Micke H Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 He, vore kul att fortsätta diskutera, men nu är arbetsdagen slut. Later, dudes and dudettes!
Fidden Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Dom senaste veckorna har jag på lunchen och ibland på morgonen köpt en Kaffe Latte nere på 7Eleven runt hörnet bara. Tydligen har jag vart där väldigt ofta! I måndags när jag var där, visste han vad jag ville ha innan jag öppnade munnen. Nu var jag inte där igår, och då undrade hon som stod i kassan idag om jag hade övergivit dom. 🥰 Snygg var hon också, hon frågade mig var jag arbetade och så. SATTSA FÖRFÄN! 😛 Vadå, ska jag fråga efter "extra tillbehör" till min latte? 😛 Mmmm, hallongrotta.
Pazo Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Dom senaste veckorna har jag på lunchen och ibland på morgonen köpt en Kaffe Latte nere på 7Eleven runt hörnet bara. Tydligen har jag vart där väldigt ofta! I måndags när jag var där, visste han vad jag ville ha innan jag öppnade munnen. Nu var jag inte där igår, och då undrade hon som stod i kassan idag om jag hade övergivit dom. 😛 Snygg var hon också, hon frågade mig var jag arbetade och så. 🥰 SATTSA FÖRFÄN! 😄 Vadå, ska jag fråga efter "extra tillbehör" till min latte? 😛 Mmmm, hallongrotta.
Overkill Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 (redigerat) haha fidden det är väl bara en tidsfråga innan man kan googla någons namn och få se precis vart han/hon befinner sig via google maps. låter otroligt idag men någon form av det kommer man säkert kunna använda sig av i framtiden. vilket suger i så fall. Redigerat 3 september 2008 av Overkill
Dingbats Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Jag minns när Altavista var den största sökmotorn... det var tider det!
Overkill Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Eller när man sökte på eniro... 🥰 Eller angav sökord på google som källor på högstadiet
Dingbats Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Eller folk som istället för att skriva youtube.com i adressfältet går till Google och skriver youtube.com i sökrutan och klickar på den första länken som kommer upp Fast det är inget minne, det är folk som gör i min klass...
Overkill Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Eller folk som istället för att skriva youtube.com i adressfältet går till Google och skriver youtube.com i sökrutan och klickar på den första länken som kommer upp Fast det är inget minne, det är folk som gör i min klass... Det känns ju onödigt. 🥰 Fast det är smidigt när man bara skriver g och sedan sitt sökord för att söka på google. Så vill man åt nått på wikipedia går det snabbast (för mig iaf) att bara skriva "g wiki Sverige" i adressfältet så är man snart där. 😛
Overkill Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Men det känns ju som slöseri med tid att söka på youtube.com på google för att gå till youtube.
Dingbats Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Eller folk som istället för att skriva youtube.com i adressfältet går till Google och skriver youtube.com i sökrutan och klickar på den första länken som kommer upp Fast det är inget minne, det är folk som gör i min klass... Det känns ju onödigt. 🥰 Fast det är smidigt när man bara skriver g och sedan sitt sökord för att söka på google. Så vill man åt nått på wikipedia går det snabbast (för mig iaf) att bara skriva "g wiki Sverige" i adressfältet så är man snart där. 😛 Ctrl-K är mappat till Googlesökrutan som standard i Firefox. Jag har snabbsökkommandon för alla möjliga sidor; behöver bara skriva "w sökord" för engelska Wikipedia, "ws" för svenska, "wikt" för wiktionary, "az" för Amazon, "yt" för Youtube, "urb" för Urban Dictionary osv. Väldigt smidigt.
Overkill Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 "w sökord" var visst wikipediasök i Opera med och man kan ställa in egna sökord också. Aldrig orkat greja med det dock, men det är ju rätt smart.
Pazo Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Eller folk som istället för att skriva youtube.com i adressfältet går till Google och skriver youtube.com i sökrutan och klickar på den första länken som kommer upp 🙂 Fast det är inget minne, det är folk som gör i min klass... 😮 omg.... SUCKERS! Slå nder dem lite åt mig! 😛
Overkill Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Eller folk som istället för att skriva youtube.com i adressfältet går till Google och skriver youtube.com i sökrutan och klickar på den första länken som kommer upp 🙂 Fast det är inget minne, det är folk som gör i min klass... 😮 omg.... SUCKERS! Slå nder dem lite åt mig! 😛 Dom är ungefär lika jobbiga som folk som säger Amerika istället för USA. 😄
Pazo Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Jag minns när Altavista var den största sökmotorn... det var tider det! Jag minns när eniro precis hade kommit ut på internet 🙂
Pazo Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Eller folk som istället för att skriva youtube.com i adressfältet går till Google och skriver youtube.com i sökrutan och klickar på den första länken som kommer upp 🙂 Fast det är inget minne, det är folk som gör i min klass... 😮 omg.... SUCKERS! Slå nder dem lite åt mig! 😛 Dom är ungefär lika jobbiga som folk som säger Amerika istället för USA. 😄 Donät go there gilrfriend! 😄
Dingbats Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Jag minns när Altavista var den största sökmotorn... det var tider det! Jag minns när eniro precis hade kommit ut på internet 🙂 Jag minns när min kompis hade Windows 95 och jag tyckte det var high tech!
Pazo Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Jag minns när Altavista var den största sökmotorn... det var tider det! Jag minns när eniro precis hade kommit ut på internet 🙂 Jag minns när min kompis hade Windows 95 och jag tyckte det var high tech! Jag minns tiden då mac var populärare än PC i början där innan windows 95... eller ja... va fanns de windows alls då?
Neosus Postat 3 september 2008 Trådstartare Postat 3 september 2008 Jag minns när Altavista var den största sökmotorn... det var tider det! Jag minns när eniro precis hade kommit ut på internet 😮 Jag minns när min kompis hade Windows 95 och jag tyckte det var high tech! Jag minns tiden då mac var populärare än PC i början där innan windows 95... eller ja... va fanns de windows alls då? Jag minns den tiden långt före.... mig lixom! Då fanns inte jag! 🙂
Pazo Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Jag minns när Altavista var den största sökmotorn... det var tider det! Jag minns när eniro precis hade kommit ut på internet 😮 Jag minns när min kompis hade Windows 95 och jag tyckte det var high tech! Jag minns tiden då mac var populärare än PC i början där innan windows 95... eller ja... va fanns de windows alls då? Jag minns den tiden långt före.... mig lixom! Då fanns inte jag! 🙂 😛
Neosus Postat 3 september 2008 Trådstartare Postat 3 september 2008 En sånhär ska jag skaffa mig på lördag 🙂 Naajs! 😮
Recommended Posts