Kalliansen!! Jag börjar förstå varför du ogillar vänstern, du har tydligen agg för att du inte lärde dig läsa under deras styre. Eller kanske bara det att du vill skita i folk och sopa framför din egen dörr! Jag förstår inte hur man kan stå upp för en ledning som konsekvent sparkar på dom som ligger ner och slickar uppåt!! Ni snackar om att tiden av klasser är förbi, men fortsatt ser dom "där uppe" alla andra som fuskare och parasiter på samhällskroppen (a-kasseförsämringar, bäst vård för dom som har råd, jagande av sjukskrivna, urholkandet av facket, tandlös miljöpolitik etc,etfuckingcetera) och sen går de själv och fuskar. Sen att statsfinanserna ökar och arbetslösheten minskar (pga en högkonjunktur som vänsterblocket byggt upp) hör inte hit.
Jag vet inte hur jag ska säga detta utan att låta fullständigt hjärtlös: men särskilt "jagande av sjukskrivna" och "urholkandet [tveksamt ordval, men OK] av facket" var fan i mig på tiden! Ända sedan jag blev myndig/fick rösta/skaffade arbete förstod jag snabbt att "röd" politik var mer eller mindre samhällsdestruktivt, och att det aldrig skulle bli min grej att stötta. T.ex. det att kunna sjukskriva sig bara p.g.a. en skit på tvären med stöd av en sorts spelrumsgaranti för att inte "råka drabba" de som faktiskt är sjuka samt fackföreningarnas fula metoder att lura in människor i oönskade medlemskap... det är vad jag skulle vilja kalla fusk och parasitangrepp på "samhällskroppen".

Som jag ser det "klasho", så verkar det som att du ger skit-på-tvären-sjukskrivaren en kamratlig, kärleksfull klapp på axeln, och tackar honom/henne för att vara den som skyddar "dom som ligger ner".

Usch!

Ock jag kann vist det läsa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja just det ja...JAG svalde det och röstade på Kalliansen!! Jag börjar förstå varför du ogillar vänstern, du har tydligen agg för att du inte lärde dig läsa under deras styre. Eller kanske bara det att du vill skita i folk och sopa framför din egen dörr! Jag förstår inte hur man kan stå upp för en ledning som konsekvent sparkar på dom som ligger ner och slickar uppåt!! Ni snackar om att tiden av klasser är förbi, men fortsatt ser dom "där uppe" alla andra som fuskare och parasiter på samhällskroppen (a-kasseförsämringar, bäst vård för dom som har råd, jagande av sjukskrivna, urholkandet av facket, tandlös miljöpolitik etc,etfuckingcetera) och sen går de själv och fuskar. Sen att statsfinanserna ökar och arbetslösheten minskar (pga en högkonjunktur som vänsterblocket byggt upp) hör inte hit.
Jag vet inte hur jag ska säga detta utan att låta fullständigt hjärtlös: men särskilt "jagande av sjukskrivna" och "urholkandet [tveksamt ordval, men OK] av facket" var fan i mig på tiden! Ända sedan jag blev myndig/fick rösta/skaffade arbete förstod jag snabbt att "röd" politik var mer eller mindre samhällsdestruktivt, och att det aldrig skulle bli min grej att stötta. T.ex. det att kunna sjukskriva sig bara p.g.a. en skit på tvären med stöd av en sorts spelrumsgaranti för att inte "råka drabba" de som faktiskt är sjuka samt fackföreningarnas fula metoder att lura in människor i oönskade medlemskap... det är vad jag skulle vilja kalla fusk och parasitangrepp på "samhällskroppen".

Som jag ser det "klasho", så verkar det som att du ger skit-på-tvären-sjukskrivaren en kamratlig, kärleksfull klapp på axeln, och tackar honom/henne för att vara den som skyddar "dom som ligger ner".

Usch!

Ock jag kann vist det läsa!

Håller med 100 procent!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. jag tror vi listat ut vad som skiljer högern och vänstern åt.

-Högern skyller på de svaga/utsatta (arbetslösa, sjuka, invandrare etc)

-Vänstern skyller på de rika (af Silfverhielm eller var det nu var)

Politik handlar tydligen om att hitta syndabockar. Kul hobby. Lycka till med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. jag tror vi listat ut vad som skiljer högern och vänstern åt.

-Högern skyller på de svaga/utsatta (arbetslösa, sjuka, invandrare etc)

-Vänstern skyller på de rika (af Silfverhielm eller var det nu var)

Politik handlar tydligen om att hitta syndabockar. Kul hobby. Lycka till med det.

Nu till hör ju Folkpartiet "Högern" iom att de ingår i Alliansen och det finns INGET parti i detta land som värnar mer om sjuka och invandrare än Folkpartiet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...