Jump to content
Annons

Overkill

Recommended Posts

var var du med dina hyllningar när han var okänd?
Kan väl vara svårt att hylla någon man aldrig har hört talas om innan? Om jag hyllar ett band efter deras genombrott så är jag ju inte per definition en kappvändare, förmodligen hade jag ju aldrig hört talas om bandet innan.

var inte BH känd innan han fick englandsettan?

Jo? Men det var ju inte det du frågade?
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
var var du med dina hyllningar när han var okänd?
Kan väl vara svårt att hylla någon man aldrig har hört talas om innan? Om jag hyllar ett band efter deras genombrott så är jag ju inte per definition en kappvändare, förmodligen hade jag ju aldrig hört talas om bandet innan.

var inte BH känd innan han fick englandsettan?

Jo? Men det var ju inte det du frågade?

och inte heller dig

Link to comment
Dela på andra sajter

var var du med dina hyllningar när han var okänd?
Kan väl vara svårt att hylla någon man aldrig har hört talas om innan? Om jag hyllar ett band efter deras genombrott så är jag ju inte per definition en kappvändare, förmodligen hade jag ju aldrig hört talas om bandet innan.

var inte BH känd innan han fick englandsettan?

Jo? Men det var ju inte det du frågade?

och inte heller dig

Härligt med hopplösa människor som tror att man kan ha privata diskussioner i ett publikt forum. Lycka till!
Link to comment
Dela på andra sajter

var var du med dina hyllningar när han var okänd?
Kan väl vara svårt att hylla någon man aldrig har hört talas om innan? Om jag hyllar ett band efter deras genombrott så är jag ju inte per definition en kappvändare, förmodligen hade jag ju aldrig hört talas om bandet innan.

var inte BH känd innan han fick englandsettan?

Jo? Men det var ju inte det du frågade?

och inte heller dig

Härligt med hopplösa människor som tror att man kan ha privata diskussioner i ett publikt forum. Lycka till!

eller människor som tror att dom kan svara för vad andra hört å inte hört

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppsan, inte visste jag att man var tvungen att bevisa hur länge man följt Basshunters karriär för att få gilla hans musik eller glädjas åt hans framgångar!

Förresten får "demonproducenten" gärna länka till demolåtarna som är lika bra som Boten Anna - här finns pengar att tjäna! 🙂

du får glädjas hur mycket du vill

förstår bara inte hur du propsar på att alla andra ska känna samma glädje

det lustiga i sammanhanget är ju att du mest verkar glädjas åt framgången - inte hans musik

lika bra:

https://www.studio.se/index.php?automodul...oad&id=2075

be honom hitta kvantiseringsknappen å sen lägga nån tacky sång genom autotuner med svensk löljig text å lägga på lite umpabas så har du precis samma nivå som BH

https://www.studio.se/index.php?automodul...oad&id=2009

lite autotuner på detta så är det klart

för att inte tala om denna

https://www.studio.se/index.php?automodul...oad&id=1980

sätt igång å hylla nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att dance inte är den genre du jobbar mest med. 😕

helt rätt

inte mest

du kan väl för oss ovana dance lyssnare bena ut dom riktigt stora skillnaderna mellan

https://www.studio.se/index.php?automodul...oad&id=1980

& boten anna

ja, förutom att en rönt framgång då

vad gör att den ena framkallar respekt hos dig medan den andra sorteras i runda arkivet?

Basshunter har inte gjort låten Now you're Gone... det var bara en slags parodi låt eller liknanade!

tror det kallas "version med engelsk text"

kom in i matchen nu å sluta lalla

Link to comment
Dela på andra sajter

du kan väl för oss ovana dance lyssnare bena ut dom riktigt stora skillnaderna mellan

https://www.studio.se/index.php?automodul...oad&id=1980

& boten anna

Den viktigaste skillnaden är naturligvis att Boten Anna är originalet och demon en kopia. Noveltyvärdet, vars betydelse i framgångssagan väl åtminstone i den svenska versionen måste vara överordnat allt annat, är hos kopian är lika med noll och det hela framstår mest som en parodi - eller hyllning, om man så vill.

För övrigt saknar kopian den livsviktiga hooken och brister i både produktion, arr och inte minst autotunehanteringen. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt saknar kopian den livsviktiga hooken och brister i både produktion, arr och inte minst autotunehanteringen. 🙂

och det menar du på fullaste allvar att "originalet" inte saknar? 😄

'Boten Anna' är ju helt överlastad med hookar, vilket inte minst bevisas av ett antal listplaceringar världen över. Hör du dem inte kanske det är läge att fundera över yrkesvalet, om det nu ligger någon sanning i din självtitulering?

Redigerat av Demomannen
Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt saknar kopian den livsviktiga hooken och brister i både produktion, arr och inte minst autotunehanteringen. 🙂

och det menar du på fullaste allvar att "originalet" inte saknar? 😄

'Boten Anna' är ju helt överlastad med hookar, vilket inte minst bevisas av ett antal listplaceringar världen över. Hör du dem inte det kanske det är läge att fundera över yrkesvalet, om det nu ligger någon sanning i din självtitulering?

hade du sagt detsamma innan listplaceringarna å genombrottet är ju det intressanta?

boten är på sin höjd naivt rolig - precis som exemplet ovan här

undra hur du skulle förhålla dig till den om den också blev en liten hit?

skulle den få bättre hookar då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill forrtsätta diskutera min förmåga att skilja bra musik från dålig får du gärna skicka pm, men detta är inte riktigt vad tråden handlar om.

Och som Claes påpekar här ovan behöver man naturligtvis inte tycka att Boten Anna är en fantastisk låt för att glädjas åt en svensk artists internationella framgångar - men kör du vidare på din raljerande klagolinje om det gör dig gladare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill forrtsätta diskutera min förmåga att skilja bra musik från dålig får du gärna skicka pm, men detta är inte riktigt vad tråden handlar om.

Och som Claes påpekar här ovan behöver man naturligtvis inte tycka att Boten Anna är en fantastisk låt för att glädjas åt en svensk artists internationella framgångar - men kör du vidare på din raljerande klagolinje om det gör dig gladare...

snälla mannen

det är ju du som klagar 🙂

över att alla inte likt du ställer sig upp å gör vågen å visar RESPEKT

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...