Jump to content
Annons

Ny har jag lagt på lite grejer!


Myrli

Recommended Posts

Nu har jag lagt på sång och rapp, jag har även ökat tempot lite för jag tyckte att den var lite seg..

Men snälla klaga inte på kvaliten av rappen, jag har aldrig gjort det förut för jag är ingen hiphopare. 😉

Jag vill veta vad ni tycker om iden?

Ska man ta bort rappen och ersätta den med bara vanligt tal?

Ska jag lägga på mera sång?

Vad tycker ni att jag ska göra med denna låt, tillbaka till skrivbordet och guran?

LÅTNAMN: Ett under

ARTIST/GRUPP: Jag

GENRE: Hiphop/ska/reagge/kristen/pop?

LÅTLÄNGD: 3,20

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: JAg

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: Mp3

STORLEK: ca 3Mb

STATUS: Skiss v1.2

LÅTLÄNK: http://www.crossnet.se/kyrkor/bkg/Anders/Ettunder.mp3

Här är länken till bara musiken och innan jag ökade tempot.

LÅTLÄNK2: http://www.crossnet.se/kyrkor/bkg/Anders/ny.mp3

jämför lite...

//AEM 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Rap'en kan jag inte säga så mycket om..jag är inte tillräckligt känslig på "hur det ska låta"..frågar du mig tycker jag det passar till din låt.

Men den måste upp några db i mixen, pianot dominerar också i ljudbilden (..i små högtalare).. borde vara runt 500 - 1500hz någonstans, dämpa sångens frekvenser i pianot så fokus hamnar på sång/rap'en

Rätt skön sång även om jag inte lyssnade så mycke på vad som sjöngs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är för blygsam och håller rapen på en alldeles för låg volym , höj rejält ! Sången är bra , du har en bra och klar röst så därför kändes det lite snopet att du tonade ut sången på slutet , röstar för att du nog kan sjunga några verser till.....

Själva ditt val av instrumenten i låten känns ganska så standardkomp , men det funkar ju bra till din sång eftersom texten är det viktigaste i den här låten , kompet drar inte uppmärksamheten ifrån ditt budskap, och det är ju viktigt.

Det är förresten tunga grejor du berättar om , fler borde vara lika modig som du ........ 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...