Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag Àr pÄ jakt efter ett stereopar och har testat tre modeller. TÀnkte dela med mig av testet och kanske fÄ nÄgra synpunkter frÄn er pÄ vilka ni gillar bÀst. Jag sÀger inte vilka som Àr vilka... Àn...

Stereopar-test

Annons
Postat

Jag gissar pÄ ordningen sE Electronics, Oktava och Röde.

De lÀt förvÀnansvÀrt lika i mellanregistret. SpÄr 2 (som jag gissar Àr Oktava) var mjukare i diskanten.

Postat

Hej

En sak som slog mig Ă€r att mikrofonerna brusar, bĂ„de 1an och tvĂ„an brusar pĂ„tagligt om man höjer upp volymen i lyssningen. (Hörs som bĂ€st innan schopin börjar spela) Jag gillar bruskaraktĂ€ren bĂ€ttre pĂ„ 2an ... 😉

Annars tycker jag att 1an hade det mest "toppiga" ljudet i medan 3an hade mest botten. 2an var nÄgot av en blandning.

Det Àr en smaksak vilken man gillar bÀst och de kan tÀnkas passa olika bra beroende pÄ ljudkÀllan.

Piotr (oregistrerad)
Postat
Hej!

Jag Àr pÄ jakt efter ett stereopar och har testat tre modeller. TÀnkte dela med mig av testet och kanske fÄ nÄgra synpunkter frÄn er pÄ vilka ni gillar bÀst. Jag sÀger inte vilka som Àr vilka... Àn...

Stereopar-test

Tyckte 1 lÀt bÀst följt av 3 och sist 2. Detta gÀller i synnerhet det första partiet.. det sista riviga partiet lÀt mÀrkligt nog rÀtt bra pÄ 2 ocksÄ. I det inledande lugna partiet lÀt 2 lite betonat i mellanregistret.

AnvÀnder du brusreducering?

/Peter

Postat
Hej!

Stereopar-test

Tyckte 1 lÀt bÀst följt av 3 och sist 2. Detta gÀller i synnerhet det första partiet.. det sista riviga partiet lÀt mÀrkligt nog rÀtt bra pÄ 2 ocksÄ. I det inledande lugna partiet lÀt 2 lite betonat i mellanregistret.

AnvÀnder du brusreducering?

/Peter

Nej, det Àr inspelat rakt in genom fireface grundinstÀllningar och inga effekter eller behandlingar alls i Logic. Det enda jag har gjort Àr att normalisera alla spÄren vid bouncen för att fÄ en jÀmn nivÄ pÄ alla tester.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.