Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har fått mitt system link att fungera hyffsat bra och jag skickar bara data och inget ljud.

Frågan är ju om man skall ha v-stack på slavdatorn eller köra en cubase där. Det beror ju på vad man vill göra antar jag.

Vad jag vill i slutskedet är ju att kunna göra en slutmix på låten och det är väl rätt svårt om man kör v-stack eftersom man vill ju få ner alla vst spår som ljudspår.

Någon som har en idé hur man skall sätta upp detta på bästa vis? Är det bra att köra vstack i detta läge eller som jag är lite mer inne på att man kör cubase på alla maskiner. Finns ju LE.

Båda maskinerna har eget ljud ut till mixerbord så man kan iof slanga därifrån, men jag vill inte ha det så för då får man ju analogt i mellan. Jag vill nedmixa det direkt.

Så....Hjälp 😕

/Micke

Annons
Postat

Du behöver förklara mer vad det är du vill göra. Varför köra flera datorer? Nyfikenhet eller behöver du så mycket resurser?

Risken är att det blir mycket extra pill när man länkar datorer. ror det funkar bäst om man konfigurerar extradatorn till att göra typ en sak. Inte allt möjligt.

V-stack r väl den enklaste lösningen. Satsa på den. Nr du fått den att fungera kommer du märka om du behöver något mer.

Postat

Den största anledningen är bristande resurser i master. En pentium på 3Ghz med 1Gb minne. Skall nog trycka i lite mer här.

När man kör sx3 och battery2 + roomworks så drar det processor som fan. LE var ju snålare, men det kan ju bero på andra saker.

Jag har inga problem att få system link att fungera och kör optiskt och skickar bara data. Inget ljud. Saken är ju den att i slaven så vill man ju kanske mixa ner vst ljudet till ett audio och hur gör man då?

/Micke

joachime sa:
Du behöver förklara mer vad det är du vill göra. Varför köra flera datorer? Nyfikenhet eller behöver du så mycket resurser?

Risken är att det blir mycket extra pill när man länkar datorer. ror det funkar bäst om man konfigurerar extradatorn till att göra typ en sak. Inte allt möjligt.

V-stack r väl den enklaste lösningen. Satsa på den. Nr du fått den att fungera kommer du märka om du behöver något mer.

Postat

Om jag ska vara ärlig har jag aldrig använt link i skarpt läge, bara testat. Men det borde väl inte vara svårare än att spela in returerna från slavmaskinen (ADAT-lightpipe-returen) på ett stereospår i master-cubase.

Postat

Problemet är ju att V-stack inte beter sig som övriga Cubase. Hade ju önskat att Cubase SX eller LE inte dragit så mycket prestanda så att man kunde köra med den!

/Micke

joachime sa:
Om jag ska vara ärlig har jag aldrig använt link i skarpt läge, bara testat. Men det borde väl inte vara svårare än att spela in returerna från slavmaskinen (ADAT-lightpipe-returen) på ett stereospår i master-cubase.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.