Debul Posted October 12, 2004 Posted October 12, 2004 (edited) LÅTNAMN: Vintage Style ARTIST/GRUPP: The VCF GENRE: Elektronica LÅTLÄNGD: 4:08 KOMPOSITÖR: Tom Andersson INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 3,79 mb STATUS: Skiss LÅTLÄNK: Borta Vill ha lite feedback på min senaste produktion. Är ganska nöjd med ljuden framförallt. Den sjuka effekten i början görs av en Optimin, ljusstyrd theremin. Edited October 17, 2004 by Debul
android Posted October 12, 2004 Posted October 12, 2004 Den sjuka effekten i början görs av en Optimin, ljusstyrd theremin. Ah, har varit lite nyfiken på en sån... Hur är den? Användbar eller bara kul och skum?
android Posted October 12, 2004 Posted October 12, 2004 Blir lite ilsk eftersom hi-fi play bara spelar typ 5 sekunder i taget, och lo-fi låter buuurk... 🙂 Men det jag kan höra låter snyggt, många snygga ljud. Gillar dock inte riktigt sångmelodin... Lite för entonig och tråkig, men det är ju vad jag tycker det.
Debul Posted October 12, 2004 Author Posted October 12, 2004 (edited) Ah, har varit lite nyfiken på en sån... Hur är den? Användbar eller bara kul och skum? Jag skulle vilja säga kul och skum 🙂 Det är ganska svårt att spela med den, svårare än en vanlig theremin. Men till effekter är den superb. Den har dock ingen volymkontroll. Men den rekomenderas. Edited October 12, 2004 by Debul
Neko Posted October 12, 2004 Posted October 12, 2004 Tyvärr inga kommentarer från mig. Buffringen gör mig galen.
Guest Stinkey Posted October 12, 2004 Posted October 12, 2004 Jag gillar särskilt bassynten, ett klämmigt ljud. Men dom här avbrotten gör att man förlorar all musikalisk känsla. Men det har ju inte med låten att göra. Och den gillar jag.
Chriskooh Posted October 12, 2004 Posted October 12, 2004 Rå coolt. Piano klinket är hur gött somhelst
Guest nattvaktaren Posted October 12, 2004 Posted October 12, 2004 Fina knepiga syntar. Snygga ljud. Kraftwerk-lånet sådär, hade varit tuffare att planka en mindre känd låt. Trummorna tycker jag är rätt kassa, speciellt hihaten låter tråkigt. Sången är lite som en blandning av Scotch och Scooter. Om det är bra eller dåligt får du avgöra själv. 😄 Du kan bättre!
Lars-Olof Posted October 13, 2004 Posted October 13, 2004 Nä... Jag orkar inte. Kan inte lyssna på låten på ett bra sätt. Soundclick, åh, varför soundclick!?
Debul Posted October 13, 2004 Author Posted October 13, 2004 (edited) Tack för era kommentarer. Ska försöka fixa något annat än Soundclick, där det finns möjligheter för nedladning utan att man är medlem. Kan ju hålla med om att buffringen är shit!! Kraftwerk-lånet sådär, hade varit tuffare att planka en mindre känd låt. Its Vintage Style 😕 Men det är ej plankat helt rakt av. Ska försöka jobba lite mer med trummorna tänkte jag. Möjligtvis lägga in lite mer effekter imellanåt. Edited October 13, 2004 by Debul
Guest nattvaktaren Posted October 13, 2004 Posted October 13, 2004 Bara du behåller syntarna, dom är snygga.
Debul Posted October 13, 2004 Author Posted October 13, 2004 Bara du behåller syntarna, dom är snygga. It is analog power
Debul Posted October 13, 2004 Author Posted October 13, 2004 Korg Ms-10, Korg Ms-20, Roland jupiter 4, Siel opera 6 och optiminen har stått för ljuden. Fast Sielen är ju inte riktigt analog med tanke på att den har digitala oscilatorer.
android Posted October 13, 2004 Posted October 13, 2004 Ok, trevligt... Ser förresten ms20n på avataren, så det hade jag ju kunnat gissa på om jag hade tittat lite noggrannare...
karl Posted October 13, 2004 Posted October 13, 2004 (edited) Inte min påse men för tankarna tillbaka till tiden då jag hade minimoog och tauruspedaler.......och var torsk på Synergy men bra på nå't sätt ändå kanske ☺️🙁 Edited October 13, 2004 by karl
Recommended Posts