Jump to content
Annons

Snart är det jul


hackeman

Recommended Posts

Jul e kul. Fast bara sådär.

Men att göra en jullåt måste ju vara kul. Så det ska jag prova. Bara det att jag inte har några juliga ljud i min samling... ni vet, såna där julklockor och såna där jinglebells som låter när tomtens släde susar fram... sånt man hör i ALLA dj-vla jullåtar. SÅNT saknar jag.

Så... nån som har några samplingar, länkar eller andra julljudstips att bjuda på? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
captain nemo (oregistrerad)

Fasen Hacke - en jullåt. Där har vi en bra idé till tävlingen. Och vinnaren kanske tillställs - av vänligt sinnad O - en påse blandade gran- och glöggdoftande julsamples. Å andra sidan duger ju en på DFH också...

//Nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen Hacke - en jullåt. Där har vi en bra idé till tävlingen. Och vinnaren kanske tillställs - av vänligt sinnad O - en påse blandade gran- och glöggdoftande julsamples. Å andra sidan duger ju en på DFH också...

//Nemo

Hallådär! Det där tänkte jag föreslå först, men ångrade mig sedan för jag ville inte framkalla ett överflöd av jullåtar.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är klockorna du är ute efter så kan du leta efter chimes eller tubular bells. Då får du det där häääärliga "do they know it´s christmastime at all" soundet! 🙂

Tror jag har laddat ner några gratis soundfonts som var okej, men har tyvärr ingen länk. Kolla orkestersamplingar slagverk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lite sleighbells-samplingar..alltså sånna ( bjällrorna alltså) som dom sätter på släden efter renarna...som låter sådärna julrigt

..ska leta rätt på dom i helgen o skicka ett PM...

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, allvarligt Hacke, jag har också letat efter massa GRATIS schyssta ljudeffekter, men det ser ut som om dom riktigt bra biblioteken ligger på sädee och får köpas. Men när det gäller jul-effekter så kanske man kan hitta en del smått o gott på Absolute Xmas (den där röda dubbelskivan med alla outhärdliga julhitsen; Just D, Adelsohn och Feldt, Bing Crosby....). Har den någonstans i julgranslådan o ska kolla....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...