Jump to content
Annons

Delay

AlienDealer (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Sökte här på forumet men hittade inget bra...

Hur är formeln för att få sitt delay att studsa i takt med valt bpm???

Måste jag tillägga att jag hade IG i Matte C D och E? 🙂

Kitte

Annons
Postat

Måste jag tillägga att jag hade IG i Matte C D och E? 🙂

Kitte

Pratar vi pluggar nu?

För det brukar finnas syncknapp på delayen för just anpassa sig till värdprogrammets BPM.

Postat (redigerat)

Måste jag tillägga att jag hade IG i Matte C D och E? 😎

Kitte

Pratar vi pluggar nu?

För det brukar finnas syncknapp på delayen för just anpassa sig till värdprogrammets BPM.

Sorry. Dåligt förklarat av mig. Vill ha reda på en formel så jag manuellt kan ställa in delaytiden. Och den där tabellen tackar vi för. Ska bara memorera den 😎

Är det nån som sitter inne med "formeln" så får ni gärna plita ner den till mig oxå.

Kitte

Redigerat av AlienDealer
Postat (redigerat)

60/ *låtens bpm* = hastigheten så om låten går i 120 bpm så är det 60/120 = 0.5 då funkar det ju även att dela eller dubbla den siffran så om man har ett double delay kan man köra till exempel vänster 0,25 och höger 0,5 så stämmer det bra. För att exemplifiera ytterligare kan vi ta något som inte är lika jämnt vi testar 163 bpm 60/163=0,368..... (hur petig du nu vill vara).

*Edit* stavfel och förtydligande.

Redigerat av Bone
Postat

du skämtar? var det så lätt?!?! har ju sett den förr men hade för mig att det var mer. haha.

pinsamt 🙂 Men det bjuder jag på. Notera klockslag osv osv.. jag är trött.

Kitte

Postat
du skämtar? var det så lätt?!?! har ju sett den förr men hade för mig att det var mer. haha.

pinsamt 🙂 Men det bjuder jag på. Notera klockslag osv osv.. jag är trött.

Kitte

annars kan du köra freddes funky bpm räknare för delay. det är en freeware jag fick för längesen. hör av dig om du vill ha den

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.