Jump to content
Annons

Min granne talar i gåtor!


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Min granne bredvid mig talar i gåtor och har så gjort ända sedan jag flyttade hit för 8 år sedan. Vet inte om han överhuvudtaget talade i gåtor även innan jag flyttade hit eller om det finns någon annan han talar så med också.

När jag pratar med honom förstår jag ingenting! Han gör antydningar eller säger saker som inte hör ihop med sammanhanget, i alla fall inte enligt mig. Han gör det så skickligt att jag sedan kan grunna på det i flera dagar.

Vad menade han egentligen?

Hur ska jag göra? Nån gång har jag frågat vad han menar, men då bara rusar han iväg...

😛

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)
😄

Visst är det lite kul! Hann du läsa exempel 3 också?

Det var väl ingen gåta? Låter mer som ett missförstånd...om det är sant att du aldrig sjunger i badrummet. 😛

Jo, det är en gåta.

Nej, jag tror det handlar om nåt helt annat.

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Hur gammal är han? Känns som ett allvarligt fall av ironiska generationen 😄

Tror han är cirka 40 om jag inte minns fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Hahahaha!

Om du inte njuter av det så får du väl ringa Aschberg... 😆

Jag kan varken ta åt mig, ta till mig eller ta in vad han menar överhuvudtaget.

Det är bara det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha med dig en liten diktafon/mp3 spelare och spela in alla hans tokigheter.

Använd uttrycken i en låt, spela upp för dig själv när du vill filosofera, låt släkt och vänner få ett gott skratt... 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Ha med dig en liten diktafon/mp3 spelare och spela in alla hans tokigheter.

Använd uttrycken i en låt, spela upp för dig själv när du vill filosofera, låt släkt och vänner få ett gott skratt... 😛

Tack! Jättebra idé. Nämn någon mp3-spelare med inspelningsmöjlighet. Jag vet att det finns på små DAT och MD, men för mp3-spelare känner jag inte till någon.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Tala i gåtor du med, musik, så kanske ni hittar er gemensamma nämnare.... Eller nått 😕

Och där kom du fram till det jag själv kommit fram till. Jag provar med ens min bronkit gett med sig...

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha med dig en liten diktafon/mp3 spelare och spela in alla hans tokigheter.

Använd uttrycken i en låt, spela upp för dig själv när du vill filosofera, låt släkt och vänner få ett gott skratt... 😉

Tack! Jättebra idé. Nämn någon mp3-spelare med inspelningsmöjlighet. Jag vet att det finns på små DAT och MD, men för mp3-spelare känner jag inte till någon.

I stort sett alla små mp3 spelare för några hundralappar har diktafonfunktion.

Kolla närmsta affär.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Ha med dig en liten diktafon/mp3 spelare och spela in alla hans tokigheter.

Använd uttrycken i en låt, spela upp för dig själv när du vill filosofera, låt släkt och vänner få ett gott skratt... 😉

Tack! Jättebra idé. Nämn någon mp3-spelare med inspelningsmöjlighet. Jag vet att det finns på små DAT och MD, men för mp3-spelare känner jag inte till någon.

I stort sett alla små mp3 spelare för några hundralappar har diktafonfunktion.

Kolla närmsta affär.

... de har inte lika bra mikkvalitet som som DAT va, som man kunde spela in konserter med?! Finns det därför någon mp3 med separat mikingång för extern mikrofon? Vad heter formatet det spelas in på - dvs. är det audio eller mp3-format?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...