Jump to content
Annons

Tips om preamp


gunnarflax

Recommended Posts

Tjenare!

Jag har just köpt en jjlabs BMC2 mick och jag spelar in genom en line6 Toneport UX2. jag provade micken för några dagar sen och var inte alls nöjd med ljudet, micken har fått bra kritik och jag tror inte att det är nåt fel på den. Och sladdar har jag bytt och jag har även lånat en preamp och en annan mikrofon av en kompis. Men ljudet blir fortfarande lika brusigt. Jag fruktar att det kan vara UX2an som ger ljudet men det är jag inte helt säker på eftersom jag även har ganska kass akustik i mitt rum, ingen isolering eller något sånt. Preampen jag lånade är inte heller av högsta klass och jag undrar vad det är jag kan göra? tipsa mig! hjälp mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena (igen)

Jag skrev nyss ett inlägg om ett "elakt" brus jag fick när jag försökte spela in men jag lyckades få bort det mesta genom att ändra en massa inställningar. Det gick bara när jag använde preampen jag lånade av min kompis. Det är en Behringer tube ultragain mic200 och jag tänkte köpa mig en likadan. Men innan jag köper den första bästa så vill jag veta andra förslag i samma prisklass. Jag kollade på den här 4sound men jag vet inte om det är samma sort och jag använder mig av 48v fantominmatning. Snälla ge mig tips och berätta vad jag ska leta efter! tack och hej!

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att ART:en är bättre än Behringern du nämnde i alla fall, men personligen kan jag inte rekommendera någon som är billigare än Studio Projects VTB-1, som dock kanske ligger lite över budgeten i nuläget...?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Tjena (igen)

Jag skrev nyss ett inlägg om ett "elakt" brus jag fick när jag försökte spela in men jag lyckades få bort det mesta genom att ändra en massa inställningar. Det gick bara när jag använde preampen jag lånade av min kompis. Det är en Behringer tube ultragain mic200 och jag tänkte köpa mig en likadan. Men innan jag köper den första bästa så vill jag veta andra förslag i samma prisklass. Jag kollade på den här 4sound men jag vet inte om det är samma sort och jag använder mig av 48v fantominmatning. Snälla ge mig tips och berätta vad jag ska leta efter! tack och hej!

Har själv haft den Behringer du nämner och den ligger i en av garderoberna (med en massa annat som inte andvänds längre). Det är bättre att satsa på någon dyrare, någon som du kommer att fortsätta att använda än slänga ut stålar på någon som också hamnar snart i garderoben. Det blir bara dyrare också att köpa billigare grejer som man snart vuxit ur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...