Jump to content
Annons

Cubase LE4 trummor

schmatte

Recommended Posts

Tjena

Har haft Cubase LE4 i några veckor nu..... jag fick med det när jag köpte en zoom h4.

problemet är att jag inte vet hur jag kan lägga in trummor. Skulle gärna vilja ha hjälp.

Edited by schmatte

Annons

ad instrument track - pil ner - Din trumplugg. kicka på tracket och öppna det (konstig ruta typ i mitten till vänster). ställ in det som du vill ha det sen kan du kryssa pluggen. Använd pilen som finns vid taklinjalen eller använd pennan och klicka där. dra den så att det blir blå markering. klicka på den blåa markeringen på trummtracket. högerklicka på det som bildats. välj MIDI - open with drumeditor. Sen använder du trumstocken i verktygsfältet och klickar i det du vill att herr virtuell trummis ska spela.

Läs det nogrant och gör det steg för steg så ska det nog gå 😱

• 2 weeks later...
ad instrument track - pil ner - Din trumplugg. kicka på tracket och öppna det (konstig ruta typ i mitten till vänster). ställ in det som du vill ha det sen kan du kryssa pluggen. Använd pilen som finns vid taklinjalen eller använd pennan och klicka där. dra den så att det blir blå markering. klicka på den blåa markeringen på trummtracket. högerklicka på det som bildats. välj MIDI - open with drumeditor. Sen använder du trumstocken i verktygsfältet och klickar i det du vill att herr virtuell trummis ska spela.

Läs det nogrant och gör det steg för steg så ska det nog gå 😮

Kanoninformation Rasio! Vet du möjligen varför jag inte kan spela upp trumfilen samtidigt som jag spelar upp en audiofil. Det ena funkar med en drivrutin och det andra med en annan. Hur får jag båda att funka? 😄

önskar jag visste, men kan tyvärr inte hjälpa dig. i annat fall kan du ju solo:a ditt trumspår och markera det med "taktlinjen" så det du vill använda är blått. gå till arkiv-mixdown osv. så kan du göra en ljudfil av det och använda. tar dock en fy helvetes tid om du ska ändra drivrutiner stup i kvarten... Jag hade också problem med det här för en tid sen, jag kollade lite på forumet, klickade runt till tusen och kollade majkens sida och sen löste det sig...kommer inte ihåg hur...

🙂

önskar jag visste, men kan tyvärr inte hjälpa dig. i annat fall kan du ju solo:a ditt trumspår och markera det med "taktlinjen" så det du vill använda är blått. gå till arkiv-mixdown osv. så kan du göra en ljudfil av det och använda. tar dock en fy helvetes tid om du ska ändra drivrutiner stup i kvarten... Jag hade också problem med det här för en tid sen, jag kollade lite på forumet, klickade runt till tusen och kollade majkens sida och sen löste det sig...kommer inte ihåg hur...

😄

Tack för det Raso! 😎 Jag fick det att funka igår av någon anledning. Jag klickade ocskå sunt i Cubase. Konstigt nog fanns inte den inställningen nästa gång jag startade programmet och jag vet inte vad jag hade gjort för inställning. Men när jag har fått det att funka en gång så måste det ju gå igen. Konstigt annars 😛

Jag fortsätter klicka och kanske kommer någon annan på vad man ska göra.

Tack 🙂