Jump to content
Annons

Fender 65 Deluxe Reverb


ramoand

Recommended Posts

Hej!

Har tänkt köpa en ny förstärkare nu o de blir en Fender 65 Deluxe Reverb.. Såg den på www.thomann.de/se för bara 9800:- ungefär.. utan frakt då. Men jag är lite orolig för att rören skall ta skada under frakten.. Är det någon som har handlat förstärkare där? Tror ni att de är nån fara? Vill ju inte gärna skicka tillbaks den det första jag gör..

Sen också, nån som vet om man kan betala när man får varan istället för i förskott?

Tack på förhand!

/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Har tänkt köpa en ny förstärkare nu o de blir en Fender 65 Deluxe Reverb.. Såg den på www.thomann.de/se för bara 9800:- ungefär.. utan frakt då. Men jag är lite orolig för att rören skall ta skada under frakten.. Är det någon som har handlat förstärkare där? Tror ni att de är nån fara? Vill ju inte gärna skicka tillbaks den det första jag gör..

Sen också, nån som vet om man kan betala när man får varan istället för i förskott?

Tack på förhand!

/Andreas

Det där med rören är väl ingen fara eftersom nya inte kostar sådär värst mycket. Sen tror jag att dom klarar sig ändå utan minsta problem.

Problemet och anledningen att jag aldrig skulle köpa en stärkare utomlands är bristen på garantiservice. Kanske inte så kul att skicka en stor tung stärkare till Tyskland om nåt skulle hända men det är bara jag 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Det där med rören är väl ingen fara eftersom nya inte kostar sådär värst mycket. Sen tror jag att dom klarar sig ändå utan minsta problem.

Problemet och anledningen att jag aldrig skulle köpa en stärkare utomlands är bristen på garantiservice. Kanske inte så kul att skicka en stor tung stärkare till Tyskland om nåt skulle hända men det är bara jag 🙂

Jag tror att Thomann står för frakten vid garantiärenden. Så var det för mig iaf. Fick ett mail med fraktsedel från UPS, ringde dem och bestämde tid när de skulle komma och hämta produkten hemma hos mig. Var iofs ett kontrollbord och ingen gitarrförstärkare men skulle tro att samma sak gäller för alla produkter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med rören är väl ingen fara eftersom nya inte kostar sådär värst mycket. Sen tror jag att dom klarar sig ändå utan minsta problem.

Problemet och anledningen att jag aldrig skulle köpa en stärkare utomlands är bristen på garantiservice. Kanske inte så kul att skicka en stor tung stärkare till Tyskland om nåt skulle hända men det är bara jag 🙂

Jag tror att Thomann står för frakten vid garantiärenden. Så var det för mig iaf. Fick ett mail med fraktsedel från UPS, ringde dem och bestämde tid när de skulle komma och hämta produkten hemma hos mig. Var iofs ett kontrollbord och ingen gitarrförstärkare men skulle tro att samma sak gäller för alla produkter.

Det va ju iof bra men jag tänkte mer på att skicka en stärkare om man själv kanske inte har samma möjlighet att packa in den på rätt sätt. Då kan den ju verkligen ta skada.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå in i vilken musikaffär som helst i Sverige och säg att du kan få köpa samma stärkare för 10.000kr i Tyskland (det vet de redan) då kommer de GARANTERAT att sänka priset. Det funkar.

Aa men problemet är följande:

4sound säljer den för 12000:- vilket ja tycker är ett ok pris. MEN, det är 3 månaders leveranstid för den är helt slut och ja måste ha den senast om 3 månander (17 maj) då vi har releasegig me bandet. Thomann säljer för 10000:-, men ja orkar fan inte skicka tillbaka den för garantiärenden. Då får man lämna in den nånstans här istället. Det kan väl inte vara så fruktansvärt dyrt om nåt pajjar eller?

Musikbörsen har den också, men för 14.200:-, vilket är på tok för dyrt! Men ska nog gå dit o se om ja kan pruta ner den till 12000:- Dock så kommer jag att få ett butiksex vilket suger lite grann.. men va ska man göra..

Helst av allt vill jag ju köpa en gammal deluxe reverb.. men har inte hittat nåt till salu ännu. har kollat vendolin, blocket, tradera... nån som vet nåt annat ställe man kan kolla?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå in i vilken musikaffär som helst i Sverige och säg att du kan få köpa samma stärkare för 10.000kr i Tyskland (det vet de redan) då kommer de GARANTERAT att sänka priset. Det funkar.

Aa men problemet är följande:

4sound säljer den för 12000:- vilket ja tycker är ett ok pris. MEN, det är 3 månaders leveranstid för den är helt slut och ja måste ha den senast om 3 månander (17 maj) då vi har releasegig me bandet. Thomann säljer för 10000:-, men ja orkar fan inte skicka tillbaka den för garantiärenden. Då får man lämna in den nånstans här istället. Det kan väl inte vara så fruktansvärt dyrt om nåt pajjar eller?

Musikbörsen har den också, men för 14.200:-, vilket är på tok för dyrt! Men ska nog gå dit o se om ja kan pruta ner den till 12000:- Dock så kommer jag att få ett butiksex vilket suger lite grann.. men va ska man göra..

Helst av allt vill jag ju köpa en gammal deluxe reverb.. men har inte hittat nåt till salu ännu. har kollat vendolin, blocket, tradera... nån som vet nåt annat ställe man kan kolla?

Ska kolla med polaren som har en . Han har snackat om att sälja den blir nog rätt dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thoman och Musicstore är bra tyska butiker som de flesta, inklusive jag, är riktigt nöjda med. Hoppas du blir nöjd med köpet. Jag har inte provat någon fender reissue modell, men de gamla klassikerna är ju oftast riktigt dyra.

Några youtubeklipp med fenderförstärkare kommer här (dock inte 65 dlx rvb).

Först fender pro reverb + fuzz + screamer, classic 60 strata med originalpickuper:

Och en gammal fender vibrolux reverb, utan fx:

Hittade även ett småkul youtubeklipp av fender prosonic combo.

Jag har en sån hemma och den rena kanalen är riktigt bra:

http://www.youtube.com/watch?v=Og6R54o5dvw...feature=related

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

Frakten är väl inga problem, hur tror du stärkaren kom till Thomann till att börja med?

Om ni fick välja, skulle ni ta en ny deluxe reverb, eller begagnad twin reverb (silverface) från 70-talet (i fint skick då såklart)??

Jag spelar på en Fender Telecaster..

Redigerat av ramoand
Link to comment
Dela på andra sajter

Frakten är väl inga problem, hur tror du stärkaren kom till Thomann till att börja med?

Om ni fick välja, skulle ni ta en ny deluxe reverb, eller begagnad twin reverb (silverface) från 70-talet (i fint skick då såklart)??

Jag spelar på en Fender Telecaster..

Svårt att säga. Har haft en 76´ twin rev. Lät riktigt bra men det finns de som låter sämre så det är bara att prova. Men jag gillar t.ex Blues Devillen ännu bättre. Absolut inte Hot Rod serien de suger inte men nästan.

Har lyssnat på en ny Deluxe reverb men känns som den saknar karaktärn som orginalet har samma gäller Vibroluxen. Den Gamla Vibroluxen är grym, den ny är inte ens likt ljudmässigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle hellre leta upp en 70-tals DeLuxe, de ska ju vara lika BF:n med undantag för kosmetikan - rimligt pris i bruksskick 12-13000:- i toppskick kanske uppåt 20000:-. Annars kan du säkert hitta ett rep.objekt för 6-7000:-.

Kompisen stegade in på Musikbörsen & påtalade Thomann´s pris & fick då köpa en RI för 10100:- = lite drygt Thomann´s pris + frakt ( sist jag kollade tog de 15 eurosar/order ).

Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle hellre leta upp en 70-tals DeLuxe, de ska ju vara lika BF:n med undantag för kosmetikan - rimligt pris i bruksskick 12-13000:- i toppskick kanske uppåt 20000:-. Annars kan du säkert hitta ett rep.objekt för 6-7000:-.

Kompisen stegade in på Musikbörsen & påtalade Thomann´s pris & fick då köpa en RI för 10100:- = lite drygt Thomann´s pris + frakt ( sist jag kollade tog de 15 eurosar/order ).

Per

RI?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Det är klar att hittar du en äldre deluxe reverb så har du en stärkare med fantastiskt ljud. RI-modellen är inte riktigt lika bra men har andra fördelar. Förutom att den är snällare mot plånboken så vet du att du har en stärkare att lita på. Min erfarenhet av gamla rörstärkare är att de kan vara ganska opålitliga, de krånglar ofta. Så om du ska ha med den ut live så är det skönt att slippa det...

Jag tror att om du går in i en affär i Sverige och pressar dem lite, så kan du få ned priset. Även om den blir nån tusing dyrare än om du köpt från Thomann så är det skönt att veta att om det händer något med den så är det enkelt och fixa det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min Deluxe RI låter helt fantastiskt ihop med en tele. Jag spelade på en riktig 65'a för typ 20 år sedan men kommer inte riktigt ihåg hur den lät.

Iofs hade jag en rocktron G.A.P-1 mellan gitarr och förstärkare så jag kanske ska vara glad att jag inte minns.. Hursomhelst tycker jag att '65 RI alla gånger är värd 9800:-.

Om du får möjlighet att spätta den till max någongång hamnar du i bra-fläskig-overdrive-med-behållen-tydlighet-heaven!

Thomann snålar inte med frigolit och luftkuddar så jag tror inte det är någon fara med frakten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...