Jump to content
Annons

Hemma-rörstärkare för runt 2000


ekke

Recommended Posts

Hej!

Behöver en liten övningsstärkare till sovrummet. Vill gärna att det ska vara en rörstärkare, och priset ska helst ligga kring 2000 kr. Har tittat på VOX AD30VT, och det är väl i princip där mitt pristak ligger. Tänkte höra om någon har erfarenhet av denna stärkare. Annars får ni gärna tipsa om andra modeller i den här prisklassen.

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Behöver en liten övningsstärkare till sovrummet. Vill gärna att det ska vara en rörstärkare, och priset ska helst ligga kring 2000 kr. Har tittat på VOX AD30VT, och det är väl i princip där mitt pristak ligger. Tänkte höra om någon har erfarenhet av denna stärkare. Annars får ni gärna tipsa om andra modeller i den här prisklassen.

Tack på förhand.

Är inte 30 w för mycket just för ditt sovrum?Om inte så har du shysta grannar iaf..Jag har själv letat nåt i still med Fenders Vibro Champ som är på 5w och det är lagom för mitt rum..Sedan har su en på 15 w men du får väll avgöra själv..lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte 30 w för mycket just för ditt sovrum?Om inte så har du shysta grannar iaf..Jag har själv letat nåt i still med Fenders Vibro Champ som är på 5w och det är lagom för mitt rum..Sedan har su en på 15 w men du får väll avgöra själv..lycka till

Jo du har nog rätt, 30w är nog inte nödvändigt. Tyckte bara det var sån liten prisskillnad mellan 15w och 30w modellen. Fender Vibro Champ verkar riktigt schysst, och ja egentligen behövs ju inte mer till ett sovrum. Men den va lite smådyr för sån liten effekt. Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Behöver en liten övningsstärkare till sovrummet. Vill gärna att det ska vara en rörstärkare, och priset ska helst ligga kring 2000 kr. Har tittat på VOX AD30VT, och det är väl i princip där mitt pristak ligger. Tänkte höra om någon har erfarenhet av denna stärkare. Annars får ni gärna tipsa om andra modeller i den här prisklassen.

Tack på förhand.

Jag tycker VT-serien är tveklöst bäst bland de digitala stärkarna i sovrumstorlek så det kommer funka skitbra!

Sen kan du ju ställa hur många watt som ska användas på baksidan av stärkarn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Behöver en liten övningsstärkare till sovrummet. Vill gärna att det ska vara en rörstärkare, och priset ska helst ligga kring 2000 kr. Har tittat på VOX AD30VT, och det är väl i princip där mitt pristak ligger. Tänkte höra om någon har erfarenhet av denna stärkare. Annars får ni gärna tipsa om andra modeller i den här prisklassen.

Tack på förhand.

Jag tycker VT-serien är tveklöst bäst bland de digitala stärkarna i sovrumstorlek så det kommer funka skitbra!

Sen kan du ju ställa hur många watt som ska användas på baksidan av stärkarn.

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft en VOX AD30VT och tycker att den är helt okej.. Spela för grannarna behöver du inte vara orolig för då det finns en ratt där bak... som reglerar watt antalet............ typ.

Från 5 watt till 30 om jag minns rätt.

Jag sålde den för att den var för klen i replokalen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.thomann.de/se/harley_benton_ga5...086383478c9eb5b

Den här köpte jag nyligen, precis samma komponenter som en Epiphone Valve Junior och dessutom med en EQ-ratt vilket inte Epiphonen har. 950 spänn...

Är den schyst?

Funderar själv på en 5 wattare för hemmet..

Jo absolut, perfekt att ha hemma. Finns lite klipp på Youtube har jag för mig. Köpte dock inte combon, utan den separata topp-varianten med en 1x12-låda istället (http://www.thomann.de/se/harley_benton_ga5g112.htm), men det är ju samma stärkare och du kan koppla ut combon till extern låda om du vill.

Kan nog mkt väl tänka mig att använda toppen i inspelningssammanhang för övrigt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...