Jump to content
Annons

The chalk outline - Collect me


cherub

Betyg  

2 röster

  1. 1. Betyg

    • 5
      0
    • 4
      0
    • 3
      1
    • 2
      0
    • 1
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Collect me

* ARTIST/GRUPP: The chalk outline

* GENRE: pop

* LÅTLÄNGD: 3:44

* KOMPOSITÖR & PRODUCENT: The chalk outline

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5.3

* STATUS: Demo

* LÅTLÄNK: http://www.downhill.se/tco02.mp3

Jag är ny på detta forumet och tänkte börja med att slänga upp en popdänga. Dne är inspelad under semestern. Vi har aldrig repat utan gick från idé direkt till produktion.

Jag sjunger om det är någon som undrar.

Redigerat av cherub
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kul med lite pop. Snygga gitarrer. Lite lustigt mixat dock. Nivåerna är bitvis ojämna över hela låten.

Mycket essigt på sången, (Deesser?) vilket gör sångjudet lite jobbigt. Dessutom är det väl mycket mellanregister och ingen botten i sångljudet. Sången är inte hundra hela vägen heller. Det svajar lite precis i slutet. Jag skulle nog sjunga om den om jag var du. Bra popröst 🙂

Vad spelar ni in med? Är det porta eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången är medvetet lite vassare i refrängen. Det är inspelad med Cubase genom ett m-audio 1010LT kort. Till gitarrer har använts POD 2.0 och till bas en Sansamp bassdriver. Syntharna är hypersonic. Sången är inspelad genom en ADK A51s mick genom ett DBX-minipre...

Jag har faktiskt inte skrivit texten till denna låt så jag vet faktiskt inte vad den handlar om 🙂 och text författaren bor i taiwan just nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...