Jump to content
Annons

karl


karl

Recommended Posts

LÅTNAMN:Crystal

ARTIST/GRUPP:karl

GENRE:float?

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:karl

PRODUCENT:same

EV. MEDVERKANDE:3xkarl

INSPELNINGSÅR:-04

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.8 Mb

STATUS: Skiss/klipp

LÅTLÄNK:karlmusic

Nu har jag gjort en del ändringar och kommit fram till att bryggan kanske funkar ändå, lyssna och kom med "kritik" 😆 . Jag tycker väl själv att sångljudet kanske har hamnat tillbaka i det gamla, men jag tror jag gillar det.... 😕😛

karl 😮

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena Karl.

Jo, jag känner igen låten. Sköna Gabriel vibbar får man. Lite skönhetsfel får man stå ut , men jag skulle inte släppa en låt där mandolinen(?) på 1:25 snubblar på takten såpass mycket och några till småinstanser med den.

Kan du inte göra en omtagning ? det skulle eventuellt hjälpa ?

Låten förtjänar en liten upptightning, de är den värd, för jag tycker den är härlig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Karl.

Jo, jag känner igen låten. Sköna Gabriel vibbar får man. Lite skönhetsfel får man stå ut , men jag skulle inte släppa en låt där mandolinen(?) på 1:25 snubblar på takten såpass mycket och några till småinstanser med den.

Kan du inte göra en omtagning ? det skulle eventuellt hjälpa ?

Låten förtjänar en liten upptightning, de är den värd, för jag tycker den är härlig  🙂

Mandolinen är en vanlig ackgura med en bit tejp uppe vid stallet (reaggefusk) 😉 men helt klart otajt vissa partier 😲 men jag gör så gott jag kan och tajtness är inte min starka sida... men jag ska försöka styra upp det. Kul att du gillar låten som sådan...

karl 😄

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket schyssta referenser jag får på ett positivt sätt i dina låtar Karl! Naturligtvis Gabriel (gamla goda Gabriel that is) och här även lite Sting "All this time" typ, inte bil utan BÅT-känsla med mandolinen och nåt havsljud, vet inte vad det är. Tänker mig en video där du sitter i en roddbåt i styv kuling och lirar mandolin.

Ljudbilden är lite grumlig, men det är rätt charmigt.

Låten är kanon, men det skulle kunna hända lite mer, lyfta i refrängen mera kanske.

4/5

Link to comment
Dela på andra sajter

...anar jag förresten en gammal Genesis-koppling i din signatur där....?

Menar du avataren?

King Crimson....men visst symfonisk rock e´den musik jag mest går iväg på...

karl 😲

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

...anar jag förresten en gammal Genesis-koppling i din signatur där....?

Menar du avataren?

King Crimson....men visst symfonisk rock e´min musik jag mest går iväg på...

karl 😲

Nä, jag menar "never go in before you get out"....

Carpet crawlers...heed their callers, we got to get in to get out......

Link to comment
Dela på andra sajter

...anar jag förresten en gammal Genesis-koppling i din signatur där....?

Menar du avataren?

King Crimson....men visst symfonisk rock e´min musik jag mest går iväg på...

karl 😄

Nä, jag menar "never go in before you get out"....

Carpet crawlers...heed their callers, we got to get in to get out......

Det har jag inte tänkt på men det är väl inte helt omöjligt att influensen har kommit därifrån, man är ganska impregnerad av Lamb lies down i öronen efter sådär 30 år...(hemska tanke 😉 30 år?) för den kom väl -74

karl 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

och här även lite Sting "All this time" typ, inte bil utan BÅT-känsla med mandolinen och nåt havsljud, vet inte vad det är. Tänker mig en video där du sitter i en roddbåt i styv kuling och lirar mandolin.

Ljudbilden är lite grumlig, men det är rätt charmigt.

Låten är kanon, men det skulle kunna hända lite mer, lyfta i refrängen mera kanske.

4/5

Det är kul att du får bilder i huvudet av min musik 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan jag tyckte det här var rätt schysst! Bakgrunden lät extremt grumlig dock och det var lite svårt att urskilja instrumenten. Fortsätt fila på den här så kommer jag definitivt lyssna igen. Har redan lyssnat tre gånger på den och det måste vara bra betyg eftersom jag har lätt att tappa intresset för det mesta...

Föresten så gillade jag sången, men den borde "smälta" samman med den övriga musiken bättre.

/Metz

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan jag tyckte det här var rätt schysst! Bakgrunden lät extremt grumlig dock och det var lite svårt att urskilja instrumenten. Fortsätt fila på den här så kommer jag definitivt lyssna igen. Har redan lyssnat tre gånger på den och det måste vara bra betyg eftersom jag har lätt att tappa intresset för det mesta...

Föresten så gillade jag sången, men den borde "smälta" samman med den övriga musiken bättre.

/Metz

Jag jobbar på det.... 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...