Jump to content
Annons

Behringer Eurorack UB1204-PRO


Newsec

Recommended Posts

Jag är i stort behov av hjälp med koppling till denna mixern. Jag har ett Audiophile 2496 ljudkort. 2st Tannoy (röda passiva) kopplade till en förstärkare. Använder Cubase SX 1.02

Det som kommer spelas in är:

* Trummor

* 1st Gitarr

* Bas

* Sång

Jag vill kunna spela in allt samtidigt,men även separat som i vanlig studio.

Men jag har problem med hur jag ska koppla detta?

Vill kunna dela upp trummorna så ex. bastrumman är en kanal,virveln en annan kanal o.s.v. Men gärna andra tips om någon har? Om någon kan hjälpa mig med detta är jag evigt tacksam!

Här är en länk till instruktionsboken för dem som förstår,det gör inte jag.

Behringer

//MVH Mikael

Redigerat av Newsec
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hejsan!

Vill du få allt på varsitt spår så skulle du behöva en mixer som har "direct out" på varje kanal. Den mixern som du har/kollar på, har inte det och alla kanalerna summeras ut i Main output, vilket blir endast två utkanaler.

När jag hade ett Behringer MX1602 så kunde jag få ut fyra kanaler från mixern.

Två utav kanalerna gick ut genom main output. Panorera kanal ett till vänster och kanal 2 till höger så får du de på varsin kanal i main output.

Sedan använde jag mina två "sends" till de två resterande kanalerna. Då skruvade jag ner volymen på kanal tre och fyra, ställde in gainen/trimmen på varje kanal för önskad styrka på signalen. Sedan på kanal tre satte jag "send one" som "pre" och skruvade till högsta på send ratten och tog signalen från send one output". Kanal fyra tog jag sedan och satte "pre" på "send two" och skruvade upp volymen och fångade signalen från "Send two output".

Detta låter väldigt invecklat när jag försöker skriva ner det. Jag hoppas i alla fall att det hjäpte något. Så du kan få fyra direkta signaler från detta mixerbordet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gurra (oregistrerad)

Audiophile 2496 ljudkortet har bara 2 analoga ingångar,så du kan bara spela in 2 spår samtidigt på det kortet. Din förstärkare som driver dina högtalare kopplar du till "CTRL Out" på mixern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu förstått att jag inte kan skilja mina olika delar på trumsetet. Men finns det en chans att micka upp trummorna med så många mickar som behövs för ex. Virvel.Bastrumma och något överhäng,och sen kunna få in gitarr bas och sång samtidigt?

Någon som har ett annat tips på koppling?

Redigerat av Newsec
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...