gklav99 Postat 1 januari 2008 Postat 1 januari 2008 Hej har installerat om min dator och när jag har installerat om Cubase studio 4 och virtual instrument collection så får jag problem med Halion SE Alla Midi spår som har haft Halion SE är tysta och så när jag går in i Edit instrument säger den Halion SE: some audio file(s) could not be found (43 samples) to restore lost audiofiles use search in directories.. in Context Menu. Någon som vet hur man fixar detta!?
Backspin Postat 1 januari 2008 Postat 1 januari 2008 Hade samma problem. Jag utgår ifrån att det gäller HalionONE som följer med Cubase 4. Gjorde på följande vis: Kopiera från Cubase Cd´n mappen halionone soundbanks (med .hsb -filer) till valfri plats i där du har Cubase installerat. Hittas under Additional content/soundframe/halionone soundbanks på cd´n. Sedan när du har startat HalionONE, högerklicka på HalionONE i högra hörnet och du får upp "locate contents". Leta upp mappen du har kopierat över och välj denna. Förhoppningsvis har Halion "hittat" ljuden. Det funkade för mig. Det var i och för sig några veckor sedan och minnet är kort men gott 😉 Om det inte fungerar kan jag varmt rekommendera supporten på MI7 som har varit till stor hjälp (tack Emil). Mvh Pål
gklav99 Postat 2 januari 2008 Trådstartare Postat 2 januari 2008 (redigerat) Tack för hjälpen. Det gäller i och för sig HAlion SE, HAlion one fungerar bra som alla de övriga VST instrumnenten. Men jag skall prova om dina tips fungerar i det här fallet också. Fick lite tips på Cubase.net som fungerade för mig "Try right clicking on the Halion SE. You should see a couple of options to search for the samples. Select the Halion Content folder. Search Directories. One or both of these options worked for me, can't remember." Redigerat 2 januari 2008 av gklav99
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.