Jump to content
Annons

Musiker från Senegal vill boka Studion.....


Audiorent

Recommended Posts

Har flera gånger fått förfrågning via email från musiker i från Senegal att de har hittat min studio och vill boka in sig där för sitt nästa album. Har aldrig svarat dem då jag antagit att det varit nån form av "Nigeriabrev". Nu såg jag ett konstigt missat nr på telefonen och mycket riktigt hittade jag det samma i ett av mailen. Man kan ju konstatera att de i alla fall är bra på svenska då de tycker att studion är precis vad de letat efter !! 😆

Är det fler som fått samma mail??

Jag fattar inte riktigt hur de skulle kunna få ut nån cash från mig?? Handlar de om att de skulle skicka över en check på förskottsbetalning och att det blev för mycket och ber mig betala tillbaka mellanskillnaden för att sen dra tillbaka checken. Den varianten har ju förekommit innan.

Bifogar ett av mailen:

"Hello we are a group of Rap coming from Senegal, the name of the group is DIMKHA

and we are. We want to record our album and one made research has through the

Internet and we are very charmed to have visited your Internet website and we have

chosen your recording studio which we really find so brilliant that's the reason for

which we would like to have an appointment of 4 days if possible according to your

available dates to record our album. We count on you and in waiting to have your

news. Thank youyou can contact us on this number +221774336269 "

Redigerat av Audiorent
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

😆 känns ju som seriösa killar det där ...

Fast dom har ju Myspace DIMKHA

Så det är ju inte helt omöjligt att dom har svenska flickvänner och vill spela in i sverige, Men jag skulle fortfarande akta mig från att bjuda in okända människor till studion. Oavsett , Cash up front policyn är det som gäller i denna situation.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Thank youyou can contact us on this number +221774336269 "

dom vill väl förmodligen ha ditt kontonummer så dom kan göra en insättning.... 😆😛

men er studio såg trevlig ut

gammal frikyrkobyggnad?

Redigerat av Demonproducenten
Link to comment
Dela på andra sajter

Ring upp dem och kolla vad de vill. 🙂

Nja kommer knappast ringa till Senegal.......

😆 känns ju som seriösa killar det där ...

Fast dom har ju Myspace DIMKHA

Så det är ju inte helt omöjligt att dom har svenska flickvänner och vill spela in i sverige, Men jag skulle fortfarande akta mig från att bjuda in okända människor till studion. Oavsett , Cash up front policyn är det som gäller i denna situation.

...tror du på den förklaringen själv ??

Thank youyou can contact us on this number +221774336269 "

dom vill väl förmodligen ha ditt kontonummer så dom kan göra en insättning.... 😄😆

men er studio såg trevlig ut

gammal frikyrkobyggnad?

Nej det är fd magasinbyggnad. Det var bara plåtväggar utan isolering när jag börja..... Jag börja se slutet nu efter 8 års byggande. Kanske jag då äntligen kan börja spela in mina egna hundratals låtar....

Ingen annan som fått liknande mail. Ligger jag högst upp på träfflistan på Senegalesiska Google eller ?? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag har varit i Senegal några gånger. Känner musiker där som jag sponsrat med lite utrustning så jag vet hur kärvt dom flesta har det.

Jag gissar att detta handlar om att man surfar/söker på nätet efter kontakter runt om i världen - DIMKHA har av allt att döma kontakter i bl.a. Tyskland, Frankrike o Canada...kunde inte hitta nåt som tyder på nån koppling till Sverige.

Tror inte det handlar om att få dig att skicka pengar iförsta hand utan helt enkelt att hitta välgörare som skulle vara villiga att sponsra flygbiljetter, studiotid, uppehälle, fixa visum etc...drömmen om Europa/Usa/Canada...drömmen om ett bättre liv...

Så en kvalificerad gissning är att det är många studior runt om i världen som fått motsvarande "uppvaktning" från DIMKHA och att det mest är att betrakta som långskott...inte som försök till blåsning.

Världen är grymt orättvis...men det är ju ingenting du eller nån annan enskild studioägare kan ta anvar för...

För övrigt har ju Senegal ett väldigt rikt musikliv...inte minst hiphop-scenen i Dakar som är jättestor.

Vilket kanonställe du verkar ha, o väldigt prisvärt...om det inte låg så långt bort skulle jag kunna tänka mig att boka in mig nån gång...

Robert i Falun

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också blivit kontaktad. De vill att du skall boka hotellrum åt dem och ber att få skicka pengar.

Jag svarade att jag kunde boka hotellrum och lägga en pant (då han hävdade att han ville betala i förskott för att försökra sig om att rummen fanns när han de kom) och att jag ville ha cash i handen när de kom fram.

Sen hörde jag inget mer 🙂

/Pär E

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag har varit i Senegal några gånger. Känner musiker där som jag sponsrat med lite utrustning så jag vet hur kärvt dom flesta har det.

Jag gissar att detta handlar om att man surfar/söker på nätet efter kontakter runt om i världen - DIMKHA har av allt att döma kontakter i bl.a. Tyskland, Frankrike o Canada...kunde inte hitta nåt som tyder på nån koppling till Sverige.

Tror inte det handlar om att få dig att skicka pengar iförsta hand utan helt enkelt att hitta välgörare som skulle vara villiga att sponsra flygbiljetter, studiotid, uppehälle, fixa visum etc...drömmen om Europa/Usa/Canada...drömmen om ett bättre liv...

Så en kvalificerad gissning är att det är många studior runt om i världen som fått motsvarande "uppvaktning" från DIMKHA och att det mest är att betrakta som långskott...inte som försök till blåsning.

Världen är grymt orättvis...men det är ju ingenting du eller nån annan enskild studioägare kan ta anvar för...

För övrigt har ju Senegal ett väldigt rikt musikliv...inte minst hiphop-scenen i Dakar som är jättestor.

Vilket kanonställe du verkar ha, o väldigt prisvärt...om det inte låg så långt bort skulle jag kunna tänka mig att boka in mig nån gång...

Robert i Falun

läste ditt inlägg och såg att du kommer från falun.

hade tänkt söka till musikproduktionsprogrammet i olika städer runtomkring swe och falun (dalarnas uni.) lockar men har inte läst eller hört något om deras inflytande och rykten.

känner du till något?

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...