Jump to content
Annons

ActiveGen - Birds


Vad tycker ni?  

7 röster

  1. 1. Vad tycker ni?

    • 5
      2
    • 4
      2
    • 3
      1
    • 2
      0
    • 1
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Birds

ARTIST/GRUPP: ActiveGen

GENRE: Elektroniskt

LÅTLÄNGD: 6.27

KOMPOSITÖR: Johan Eriksson

INSPELNINGSÅR: 2004

STATUS: Färdig Demo

LÅTLÄNK: ftp://demo:music@60gig.no-ip.com/ActiveGe...20-%20Birds.mp3

Hoppas låtlänken fungerar nu... Första gallup-postningen.

Har inte lagt upp så mycket material tidigare. Blev dock väldigt nöjd med denna så det skulle vara kul med lite kommentarer.

Låten är instrumental och med lite soundtrack känsla... Har kommit fram till att den passar bra som höst-låt (dock skriven under sommaren).

Som sagt, kommentarer/kritik är alltid trevligt (så länge den är odelat positiv och bra 😄 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kommer att tänka på filmmusik av någon anledning, eftertexterna rullar och man sitter där med gråten i halsen. Ganska snyggt. Körerna är fina. Känns dock lite ofärdigt på något vis, som om nåt fattades innan den står på egna ben som egen låt.

Låten inbjuder dessutom till sång hur tydlig som helst.

:rolleyes: absolut helt o.k

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

Jättebra ljudbild sjyssta ljud men slingan med piano kommer före kompet varje gång på G mollet, går säkert att ha det så men lite störande i mina öron...

Ja, soundtrack eller programmusik för nå't tv program...

Klart bra iallafall

karl 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns som pianomelodin går över till G-moll innan kompet gör det ,du ligger ju på D-moll innan och slingan tickar på och så har du en Cello(kanske) som ligger kvar med nå'n ton som gör att det dröjer innan G-mollet kommer fram i melodiken.... (för mig låter det så iaf) inte menat som nå't klankeri jag tyckte det lät lite skumt återkommande bara... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...