Jump to content
Annons

Problem med extern hårddisk


bjorrra

Recommended Posts

Tjena killar och tjejer.

Det är väl inget renodlat dataforum men ni kanske vet om detta är ett hopplöst fall eller inte. Jag har sedan två år en usb hårddisk. En packard bell store and save 250gb. Denna hårddisk har varit påslagen i princip hela tiden sedan jag köpte den, vilket kanske inte är meningen egentligen....

Nu på senare dar måste jag starta hårddisken innan jag startar datorn, startar jag hårddisken när datorn och winows har laddats så låser sig hela datorn. Vad kan detta bero på?

Skulle det bli någon skillnad om jag formaterar den? Har för mig att det var något strul med startsektorerna när jag tänker till ordentligt. Hårddisken funkar fint i övrigt

Redigerat av bjorrra
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hur gammal är din hårddisk? Lite beroende på vilken typ av hårddisk man köper, så brukar man räkna med att livslängden ligger på mellan 3-5 år.

Har du haft problem med startsektorerna på hårddisken, skulle jag starkt rekommendera dig att ha en färsk säkerhetskopia på allt. Om hårddisken rasar så kan materialet i värsta fall bli helt oåtkomligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...