Jump to content
Annons

Deppmusik


aspucko

Recommended Posts

Hej. Jag är i en nere-period nu och vill ha tips på "deppar-musik".

Vad tycker ni andra här passar att lyssna på då?

Jag vill ha tips men observera att det inte ska vara något tjosan man blir glad av, utan snarare något att tänka tillsammans med.

Just nu kör jag hårt på: Pink Floyd - The Wall, Dark Funeral - Vobiscum Satanas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 66
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Joy Division är väl det första man tänker på; Albumet "Closer" med en likmässa på omslaget. En del Nick Cave eller Bauhaus kanske också funkar.

Annars har vi ju alltid Peter Hammill - en kille som deppat sen 1968, but still going strong. Rekomenderar speciellt de tidiga 70-talsplattorna; Chamelion in the shadow of the night, The silent corner and the empty stage, t.ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

dannepop (oregistrerad)

Nya Blue Nile -High!

Mästare på melankoli!

Självklart Peter Hammill, en stor depparidol!

Det bästa med honom är att han är arg oxå!

Det gör att man t.o.m. kan komma loss lite

ur depressionen! Tänk va, en väg ut!

Danne/

Link to comment
Dela på andra sajter

Strip Music

Nysläpptskiva, kostar 159 pix 😳 Går att hitta lite var som om den inte råkar vara slut. Helt klart musik som jag tycker om att deppa till.

Yvonne - Yvonne

Yvonne - Getting out, getting anywhere

(Och nej, Yvonne är INTE ett dansband, inte heller finns det någon kvinna med i bandet.)

Dessa funkar finfint för mig i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog kunna nämna större delen av min skivlista...

När jag var lite allmänt "less" för några år sedan kände jag verkligen för att lyssna på nåt glatt, och letade förgäves i min CD-samling. Av närmare 300 skivor var det enda glada jag hittade Army of Lovers "Les greatest hits"... 🙂

Kan bara hålla med tidigare talare om Portishead, deras liveskiva är bland det bästa jag hört!

Rammstein är ett annat tips om man vill deppa lite argt...

Nine Inch Nails gör också dyster (ibland lite aggro) musik.

Vet inte om det är så stor vits att ge sig in djupare i den "melankoliska" synthen...? Annars är Das Ich's låt "Gottes Tod" ett givet val!!

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad sägs om Joy division?

En av dom få sångare som skriver texter om att ta livet av sig etc. och verkligen gör det. Skill

Får mig att tänka på en intervju med John "Rotten" Lydon (Sex Pistols, PIL) där han ombads kommentera glorifieringen av John "Sid Vicious" Beverly flera år efter hans bortgång, orsakad av en överdos.

-I don´t understand the glamour about dying. Anyone can do it. What´s so special about that?

Smäll på "Never Mind The Bollocks" med Sex Pistols. Sen är depp-perioden över. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Och skulle nu ovanstående vara för glättigt så värm upp med Diamanda Galas och dyk sen in i Nicos mörker.

Avdelningen Tjejer kan -deppa.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är en gammal Stones platta mitt depparelexir BEGGARS BANQUET men det handlar väl om att ha ett förhållande till sin depparmusik, men några blueslåtar från den här plattan och man är snart benägen att ta fram whiskey'n och dränka sina sorger......

karl 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...