Jump to content
Annons

DAW och iTunes/annan ljudkälla


KaptenKresh

Recommended Posts

Detta kanske är back to basics, och har inte kommit på några bra tags att söka på men...

Jag undrar varför det inte kommer något ljud ur itunes/youtube/whatever när jag har en DAW, Cubase/Reason uppe...

Och tvärtom givetvis. Någon som kan vara vänlig att förklara?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Förmodligen är drivrutinen till ljudkortet låst till din DAW (eller aplikationen som startades först)

I windows tror jag du kan komma runt problemet genom att ställa in en annan drivrutin för iTunes, mediaspelaren etc. t ex MME eller direct X.

Kör du Mac vet jag inte, men det kanske finns liknande alternativ, att du väljer det inbyggda ljudkortets drivrutin istället för ASIO.

Tjo

/C

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen är drivrutinen till ljudkortet låst till din DAW (eller aplikationen som startades först)

I windows tror jag du kan komma runt problemet genom att ställa in en annan drivrutin för iTunes, mediaspelaren etc. t ex MME eller direct X.

Kör du Mac vet jag inte, men det kanske finns liknande alternativ, att du väljer det inbyggda ljudkortets drivrutin istället för ASIO.

Tjo

/C

På Mac använder alla program core audio som är inbyggt i OSX kärna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...