Jump to content
Annons

Versus Me - Standing On The Brink Of Tomorrow


headdown

Betyg  

4 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      1
    • 5
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN:Standing On The Brink Of Tomorrow

ARTIST/GRUPP:Versus Me

GENRE:Alt.Rock

LÅTLÄNGD:3.37

KOMPOSITÖR:Versus Me

PRODUCENT:Versus Me

EV. MEDVERKANDE:Peter Iinatti, Mika Kuusinen, Ola Of Frendberg, Henrik Bolmvik

INSPELNINGSÅR:2004

FORMAT: mp3

STORLEK:6.50Mb/5.05Mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:

Ver. 1

http://hem.bredband.net/petiin/mp3/04_-_Ve...Of_Tomorrow.mp3

Ver. 2

http://hem.bredband.net/vs_me/04_-_Versus_...Of_Tomorrow.mp3

Hej

Vi har lirat in 2 st Verisioner av denna låt som kommer från en 4 låtars demo som vi spelade in i våras.

Vilken verision funkar bäst??

Ps Detta är första inlägget är ny här.

Redigerat av headdown
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jaa du. Det var inte lätt att svara på. Jag tycker tvåan låter mindre grötig. Ljudbilden i ettan är mycket massiv, vilket jag förmodar att ni eftersträvat?

Jag skulle nog ändå gå på version två. Jag tycker nästan att det är synd med för mycket effekter på en så bra rockröst. Om ni väljer version två så tycker jag ändå att det måste mixas om lite. Gitarrljudet som spelar en melodislinga är alldeles för vasst och utstickande. Det låter nästan som att det är en gitarrist som har mixat, för gitarrerna är väl dominerande rakt igenom. Jobba mer med nivåerna. Lägg fram sången och ta bort disteffekter och låt sången dominera låten. Lägg bak gitarrerna och försök att eq.a så att de inte dominerar ljudbilden. Stereobredda lite mer också så att inte allt låter smack i mitten. Det "klickar" lite i början av låten. Vet inte om det är något klickljud som ligger med eller om det är bastrumman. Annars låter trummorna bra. tycker jag.

I övrigt en tung och bra låt, som behöver jobbas vidare med 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Hm kan ju inte då säga så mycket om själva mixningen...

Men låten i sig är bra och jag gillar att den har så mycket instrumentala delar. Sen vet jag inte vilken utav versionerna jag föredrar. Lite mer närhet i sången skulle jag vilja ha... Men sånt är ju mest en smaksak kanske... Tycker det faktiskt är rätt coolt med effekterna på sången i versen... Blir rätt suspekt på nåt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju en ren smaksak hur man vill ha det. Den versionen med mindre diskant (översta) lär ju inte gå hem lika bra i stugorna som den nedre.

Det enda jag ser som en mix-miss är att virveln tar alldeles för mycket plats i den översta (den med mindre diskant) versionen. Skulle nog inte skada med en lowcut på virvelkanalen där alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jag skulle gärna höra en version 3. Tycker ver 1 spontant låter bäst, tyngre och bättre trumljud, gitarrerna sticker alldeles för mycket i ver 2. Däremot går sången fram bättre i 2:an, så en ver 1 med avskalad vox skulle vara schysst tycker jag dårå. Som nån annan sa, sången behöver inte soptunne-effekter utan är bra ändå....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...