Jump to content
Annons

många errors blir det....


Audiorent

Recommended Posts

Har en Mac Pro 2*2.66 DualCore Intel Xeon med 3 GB RAM och en 002 Rack med PT 7.4 samt musicproduction-kitet - Extern LACIE FW-hårddisk som media

Får väldigt random ett antal felmeddelande i form av

You're running out of CPU power (-9128)

eller nåt liknande med felkod 6086

Att jag skulle ha slut på processorkraft är helt omöjligt då det ibland händer men bara ett fåtal kanaler och nån enstaka plug. CPU-mätaren går upp på max 20-30% och ändå stannar den. Vanligtvis kör jag på H/W-buffer 128 men jag testa att köra på 32 med 12st mjukvarusyntar igång så kraft finns där.

Funderar på om det kan vara ett hårdvarufel då jag haft problem att den inte hittar hårdvaran (002 står och tickar). Ett tag ville den inte alls men nu händer det rätt sällan.

HAr för mig att det skall ha något att göra med nån taskig nätdel av den infon jag hittat på nätet.

Uppdaterade precis till 7.4 men det var samma fel innan också.

Såg nånstans att 6086 kan orsakas av dåliga RAM-moduler !. Har installerat 2 GB extra som är köpta hos Thomann. KAnske skall prova att ta bort de extra minnesmodulerna?

Innan hade jag Digiracken och FW-disken direkt in i Macen på varsin FW-400 kontakt. Nu testade jag med Hårddisken på en FW-800 i MAC-Pro och Digiracken in i Hårddisken men det är samma skit där.

Börjar minst sagt bli frustrerad nu. Skall jag behöva köpa ett HD-system eller?

hjäääälp

Mattias

sorry att det blev dubbla trådar... det blev error när jag skicka.... Går det att ta bort den ena ??

Redigerat av Audiorent
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nej det skall du inte behöva göra. Har samma Mac Pro fast med orginal 1 GB minne och inte 3GB som du. Har bara haft detta problem när jag maxat med pluggar, instrument osv och haft 256 i buffer, vilket är naturligt (gjorde det med flit för att se vad en orginal mac pro skulle palla med). Så som du beskriver det så låter det som något annat, vet dock inte vad, men nätdelen är ju ett problem om har diskuterats på detta forum. Kan ju vara det, men jag vet faktiskt inte. Hoppas det löser sig!!!

MVH

Anders

EDIT: har du sökt på felkoderna på digidesigns hemsida för att se om det är något som de säger att man kan göra?

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

jo jag har sökt och det finns ett antal sidor med just denna felkod och bland annat har jag läst nåt om ifall inte FW-datan skyfflas tillräckligt snabbt så kan det uppkomma. Förutom -9128 samt -6086 så har jag haft en tredje som börjar på 60 men har slarvat bort den lappen jag skrev upp det på.

Det bästa hade varit att kunna testa nån annans hårdvara för att se om det är i datorn eller racken det strular.

skall testa med att ta bort extraminnet nu för att kunna utesluta det.

M

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
devilmaycry (oregistrerad)
jo jag har sökt och det finns ett antal sidor med just denna felkod och bland annat har jag läst nåt om ifall inte FW-datan skyfflas tillräckligt snabbt så kan det uppkomma. Förutom -9128 samt -6086 så har jag haft en tredje som börjar på 60 men har slarvat bort den lappen jag skrev upp det på.

Det bästa hade varit att kunna testa nån annans hårdvara för att se om det är i datorn eller racken det strular.

skall testa med att ta bort extraminnet nu för att kunna utesluta det.

M

Hur gick det? Fungerade det om du tog bort de extra minnet?

Jag har samma problem, så vore kul att veta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...