Jon Rinneby Postat 11 februari 2008 Postat 11 februari 2008 (redigerat) Har som mÄl att slÀppa 10 lÄtar (5 frÄn en tidigare ep samt 5 nya) för gratis nerladdning i mars-april och har dÀrför pÄbörjat en liten mastringssession. Jag har jobbat uteslutande i wavelab och anvÀnt mig av följande pluggar och kedja: Waves de-esser, Oxford eq, psp vintage warmer samt waves L3 limiter. Vad tycker ni om soundet? Anledningen till att jag frÄgar Àr att jag tÀnkte anvÀnda samma sound, sÄklart, pÄ alla lÄtarna och vill dÀrför veta om grundsoundet kÀnns behagligt. Jag efterstrÀvar alltsÄ ett mjukt sound som kÀnns behagligt att lyssna pÄ Àven pÄ högre volym. Tyck till om allt ni kommer att tÀnka pÄ. Finns fortfarande nÄt störigt i diskanten pÄ tjejstÀmman... MÄste rÄda bot pÄ detta. mvh Jon HÀr finns lÄten ---------------- Your browser does not support the HTML5 audio tag Version 16 med rejÀlt cuttad diskant pÄ tjejstÀmman Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 16 februari 2008 av Yllet
Tracer Postat 11 februari 2008 Postat 11 februari 2008 Jag gillade den skarpt! đ LĂ€t vĂ€ldigt bra.. kanske att gitarren i början gĂ„r lite högt över trummorna.. Fast det kanske var avsiktligt sĂ„.. i övrigt lĂ„ter ljudnivĂ„erna bra i resten av lĂ„ten, kĂ€nns inte som nĂ„got slĂ„ss om plats utan det klart och tydligt. đ Sitter som en smĂ€ck i örat! đ Vart kommer man kunna tanka hem lĂ„tarna sen? đ *vill ha*
Piccazzo Postat 11 februari 2008 Postat 11 februari 2008 LÄter bra , Dynamisk , inte tok komprimerat.GÄr vÀl att pressa upp den ett par DB om man vill men kÀnns onödigt. Dock pÄ ett par stÀllen , Framför allt första ref var det lite skarpa Ess sÄ kanske göra Äkning och höja dessern lite lite granna pÄ dom stÀllena men i övrigt mycket behagligt och bra...
Jon Rinneby Postat 11 februari 2008 TrĂ„dstartare Postat 11 februari 2008 Jag gillade den skarpt! đ LĂ€t vĂ€ldigt bra.. kanske att gitarren i början gĂ„r lite högt över trummorna.. Fast det kanske var avsiktligt sĂ„.. i övrigt lĂ„ter ljudnivĂ„erna bra i resten av lĂ„ten, kĂ€nns inte som nĂ„got slĂ„ss om plats utan det klart och tydligt. đ Sitter som en smĂ€ck i örat! đ Vart kommer man kunna tanka hem lĂ„tarna sen? đ *vill ha* Tack! Alla lĂ„tarna kommer finnas för nerladdning frĂ„n min myspacesida: www.myspace.com/ylletmusic /Jon
Jon Rinneby Postat 11 februari 2008 TrĂ„dstartare Postat 11 februari 2008 LĂ„ter bra , Dynamisk , inte tok komprimerat.GĂ„r vĂ€l att pressa upp den ett par DB om man vill men kĂ€nns onödigt.Dock pĂ„ ett par stĂ€llen , Framför allt första ref var det lite skarpa Ess sĂ„ kanske göra Ă„kning och höja dessern lite lite granna pĂ„ dom stĂ€llena men i övrigt mycket behagligt och bra... Det Ă€r nog bĂ€ttre att fixa essen i mixen sĂ„fall, för de-essern tar redan ganska mycket i mastern, vill inte att de ska börja lĂ€spas đ Jo den gĂ„r nog att pressa upp 2db till, men ja Ă€r inte sĂ€ker pĂ„ att jag vill det. Nu ligger RMS pĂ„ ca 12db och det kĂ€nns rĂ€tt lagom tycker jag. Tack för lyssningen
Pierre Postat 11 februari 2008 Postat 11 februari 2008 Lyssnar om det Ă€r behagligt (i mina smĂ„ datorhögtalare)... SĂ„ngen Ă€r diskantrik, lite pĂ„ grĂ€nsen, och nĂ„n gĂ„ng kanske det gĂ„r över grĂ€nsen och blir vasst. Men det funkar överlag bra. NĂ€r jag lyssnar pĂ„ inledningen tycker jag hihaten kunde vara lite krispigare. Ăr inte virveln lite hĂ„rd nĂ€r den dyker upp dĂ€r först? Sammanfattande utlĂ„tande: Det Ă€r behagligt! Pierre
carlmorner Postat 12 februari 2008 Postat 12 februari 2008 (redigerat) Tycker i överlag att lÄten Àr vÀldigt behaglig, möjligen om man vÀlja en annan virvel om inte Àr lika skarp som den du har nu Fin lÄt annars Redigerat 12 februari 2008 av carlmorner
Jon Rinneby Postat 13 februari 2008 TrÄdstartare Postat 13 februari 2008 (redigerat) Ny mastring ligger nu uppe: Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 13 februari 2008 av Yllet
Novembernatt Postat 13 februari 2008 Postat 13 februari 2008 (redigerat) . Redigerat 11 september 2022 av Novembernatt
kajan Postat 14 februari 2008 Postat 14 februari 2008 Ny mastring ligger nu uppe: Your browser does not support the HTML5 audio tag Den nya lÄter kanon, behaglig att lyssna pÄ.
Jon Rinneby Postat 16 februari 2008 TrÄdstartare Postat 16 februari 2008 (redigerat) Senaste mastringen. Finns dock fortfarande nÄt störigt i diskanten pÄ tjejstÀmman... MÄste rÄda bot pÄ detta. Your browser does not support the HTML5 audio tag Version 16 med rejÀlt cuttad diskant pÄ tjejstÀmman Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 16 februari 2008 av Yllet
Wistrand Postat 18 februari 2008 Postat 18 februari 2008 HĂ€rligt sound! Trummorna lĂ„ter dock lite vĂ€l strupta, framför allt Hihaten. Det enda jag reagerade pĂ„. Allt annat lĂ„ter som en dröm... đ ///ERIK
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.