Jump to content
Annons

Prestanda brist?

Noswas

Recommended Posts

jag har gjort låtar ett tag men börjar störa mig på att jag aldrig kan mastra klart låten riktigt för att FL går upp i 99CPU

Processorn: AMD Athlon 64 2800+ 1.81 GHz

Ram: 1.50 GB

Ljudkort: santa cruz turtle beach (något)

ljudkortet däremot är inte särskilt bra, så jag misstänkter att det är det som sabbar mest,,

1. Räcker det att uppgradera ljudkortet?

1 a (ja) tipps på billigt bra ljudkort? 1000-3000:-

det behöver inte vara proffs prylar för så bra kommer jag nog inte bli x) men så det funkar att ha flera pluggar igång, spela MIDI klaviaturen utan det blir så mycket Delay,

vore tacksam för alla svar 🙂

Annons

Mjukvarusyntar tar processorkraft.

Sannolikt är det CPUn som tar slut.

Ett nytt ljudkort hjälper dig inte. Ny dator är ett bättre alternativ.

Håller med om att du bör byta ljudkortet om det är av risig kvalisort - MEN det kommer inte att hjälpa dig ett dugg med belastningen, så länge du inte skaffar ett DSP-kort som har inbyggda effekter som du kan använda i stället för plugineffekterna i ditt DAW-program.

Du kan vinna pyttelite extra prestanda genom att göra vissa "tweaks" i Windows, men det är aldrig annat än en nödlösning att trassla med sådant, utan en snabbare CPU är att föredra... Du kan förresten vinna en hel del om du stänger av virusdödaren - framför allt om du har DAW-dödaren Norton (som borde vara bannlyst till DAW-burkar...) - eller andra onödiga saker som ligger i bakgrunden och stjäl CPU-kraft...