Jump to content
Annons

Bilstereo sökes


Uozon

Recommended Posts

Vet inte om detta hör hemma på detta forum men det handlar ju om ljud.

Det är så att jag ska köpa en bilstereo till min bil men vet inte vart man hittar den jag vill ha

Krav

*Billig

*Radio

*CD

*Kassettband

+ två högtalare som kan sitta i vardera framdörr på bilden

Några tips!

Redigerat av Uozon
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kasettband blir nog svårt att hitta. Men högtalare så tycker jag personligen att rockford fosgate punch serie ger bra ljud för pengarna. Har själv deras 6"9 i hatthyllan, och det enda jag ser är lite svagt i dem är mellanregistret, men det kan du själv kompensera med din EQ.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om detta hör hemma på detta forum men det handlar ju om ljud.

Det är så att jag ska köpa en bilstereo till min bil men vet inte vart man hittar den jag vill ha

Krav

*Billig

*Radio

*CD

*Kassettband

+ två högtalare som kan sitta i vardera framdörr på bilden

Några tips!

Gör såhär:

Gåner till centrum runt 23tiden på en fredagkväll.

Där hittar du ett gäng 15åringar.

ger dem 150:- alternativt en flaska explorer.

Säger vad du vill ha, voila- du har din claerion!

Link to comment
Dela på andra sajter

Circulate (oregistrerad)
Vet inte om detta hör hemma på detta forum men det handlar ju om ljud.

Det är så att jag ska köpa en bilstereo till min bil men vet inte vart man hittar den jag vill ha

Krav

*Billig

*Radio

*CD

*Kassettband

+ två högtalare som kan sitta i vardera framdörr på bilden

Några tips!

Gör såhär:

Gåner till centrum runt 23tiden på en fredagkväll.

Där hittar du ett gäng 15åringar.

ger dem 150:- alternativt en flaska explorer.

Säger vad du vill ha, voila- du har din claerion!

Jag har redan testat det där! 😄 Dom drog ..

:rolleyes:

Redigerat av Circulate
Link to comment
Dela på andra sajter

Siba har ett eget märke som heter limited label, köpte en som har cd och usb ingång så man kan lyssna på sitt usb minne. den kostar ca 800:- fanns en billigare variant utan usb också.

SE94079.jpg

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

rrockford fosgate punch serie

MVH

Anders

Pris

Vilken storlek?

5,25" 898 kr/par som du hittar hos JBL

Kasettband blir nog svårt att hitta.

Varför?

Är ett media som inte används i bilen längre så det är svårt att hitta tillverkare som gör dem. Tror det finns, men kan vara svårt att hitta. Biltema hade någon modell förr i tiden. kan ju kolla där.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som om du borde skaffa en förstärkare med cd och någon ingång på framsidan så du kan koppla in en freestyle eller något liknande.

För kasset är ju inte tyvär så populärt längre. Bara massa punkband som släpper på kasset och dansband.

En eller två AUX ingångar är däremot mer vanligt, så det fungerar ju helt klart 😑 Annars är nog beg. ett alternativ. Men det kan finnas, men det är nog inte så många som efterfrågar det.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk till loppmarknaden i Vårberg(tidigareSkärholmen) så kan du säkert hitta kassetstereon!Har aldrig hört att det fans nåt liknande som Cd/kassett stereo för bil!

God luck Chuck.. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man fråga varför du väldigt gärna vill ha kassettbandspelare? Har du ingen möjlighet att spela över dina gamla kassetter till CD eller tycker du bara om själva stilen att köra me kassetband? För charm har dom allt 😑 ja det var tider det. 😉 men jag undrar..

/Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig hört att det fans nåt liknande som Cd/kassett stereo för bil!

Tror det var volvo som hade en sådan kombination ett kort tag innan de gick över till att bara ha cd.

JUST DET..Det har du rätt i!

Fast när jag tänker efter så har dem haft det ganska länge..Tror dem byte till bara cd så långt som runt 2001 om jag inte är ute och cyklar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad sägs om denna?

Verkar ju vara det du efterfrågar så det är ju bra. Några tankar, storleken är inte standardmått om jag fattade rätt. Kolla så att du kan få in den i bilen, annars kanske du får såga lite själv i panelen, vilket kan göra det svårare vid försäljning då man inte kan sätta i en stereo med standardmått utan att bygga igen hålet du gjort. Effekten var 4*20 W RMS. Jag skulle nog rekommendera ett slutsteg emellan för att få ut maximalt av högtalarna i så fall, men det är inget måste för att få ljud. Kolla så att det är standard ISO om du inte är haj på att koppla och dra kablar allt för mycket själv.

MVH

Anders

EDIT: mer att betänka när jag kollade igen. Den tar inte MP3 om du är i behov av det och den har ingen AUX ingång heller.

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Vad sägs om denna?

Verkar ju vara det du efterfrågar så det är ju bra. Några tankar, storleken är inte standardmått om jag fattade rätt. Kolla så att du kan få in den i bilen, annars kanske du får såga lite själv i panelen, vilket kan göra det svårare vid försäljning då man inte kan sätta i en stereo med standardmått utan att bygga igen hålet du gjort. Effekten var 4*20 W RMS. Jag skulle nog rekommendera ett slutsteg emellan för att få ut maximalt av högtalarna i så fall, men det är inget måste för att få ljud. Kolla så att det är standard ISO om du inte är haj på att koppla och dra kablar allt för mycket själv.

MVH

Anders

EDIT: mer att betänka när jag kollade igen. Den tar inte MP3 om du är i behov av det och den har ingen AUX ingång heller.

Har en granne som ska hjälpa till och installera den, farsan och morsan brukar anlita honom när det är lite småfel med bilarna. Han har erfarenhet av bilar så han borde veta? har inte behov av någon MP3 stöd. Slutsteg nej behövs inte ska inte ha något raveparty i bilen.

Funkar vilka billiga högtalara som helst, till den?

Redigerat av Uozon
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad sägs om denna?

Verkar ju vara det du efterfrågar så det är ju bra. Några tankar, storleken är inte standardmått om jag fattade rätt. Kolla så att du kan få in den i bilen, annars kanske du får såga lite själv i panelen, vilket kan göra det svårare vid försäljning då man inte kan sätta i en stereo med standardmått utan att bygga igen hålet du gjort. Effekten var 4*20 W RMS. Jag skulle nog rekommendera ett slutsteg emellan för att få ut maximalt av högtalarna i så fall, men det är inget måste för att få ljud. Kolla så att det är standard ISO om du inte är haj på att koppla och dra kablar allt för mycket själv.

MVH

Anders

EDIT: mer att betänka när jag kollade igen. Den tar inte MP3 om du är i behov av det och den har ingen AUX ingång heller.

Har en granne som ska hjälpa till och installera den, farsan och morsan brukar anlita honom när det är lite småfel med bilarna. Han har erfarenhet av bilar så han borde veta? har inte behov av någon MP3 stöd. Slutsteg nej behövs inte ska inte ha något raveparty i bilen.

Funkar vilka billiga högtalara som helst, till den?

hehe..slutsteg används inte bara för ravepartyn 😄 Skönt att du har någon som kan hjälpa dig, annars kan det vara lite småpilligt de första gångerna. Ja, det borde funka med vilka högtalare som helst då det var ett inbyggt slutsteg. Mitt tips är ju att fråga han som ska installera det om det verkar okej, med mått och sådant tänkte jag då också. Om allt är grönt där så har du ju hittat det du söker, trodde inte det fanns längre, men där ser man.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Om allt är grönt där så har du ju hittat det du söker,

MVH

Anders

Det problematiska blir nu hur jag ska beställa/köpa stereon, men får klura på det

MVH

Uozon

Redigerat av Uozon
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...