Jump to content
Annons

Gratis wah-wah-plugg (au) som kan kontrolleras med sustainpedal?


jarlo

Recommended Posts

Jag snubblade över en plugg som heter MIDI Wah som verkade skoj, men den fanns bara i VST-format. Det är alltså en wahwah-plugg som kan kontrolleras med t.ex. en sustainpedal. Finns det nåt liknande i AU-format? Gärna gratis 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag snubblade över en plugg som heter MIDI Wah som verkade skoj, men den fanns bara i VST-format. Det är alltså en wahwah-plugg som kan kontrolleras med t.ex. en sustainpedal. Finns det nåt liknande i AU-format? Gärna gratis 🙂

Fuzz-Wah i Logic?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag snubblade över en plugg som heter MIDI Wah som verkade skoj, men den fanns bara i VST-format. Det är alltså en wahwah-plugg som kan kontrolleras med t.ex. en sustainpedal. Finns det nåt liknande i AU-format? Gärna gratis 🙂

Fuzz-Wah i Logic?

Jo, jag hittade nån guide på hur man skulle fixa så att sustainpedalen skötte wahwah:n, men jag tyckte det verkade krångligt. Det kanske det inte är?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag snubblade över en plugg som heter MIDI Wah som verkade skoj, men den fanns bara i VST-format. Det är alltså en wahwah-plugg som kan kontrolleras med t.ex. en sustainpedal. Finns det nåt liknande i AU-format? Gärna gratis 🙂

Fuzz-Wah i Logic?

Jo, jag hittade nån guide på hur man skulle fixa så att sustainpedalen skötte wahwah:n, men jag tyckte det verkade krångligt. Det kanske det inte är?

Borde väl bara vara att använda Logics midi-learn funktion?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag snubblade över en plugg som heter MIDI Wah som verkade skoj, men den fanns bara i VST-format. Det är alltså en wahwah-plugg som kan kontrolleras med t.ex. en sustainpedal. Finns det nåt liknande i AU-format? Gärna gratis 🙁

Jag skulle gärna veta vad den pluggen i VST format heter.. 🙂 Skulle vara shysst.

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag snubblade över en plugg som heter MIDI Wah som verkade skoj, men den fanns bara i VST-format. Det är alltså en wahwah-plugg som kan kontrolleras med t.ex. en sustainpedal. Finns det nåt liknande i AU-format? Gärna gratis 🙂

Jag skulle gärna veta vad den pluggen i VST format heter.. 🙂 Skulle vara shysst.

/M

Precis som han skrev heter den MIDI Wah.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag snubblade över en plugg som heter MIDI Wah som verkade skoj, men den fanns bara i VST-format. Det är alltså en wahwah-plugg som kan kontrolleras med t.ex. en sustainpedal. Finns det nåt liknande i AU-format? Gärna gratis 😏

Fuzz-Wah i Logic?

Jo, jag hittade nån guide på hur man skulle fixa så att sustainpedalen skötte wahwah:n, men jag tyckte det verkade krångligt. Det kanske det inte är?

Borde väl bara vara att använda Logics midi-learn funktion?

Ah... Såklart! Hade glömt bort hur fäen man gjorde. Nu funkade det inte så bra ändå, för min pedal har tydligen bara av/på och inga steg emellan. Men tack hur som helst 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag snubblade över en plugg som heter MIDI Wah som verkade skoj, men den fanns bara i VST-format. Det är alltså en wahwah-plugg som kan kontrolleras med t.ex. en sustainpedal. Finns det nåt liknande i AU-format? Gärna gratis 😏

Fuzz-Wah i Logic?

Jo, jag hittade nån guide på hur man skulle fixa så att sustainpedalen skötte wahwah:n, men jag tyckte det verkade krångligt. Det kanske det inte är?

Borde väl bara vara att använda Logics midi-learn funktion?

Ah... Såklart! Hade glömt bort hur fäen man gjorde. Nu funkade det inte så bra ändå, för min pedal har tydligen bara av/på och inga steg emellan. Men tack hur som helst 🙂

Har inte alla sustainpedaler bara av och på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag snubblade över en plugg som heter MIDI Wah som verkade skoj, men den fanns bara i VST-format. Det är alltså en wahwah-plugg som kan kontrolleras med t.ex. en sustainpedal. Finns det nåt liknande i AU-format? Gärna gratis 🙂

Jag skulle gärna veta vad den pluggen i VST format heter.. 😏 Skulle vara shysst.

/M

Precis som han skrev heter den MIDI Wah.

😆 Sorry! Jag måste börja läsa tydligare... 🙂😛

Tack

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag snubblade över en plugg som heter MIDI Wah som verkade skoj, men den fanns bara i VST-format. Det är alltså en wahwah-plugg som kan kontrolleras med t.ex. en sustainpedal. Finns det nåt liknande i AU-format? Gärna gratis 😱

Fuzz-Wah i Logic?

Jo, jag hittade nån guide på hur man skulle fixa så att sustainpedalen skötte wahwah:n, men jag tyckte det verkade krångligt. Det kanske det inte är?

Borde väl bara vara att använda Logics midi-learn funktion?

Ah... Såklart! Hade glömt bort hur fäen man gjorde. Nu funkade det inte så bra ändå, för min pedal har tydligen bara av/på och inga steg emellan. Men tack hur som helst 😉

Har inte alla sustainpedaler bara av och på?

Det är mycket möjligt. Jag bara fick för mig att det inte behöver vara så, eftersom de som gjort MIDI Wah tipsade om att man kunde använda sustainpedalen för att styra med. Blir inte så jäkla nyanserat om det bara finns två lägen på wah-wah:n 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...