Jump to content
Annons

Svenska Microphonedeals.com ...kolla in dom!

Recommended Posts

Postat

Köpte en Birdcage bandmic från svenska microphonedeals här för ett par månader sedan, de blev något strul med posten och grejjer. Men nu har jag haft den en tid och hunnit spela in lite med den.

Måste ju bara säga, grymt bra kvalitet och tjustigt retro sound i Birdcagen. Jag köpte min när dom hade rea på den men den blev kring en tusing med shockmount och porto. Kostar aningen mer idag tror jag.

Pga. strulet med posten skickade killarna dessutom en kompensation åt mig i form av deras Small Diaphragm modell, BicMic åt mig. Vilken funkar suveränt på akustik gitarr och förvånande för mig, också bra på sång.

Har under hösten spelat in en EP på fyra låtar (nybörjare som jag är ska vi väl säga FÖRSÖKT spela in 😛 ) lägger en thread till EPn här i låtkritik forumet senare idag eller imorn. När jag har fått den uppladdad på nätet. En av låtarna har sången inspelad med Birdcage bandmicken.

Så ett tips åt er som är ute på mickhandling såhär inför och efter julen 🙂 Och inte vill betala skjortan och ändå skaffa schyssta mickar... kolla in dem!

Annons
Postat
  Giannis sa:
En smula off-topic - hemsidan du har på freewebs är bland det stilrenaste jag sett på länge. Samma sak gäller lägenheten- stilrent och sparsmakat. Väl gjort!

Håller med, riktigt stilrent och snyggt.

Postat

Tackar och bockar killar! Trevlig att höra 😳

btw. nu finns EPn att tas ner. Låten "No One Ever Cares" har leadsången inspelad med en Birdcage.

Finns i låtkritik forumet, men ni kan också ladda ner hela EPn från länken i min avatar, förslagsvis 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.