Jump to content
Annons

Svettig POD XT!?!


chrwa262

Recommended Posts

Jag spelar in gitarr(variax 700) genom en pod xt som är kopplad direkt till ingången på mitt ljudkort(audiophile 2496) och så fort jag krämar på med lite rivjärnsdist sså får jag ett svettigt muller med som jag inte är särskilt intresserad av. Om jag pluggar in mina lurar direkt i poden hör jag inte "svetten". Gör jag nåt fel eller är jag bara dumihuvet?!?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nej så dum är du inte... 😏 Något händer uppenbarligen med ljudet när det går igenom ditt system.

Är det överstyrt d v s för hög eller för låg insignal?

Fel samplingsfrekvens inställt?

Medhörningen inte inställd rätt?

Vilket system kör du i datorn?

Kom med lite mer info 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spelar in gitarr(variax 700) genom en pod xt som är kopplad direkt till ingången på mitt ljudkort(audiophile 2496) och så fort jag krämar på med lite rivjärnsdist sså får jag ett svettigt muller med som jag inte är särskilt intresserad av. Om jag pluggar in mina lurar direkt i poden hör jag inte "svetten". Gör jag nåt fel eller är jag bara dumihuvet?!?!

Har POD XT en digitalutgång?? I sådana fall så kan du koppla digitalt till Audiophile och slippa störningar på vägen. Sätt då kortet som "slav", dvs i S/PDIF menyn så väljer du extern klockfrekvens.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...