Jump to content
Annons

Hit eller Hat


karl

What's up ?  

6 röster

  1. 1. What's up ?

    • 1 gör om
      0
    • 2
      0
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5 funkar
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN:it's alright

ARTIST/GRUPP:karl

GENRE:float

LÅTLÄNGD:2:04

KOMPOSITÖR:karl

PRODUCENT:same

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:041006

FORMAT:mp3

STORLEK:2,84 Mb

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:karlmusic

Nu är jag riktigt produktiv men lite knepigt att få till trummor av mitt urval... Vad sägs?? Ett måste är att lyssna två ggr på raken för att känna in harmonierna.... det är säkert....

karl

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vox humana, It's alright.... anar jag ett västkustrock-fan bakom fasaden där...?

Låten: Bra sång som vanligt, ligger väldigt nära P Gabriels röst och harmonier, vilket ju är ganska unikt. Klart cool! Där har du en udd och trademark i ditt sound som är jättebra.

Låten är ingen av dina bättre, lite tjatig. Trummorna tycker jag funkar, lite släpigt brush sådär, nu sitter jag med kass inbyggd laptophögtalare, men ljudbilden låter helt okej här iallafall.

Låten som sådan behöver mer! Ett tydligare meloditema, en bättre refräng eller nåt. Känns väldigt halvfärdig.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt. Kul att du är produktiv :rolleyes:

Mycket bra ljud i gitarrerna. Några gånger skär sig tonerna i plock-riffet (blir döda eller stumma liksom) Om man vill vara petig så skulle jag göra om det.

Sången lite underligt panorerad ut till vänster öra. Snygga körer.

Håller med Hamma om att det saknas något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt. Kul att du är produktiv 😛

Mycket bra ljud i gitarrerna. Några gånger skär sig tonerna i plock-riffet (blir döda eller stumma liksom) Om man vill vara petig så skulle jag göra om det.

Sången lite underligt panorerad ut till vänster öra. Snygga körer.

Håller med Hamma om att det saknas något.

Absolut att det blir några tagningar till eller nya versioner, tonerna är döda just på dom banden , jag vet inte om det är strängarna eller gitarren.

Prylen är nog också att komma ifrån låten nå'n dag innan man mixar ner den, nu gick allt ett i ett. Kanske därför allt hamna i ditt vänsteröra....men något är fel för det mesta hamnar i mitt högra öra

karl :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker sången är på tok för bred och tar upp för mycket plats i mixen..musiken hamnar i baksätet isf att jobba ihop med sången.

Lägg sången i mitten och lägg körerna breddat i bakgrunden( kanske med kort delay för att skjuta dom lite längre bak i ljudbilden)..hörde t.o.m en överstämma på något ställe som jag tyckte var skönt.

Men som sagt, jag tror att det är för att sången är så bred att man tappar fokus på helheten.. instrumenteringen är ju precis lagom för låten.. kanske lite justeringar här o var..

men en rätt skön låt i det stora hela..

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Vox humana, It's alright.... anar jag ett västkustrock-fan bakom fasaden där...?

karl: Menar du Amerikans västkust eller Bohuslänsk????  :rolleyes:

robertus Postat den 7 October 2004, 07:24

  Håller med Hammagrella om att din röst har drag av Peter Gabriel och även att låten behöver mer arbete. Försök lyfta fram gitarrerna i ljudbilden. De är otroligt snygga. Sen gillar ju inte jag stämsången men det är ju jag det 

Som sagt bara en skiss men ska fnula lite på vad ni har sagt....

karl 😉

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Dom långa aaaaaaalright som ligger kvar på samma ton. Jag gillar inte riktigt dom av någon outgrundlig anledning. Kanske lägga någon extra stämma på något trevlig intervall utan att det för den delen blir en oktav upp?

Instämmer annars med föregående talare men vill även påpeka att det här kan bli en riktigt bra låt.

Edit: Förtydligande.

Redigerat av Lindh
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Dom långa aaaaaaalright som ligger kvar på samma ton. Jag gillar inte riktigt dom av någon outgrundlig anledning. Kanske lägga någon extra stämma på något trevlig intervall utan att det för den delen blir en oktav upp?

Instämmer annars med föregående talare men vill även påpeka att det här kan bli en riktigt bra låt.

Edit: Förtydligande.

Jag känner det själv men jag var väl lite för på 😳 att få ut låten för pålyssning, jag ska ta längre tid på mig nästa gång.... men stämmer inte det att man måste lyssna flera gånger innan man får nå't som helst grepp om låten??? för mig är det så iaf... 😏 en sådär 50 ggr 😄

karl 😉

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Faaan tastiskt!

Grym potentional här. Jag skulle nog pröva med lite mer dynamik i musiken och kanske någonting som backar upp sången i refrengen med lååånga toner som kontrasterar mot guraplocket. Kanske ett skitigt piano som bara lägger ackord. Har du dubbat sången? isåfall skulle jag lägga bägge i mitten.

Jag säger som ägge -Är du snygg kan du nog få kontrakt.

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

Faaan tastiskt!

Grym potentional här. Jag skulle nog pröva med lite mer dynamik i musiken och kanske någonting som backar upp sången i refrengen med lååånga toner som kontrasterar mot guraplocket. Kanske ett skitigt piano som bara lägger ackord. Har du dubbat sången? isåfall skulle jag lägga bägge i mitten.

Jag säger som ägge -Är du snygg kan du nog få kontrakt.

/emser

Dessvärre kan man väl inte mäta sig med Westlifemusik40.gifmen vad fan... karl 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...