Jump to content
Annons

V-tecken eller perfacirkel?


®offe

Recommended Posts

Hejsan

Jag ska på premiären av melodifestivalen i Göteborg idag, lördag. Det som jag funderat mycket över är:

- tänk om kameran zoomar in mig. Ska jag göra V-tecken, eller forma tumme-pekfinger till en sån där cirkel?

Ni vet, typ "de här va perfa det"!

Under en kort tid var jag inne på att göra "tummen upp", men håll med om att det kan kännas lite gammeldax töntigt sådär?

Det måste väl vara töntigt också att bara spela cool och låtsas som ingenting? Det syns ju ändå att ögonbrynen åker upp när man ser sig själv i jättemonitorn. Risken är ju också att man kan läsa på läpparna på dom som sitter bredvid att dom skriker; VI ÄR PÅ TV ! !

Den där "konståkningsvinkningen" är väl död nu va? Den går väl fetbort? Eller är det lite sådär töntgulligt att göra den?

Coolast kanske "banditnicken" är, ni vet den där knappt märkbara nicken som skurken gör, som betyder "döda hjälten" eller spräng båten. Men då måste man se hård ut, och det kan ju vara svårt om man ser sitt fejs samtidigt utsmetat på en tusentumsskärm.

Eller tycker ni att jag bara ska ta det som det kommer, och om kameran åker in i nyllet så göra jag vad som faller mig in?

Det som bekymrar mig är att jag kanske då ger fula fingret, eller nån slags sugmanick med fejset så att mamma får dåndimpen.

Är det någon som varit på nåt sånt här förut? Kan man be om autografer? Tänk om jag stöter ihop med E-typen vid utgången, kan jag be honom skriva på min scarf : till ®offe med kärlek från E-typen? Eller är det fräckt att be om det?

Jag kan förstå att en och annan tänker att ; amäh herregud har han inga andra problem? Men då säger jag bara, tänk om det var du som skulle dit, skulle inte du vara nervös? Precis, tänk på det du!

Man anar att ni kommer att hålla utkik efter mig..Jag har tagit på mig svarta gabardinbrallor och en grå sorts gå-bort-kavaj.

Nu har jag bestämt mig, om kameran kommer så blir det en "perrong-till-perrong-vink", ungefär som när man ser en ytlig bekant på perrongen på andra sidan spåret, och är rädd att banditnicken inte syns, då vinkar man ju lite avmätt sådär med högerhanden, lite så "hejhalåå" med handen ganska lågt, i brösthöjd ungefär. Man kan väl kalla den också för "lugna-puckar-vinkningen" för den betyder ju det på nåt sätt, "tjenahalåå de e lugna puckar grabben" sen vänder man bort blicken.

Aja, vi får väl se, men det lutar nog åt perrongvinket nu, men det kan ju ändras av att man tar en öl innan, då kan det ju toka till sig.

Spela gärna in festivalavsnittet från Göteborg alltså, utifall att jag kommer med i tv, för då kan du ju titta på det flera gånger, kanske visa nån kompis också och berätta att, ja, du är en sorts kompis till han som vinkar där, i den gråa kavajen, i tv, på festivalen i Göteborg.

Festliga Festivalhälsningar

®offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Jag tycker du ska göra den där knappt märkbara nickningen du nämnde, det hade jag gjort. Alternativet är bara "fuck off".

Ska Royen dit? Är ni kompisar?

😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingadera.

En äkta fan moonar!

Ett mycket dåligt råd Chris, måste jag säga!!

Jag gjorde som du sade och visade stjärten, tyvärr var inga kameror där men de närmast buade som tusan!

Nåja, jag oroade mig i onödan över vinkningarna, vi satt vääääldigt långt bak där ingen kamera var i närheten. Men..jaja, låtarna var väl sisådär, dock var stämningen fantastisk. Det kokade som det brukar heta. Den låt som alla nynnade på var samma låt som väckte stora skrattsalvor när Löök läste att den gick vidare. Just det, I LOOOVE EUUUROPE.

Kul att ha varit med, ledsamt att stjärten inte syntes. Nu sitter jag med en bärs på Hotell rubinen och skriver detta. Tog en bild på Bert om någon är intresserad av att köpa den, DYRT ! !

Såg också Anna Book om det går att imponera på någon med det?

Eder melodifestivalsutsände

®offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...