Lithium Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 Kom pÄ att jag har en jÀvligt bra konsert inspelad pÄ en gammal VHS som jag tror hade varit mycket uppskattad pÄ youtube. Men hur gör man lÀttast för att föra över den till datorn?
vagge Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 Tjenare! Allt du behöver Àr en sÄdanhÀr och sÄ kör du det mot vilket redigeringsprogram du vill. http://www.scandinavianphoto.se/product/it...spx?iID=3045777 Jag jobbar som sÀljare pÄ scandinavian Photo (i stockholm) sÄ slÄ en signal sÄ kanske du kan fÄ lite studioforum rabatt =)
Lithium Postat 3 januari 2008 TrĂ„dstartare Postat 3 januari 2008 Oj, det var ingen billig grej, specielt inte nĂ€r datorn saknar firewire! Men tack Ă€ndĂ„! đ
Magpie Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 Jag har ocksĂ„ nĂ„gra gamla vhs band som borde sparas digitalt. Men som din rubrik antyder sĂ„ Ă€r det vĂ€l kanske bara att ta i lite. đ Med lite lirkande sĂ„...
vagge Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 det finns en annan variant, men dÄ blir du lÄst till pinnacle programvara.. (inte sÄ kul) men dÄ kommer du undan pÄ en 500 lapp http://www.scandinavianphoto.se/product/it...spx?iID=5324105
osiris Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 Kom pÄ att jag har en jÀvligt bra konsert inspelad pÄ en gammal VHS som jag tror hade varit mycket uppskattad pÄ youtube. Men hur gör man lÀttast för att föra över den till datorn? Bor du i stockholm kan jag göra det Ät dig..
Magpie Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 det finns en annan variant, men dÄ blir du lÄst till pinnacle programvara.. (inte sÄ kul) men dÄ kommer du undan pÄ en 500 lapp http://www.scandinavianphoto.se/product/it...spx?iID=5324105 Den billiga varianten sÄg intressant ut! GÄr det att fÄ lika bra resultat med den som den dyrare apparaten som klarade fler format?
Lithium Postat 3 januari 2008 TrĂ„dstartare Postat 3 januari 2008 Kom pĂ„ att jag har en jĂ€vligt bra konsert inspelad pĂ„ en gammal VHS som jag tror hade varit mycket uppskattad pĂ„ youtube. Men hur gör man lĂ€ttast för att föra över den till datorn? Bor du i stockholm kan jag göra det Ă„t dig.. Bor inte i stockholm, men du kanske kan berĂ€tta hur du gör sĂ„ kan jag göra det sjĂ€lv! đ Annars sĂ„ verkade den billigare varianten mer intressant!
osiris Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 Kom pĂ„ att jag har en jĂ€vligt bra konsert inspelad pĂ„ en gammal VHS som jag tror hade varit mycket uppskattad pĂ„ youtube. Men hur gör man lĂ€ttast för att föra över den till datorn? Bor du i stockholm kan jag göra det Ă„t dig.. Bor inte i stockholm, men du kanske kan berĂ€tta hur du gör sĂ„ kan jag göra det sjĂ€lv! đ Annars sĂ„ verkade den billigare varianten mer intressant! Vi har nĂ„t video-kort i datorn som vi anvĂ€nder nĂ€r vi mixar tv-ljud.. Skicka upp kassettbandet sĂ„ ska jag fixa en fil Ă„t dig!
Lithium Postat 4 januari 2008 TrĂ„dstartare Postat 4 januari 2008 Vi har nĂ„t video-kort i datorn som vi anvĂ€nder nĂ€r vi mixar tv-ljud.. Skicka upp kassettbandet sĂ„ ska jag fixa en fil Ă„t dig! NĂ€men sĂ„ snĂ€llt! đ Kasetten Ă€r dock en sĂ„n dĂ€r liten kasett som man har i video kameran, alltsĂ„ ingen vanlig video kasett. Kan det va ett problem?
Fredrik Karlsson Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 Kom pĂ„ att jag har en jĂ€vligt bra konsert inspelad pĂ„ en gammal VHS som jag tror hade varit mycket uppskattad pĂ„ youtube. Men hur gör man lĂ€ttast för att föra över den till datorn? Bor du i stockholm kan jag göra det Ă„t dig.. Bor inte i stockholm, men du kanske kan berĂ€tta hur du gör sĂ„ kan jag göra det sjĂ€lv! đ Annars sĂ„ verkade den billigare varianten mer intressant! Vi har nĂ„t video-kort i datorn som vi anvĂ€nder nĂ€r vi mixar tv-ljud.. Skicka upp kassettbandet sĂ„ ska jag fixa en fil Ă„t dig! Oj! Jag har oxĂ„ ett par konserter som jag medverkar pĂ„ som ligger pĂ„ VHS som jag skulle vilja ha överfört till hĂ„rddisk! Hur mycket vill du ha betalt för att föra över tre konserter frĂ„n tre olika VHS band till HĂ„rddisk?
osiris Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 Vi har nĂ„t video-kort i datorn som vi anvĂ€nder nĂ€r vi mixar tv-ljud.. Skicka upp kassettbandet sĂ„ ska jag fixa en fil Ă„t dig! NĂ€men sĂ„ snĂ€llt! đ Kasetten Ă€r dock en sĂ„n dĂ€r liten kasett som man har i video kameran, alltsĂ„ ingen vanlig video kasett. Kan det va ett problem? Ja dĂ„ blir det ju svĂ„rare..
osiris Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 Kom pĂ„ att jag har en jĂ€vligt bra konsert inspelad pĂ„ en gammal VHS som jag tror hade varit mycket uppskattad pĂ„ youtube. Men hur gör man lĂ€ttast för att föra över den till datorn? Bor du i stockholm kan jag göra det Ă„t dig.. Bor inte i stockholm, men du kanske kan berĂ€tta hur du gör sĂ„ kan jag göra det sjĂ€lv! đ„° Annars sĂ„ verkade den billigare varianten mer intressant! Vi har nĂ„t video-kort i datorn som vi anvĂ€nder nĂ€r vi mixar tv-ljud.. Skicka upp kassettbandet sĂ„ ska jag fixa en fil Ă„t dig! Oj! Jag har oxĂ„ ett par konserter som jag medverkar pĂ„ som ligger pĂ„ VHS som jag skulle vilja ha överfört till hĂ„rddisk! Hur mycket vill du ha betalt för att föra över tre konserter frĂ„n tre olika VHS band till HĂ„rddisk? Tjaa.. ingen aning om vad det kan vara vĂ€rt.. đ Ett par hundralappar?
Fredrik Karlsson Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 Kom pĂ„ att jag har en jĂ€vligt bra konsert inspelad pĂ„ en gammal VHS som jag tror hade varit mycket uppskattad pĂ„ youtube. Men hur gör man lĂ€ttast för att föra över den till datorn? Bor du i stockholm kan jag göra det Ă„t dig.. Bor inte i stockholm, men du kanske kan berĂ€tta hur du gör sĂ„ kan jag göra det sjĂ€lv! đ Annars sĂ„ verkade den billigare varianten mer intressant! Vi har nĂ„t video-kort i datorn som vi anvĂ€nder nĂ€r vi mixar tv-ljud.. Skicka upp kassettbandet sĂ„ ska jag fixa en fil Ă„t dig! Oj! Jag har oxĂ„ ett par konserter som jag medverkar pĂ„ som ligger pĂ„ VHS som jag skulle vilja ha överfört till hĂ„rddisk! Hur mycket vill du ha betalt för att föra över tre konserter frĂ„n tre olika VHS band till HĂ„rddisk? Tjaa.. ingen aning om vad det kan vara vĂ€rt.. đ Ett par hundralappar? För mig Ă€r det vĂ€rt massor sĂ„ jag prysar det du tycker du vill ha för besvĂ€ret! Vet inte om du kan PMa mig adress och annat sĂ„ kan vi ju bestĂ€mma hur och nĂ€r och annat?
Twilight_Zound Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 Testa stoppa in den i diskettstationen đ
Micke H Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 Det finns företag som du kan lÀmna in VHS hos och fÄ det inspelat pÄ DVD. Jag vet att en polare gjorde sÄ, googla lite sÄ hittar du det kanske...
Piccazzo Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 Kasetten Àr dock en sÄn dÀr liten kasett som man har i video kameran, alltsÄ ingen vanlig video kasett. Kan det va ett problem? Har en adapter till sÄdana gamla rackare , Man trycker in den lilla i en större VHS kasett. TyvÀrr Àr den dock inte i sverige sÄ tidigast i sommar kan jag fÄ tag i den.Om du inte fÄtt över den digitalr innan dess sÄ kan jag ta med den efter semestern.
aburman Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 (redigerat) Teoretiskt sett borde det ju vara möjligt med en inspelande dvd-spelare ocksÄ... Koppla kameran/vhs:en till spelaren, tryck pÄ play. Tryck pÄ record pÄ dvd-inspelaren. Rippa dvd:n till datorn om behov finns. Redigerat 4 januari 2008 av aburman
Micke H Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 Teoretiskt sett borde det ju vara möjligt med en inspelande dvd-spelare ocksĂ„...Koppla kameran/vhs:en till spelaren, tryck pĂ„ play. Tryck pĂ„ record pĂ„ dvd-inspelaren. Rippa dvd:n till datorn om behov finns. Det fungerar dock (oftast) inte med köpta VHS:er, det finns nĂ„gon slags spĂ€rr inbyggd nĂ„nstans som förhindrar det. (UngefĂ€r som kasettbanden hade...) Finns dock sĂ€kert sĂ€tt att komma undan det. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.